دست رد فیلمسازان ایرانی به سینه پائولو کوئیلو

محمد قاسم‌زاده می‌گوید پائولو کوئیلو، نویسنده مطرح جهان که به ایران آمده بود به فیلمسازان ایرانی پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه ما قانون کپی‌رایت را قبول نکرده‌ایم یک نفر بیاید و کتاب «کیمیاگر» را فیلم کند اما کسی قبول نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد قاسم‌زاده به تازگی دست به انتشار کتاب «این‌سو واقعیت، آن‌سو خیال‌: گزیده داستان‌های کوتاه فارسی برای اقتباس» زده که این کتاب دو جلدی از سوی کانون فیلم‌سازان جوان منتشر شده و قرار است که در ایام برگزاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شود.

 
محمد قاسم‌زاده در معرفی این کتاب گفت: «این کتاب از ۵۰ داستان نویسندگان معاصر ایرانی تشکیل شده است و بیشتر داستان‌هایی است که پس از انقلاب نوشته شده است. نگاه من به داستان‌های این مجموعه به این صورت بوده که زمینه یا قابلیت اقتباس سینمایی در آنها وجود داشته باشد.»

قاسم زاده همچنین به خرید حق رایت کتاب «کیمیاگر» اشاره کرد و گفت: «حدود ۲۰ سال پیش کمپانی برادران وارنر آمدند و حق رایت کتاب «کیمیاگر» پائولو کوئیلو را به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار خریداری کردند و هنوز هم آن را نساخته‌اند. چند سال پیش که پائولو کوئیلو به ایران آمده بود گفت که رفتم و به شرکت برادران وارنر گفتم که حاضرم ۵۰۰ هزار دلار به شما بدهم و حق رایت کتاب را به من برگردانید که قبول نکردند. حتی به فیلمسازان ایرانی پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه ما قانون کپی‌رایت را قبول نکرده‌ایم یک نفر بیاید و این کتاب را فیلم کند تا آنها نسازند که کسی قبول نکرد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید