پیش از سفر با هواپیما این اشتباه ها را مرتکب نشوید!

اشتباهات رایجی در سفرها اتفاق افتاده که می توانید با بررسی آن ها از وقوع مجدد آن خودداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وقتی که افراد مختلف در سراسر دنیا دچار اشتباهاتی می‌شوند، ممکن است این اشتباهات برای شما هم رخ دهند و به همین دلیل به عنوان اشتباهات رایج در مسافرت معرفی می‌شوند. در اینجا ۱۰ مورد از اشتباهاتی که اکثر مسافران در سرتاسر دنیا مرتکب می‌شوند را آورده‌ایم که بعضاً بسیار ساده و معمولی هستند، اما می‌توانند روی نتیجه سفر ما تأثیر مستقیم بگذارند.

اشتباهات رایج در مسافرت  

خرید بلیط هواپیما برای روز اشتباه

می دانید انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط می‌توانند هزینه ما را کاهش دهد. در حقیقت در برخی از روزها تعداد مسافران کم می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی مجبورند که بلیت خود را با قیمت پایین‌تری بفروشند. به عنوان مثال روزهای میانی هفته، فصل زمستان و روزهای بعد از تعطیلات چنین شرایطی را دارند. یکی از اشتباهات رایج در مسافرت این است که برای خرید بلیط عجله کنیم و تحقیق کافی در این مورد نداشته باشیم.

فراموش کردن زمان دقیق پرواز

این شاید مسخره‌ترین اشتباهی باشد که به ذهن شما می‌رسد، اما متاسفانه بسیاری از افراد هستند که به خاطر همین اشتباه پرواز خود را از دست می‌دهند. گاهی سرگرم شدن به گوشی‌های هوشمند، گاهی پرداختن به مسائل غیر مرتبط و گاهی هم ماندن در ترافیک عواملی هستند که مانع از رسیدن شما به موقع به فرودگاه می‌شوند. در این مورد توصیه ما این است که:

حتماً برگه بلیط را جایی بگذارید که هر چند لحظه یک بار آن را ببینید

از پرداختن به مسائل جانبی مانند ور رفتن با لب تاپ یا گوشی هوشمند بپرهیزید

بازی‌های کامپیوتری را به طور کامل فراموش کنید

از قبل در مورد مسیر رسیدن به فرودگاه اطلاعات کافی بگیرید و در مورد ترافیک آن هم بدانید

 اگر از تاکسی یا آژانس استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که در آن لحظه ماشین هست

اطلاعات کافی در مورد فرودگاه داشته باشید تا در آنجا سر در گم نشوید

اگرچه ممکن است از نظر شما این مورد چندان اهمیت نداشته باشند، اما در بین اشتباهات رایج مسافرت یکی از پرتکرارترین اشتباهات است. 

حرکت به مقصد اشتباه

مگر امکان دارد! بله متاسفانه هم در ترمینال بزرگ بین المللی و هم در ایران چنین اشتباهاتی رخ دادند. معمولاً افرادی که به دلیل مشکلات ذهنی یا به دلیل کهولت سن از لحاظ حافظه دچار مشکل هستند، ممکن است دچار اشتباه شوند. البته معمولاً مهماندارها و گروه حراست به دقت بلیط ها را چک می‌کنند و مانع از بروز چنین اشتباهاتی می‌شوند. اما بهتر است ما هم این نکته را به‌عنوان یکی از اشتباهات رایج در مسافرت به خاطر داشته باشیم و بیشتر در مورد اتوبوس‌ها و قطارها این موضوع را در نظر بگیریم.

 ضمن اینکه در مورد سفر افراد کهنسال و همچنین کودکان بهتر است که یک همراه باتجربه و بزرگ همراه آنها باشد تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

رانندگی با اتومبیل افراد دیگر

این مورد را هم می‌توان یکی از اشتباهات رایج در مسافرت معرفی کرد که معمولاً در جریان سفر انفرادی  رخ می‌دهد. مثلاً ممکن است شما تمایل داشته باشید که از خودروهای بین راهی استفاده کنید تا هزینه سفر شما کمتر شود. در بین راه راننده احساس خستگی می‌کند و از شما بخواهد که ادامه مسیر را شما رانندگی کنید.

 اگر در سفر داخلی باشید و دارای گواهینامه باشید، به احتمال بسیار زیاد این درخواست را قبول می‌کنید. اما تجربه ما نشان می‌دهد که شما باید از قبول چنین پیشنهادی خودداری کنید. هر کدام از خودروها دارای شرایط خاص خود هستند و ممکن است برخی از قسمت‌های آن دچار ایراد باشند که شما با آنها آشنایی نداشته باشید. بنابراین پذیرفتن این پیشنهاد نه تنها شما را در معرض خطر قرار می‌دهد بلکه ممکن است برای سایر افراد هم مشکل‌ساز شوید.

خوردن نوشیدنی‌های الکلی یا قرص خواب آور قبل از پرواز

خوردن نوشیدنی‌های الکلی قبل از پرواز و در حین پرواز اشتباه بزرگ است که نباید مرتکب شوید. این عادت هم برای شما به عنوان مسافر و هم برای سایر افراد کنار شما مسئله ساز می‌شود. در حقیقت شما هیچ کنترلی بر روی رفتار خود ندارید و ممکن است در فرودگاه یا در داخل هواپیما دچار مشکل شوید.

 اما یکی دیگر از اشتباهات رایج در مسافرت خوردن قرص خواب قبل از پرواز است. داروهای خواب آور برای سفرهای طولانی مدت گزینه خوبی هستند و به شما کمک می‌کند که سفر خود را راحت‌تر تحمل کنید. اما خوردن این داروها قبل از سوار شدن به هواپیما ممکن است باعث خواب شما در فرودگاه شود و در نهایت با تذکر حراست فرودگاه بیدار شوید که پرواز شما به مقصد هم رسیده است. 

گرفتن قطار اشتباه

در اینجا منظور ما مقصد اشتباه نیست، بلکه انتخاب بدترین گزینه بین گزینه‌های موجود است. شما ممکن است در حین خرید بلیط قطار متوجه شوید که چندین گزینه وجود دارد که زمان حرکت آنها با یکدیگر متفاوت است و امکانات آنها هم با یکدیگر فرق دارد. اگر در رابطه با این بلیت‌ها سابقه چندانی ندارید و تجربه استفاده از بلیت قطار ندارید، حتماً از پشتیبانی سایت فروشنده بلیط کمک بگیرید.

این یکی از اشتباهات رایج در مسافرت محسوب می‌شود که شما باید در طول سفر یک قطار بی کیفیت را تحمل کنید. حالا اگر شما به فکر صرفه جویی در هزینه باشید، باید گزینه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

رانندگی بدون داشتن گواهینامه

در برخی از شهرها و کشورها امکان استفاده از خودروهای کرایه‌ای برای شما وجود دارد و احتمالاً وسوسه می‌شوید که برای یک روز از آنها استفاده کنید. معمولاً شرکت‌های اجاره دهنده خودروها در مورد گواهینامه قانونی سوالی نمی‌پرسند و اگر هم بپرسند چندان برای آن اهمیت قائل نمی‌شوند. در هر صورت شما متعهد هستید که خودرو را صحیح و سالم به آنها برگردانید و در صورت بروز مشکل خسارت آن را بپردازید.

 اما یکی از اشتباهات رایج در مسافرت این است که شما بدون توجه به قانون و داشتن گواهینامه، خودرو را اجاره کنید. در بدترین حالت ممکن، احتمال بروز اتفاقات مختلفی وجود دارد که تبعات بسیار بدی دارد. در خوشبینانه ترین حالت ممکن هم ممکن است که گیر پلیس بیفتید و برای چند ساعت در بازداشتگاه بمانید. پس حتماً بر روی این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته باشید.

چک کردن چمدان‌ها در داخل هواپیما

متاسفانه همه ما عادت کرده‌ایم که به پرسنل فرودگاه اطمینان کنیم و در مورد چمدان‌ها نگران نباشیم. اما بارها گزارش شده که مسافران بعد از رسیدن به مقصد متوجه شدند که چمدان آنها در فرودگاه مبدأ باقی مانده است. در مورد بحث حقوقی و قانونی، شرکت پرواز موظف به رساندن چمدان به شماست و حتی می‌توانید از آنها شکایت کنید و غرامت بگیرید.

 اما موضوع خود شما هستید که ممکن است یک یا دو روز بدون چمدان بمانید. این می‌تواند خبری بسیار تلخ و ناگوار باشد، به خصوص اگر وسایل ضروری خود را در داخل چمدان گذاشته باشید. پس قبل از اینکه با خیال راحت در داخل هواپیما بخوابید، در مورد وجود چمدان‌ها در قسمت باربری مطمئن شوید و بعد از سوار شدن هواپیما از آنها بپرسید که آیا چمدان هست یا خیر؟

آماده نبودن مقصد

این یکی دیگر از اشتباهات رایج در مسافرت است که بیشتر به دلیل اعتماد به نفس بالای ما رخ می‌دهد. معمولاً چون تجربه زیادی در مسافرت داریم ترجیح می‌دهیم که در همان روز رسیدن به مقصد به سراغ هتل یا مسافرخانه برویم و سعی کنیم که ارزانترین گزینه ممکن را پیدا کنیم. اما موضوع زمانی ناراحت کننده می‌شود که فصل تعطیلات باشد و اکثر هتل‌ها و مسافرخانه‌ها پر باشند.

 در این صورت شما مجبور هستید که شب را در خیابان بگذرانید یا به سراغ مسافرخانه‌ها و هتل‌های ارزان قیمت و بی کیفیت بروید. فرضاً مجبور هستید که هزینه بالاتری نسبت به هزینه‌های استاندارد به هتل‌ها بپردازید تا بتوانید یک شب در آنجا بمانید. پس اگر فکر می‌کنید با تجربه هستید، از قبل در مورد شرایط مسافرت و مقصد خود تحقیق کنید و ببینید که آیا مسافر زیاد دارند یا خیر؟

نداشتن تجربه سفر کافی

بدون شک بزرگترین اشتباهات رایج در مسافرت مربوط به خود ما و نداشتن تجربه است. اگر شما به شکل‌های مختلف تجربه مسافرت داشته باشید و شهرها و کشورهای مختلف را گشته باشید، حداقل از چند امتیاز بزرگ برخوردار هستید:

می دانید که کدام یک از بلیط ها را در چه روزی بخرید

می دانید که کدام مقصد و در چه زمانی انتخاب بهتری است

می‌دانید که در فرودگاه‌ها باید به چه شکلی رفتار کنید و به چه مدارکی نیاز دارید

می دانید که برای سفر خود نیاز به چه ابزارهایی دارید و چمدان خود را به چه شکلی ببندید (راهنمای چیدن وسایل در کوله پشتی) 

می‌دانید که قبل از مسافرت و در حین مسافرت باید چه کارهایی انجام دهید

می دانید که به چه شکل‌هایی اطلاعات مقصد را بگیرید و چه رفتارهایی داشته باشید

در مورد بایدها و نبایدهای مسافرت داخلی و خارجی اطلاعات کافی دارید.

در هر صورت از کسانی که در طول عمر خود مسافرت زیاد می‌روند می‌توانند یک لیدر واقعی باشند و اطلاعات کاملی در مورد مقاصد گردشگری و نحوه رفتار در آنها را داشته باشند.

 هدف ما این است که بهترین شرایط برای مسافرت شما فراهم کنیم و بتوانیم ارزانترین پروازها را در اختیار شما قرار دهیم تا سفرهای داخلی و خارجی با کیفیت داشته باشید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید