نکاتی برای انتخاب و خرید ساعت مچی

نکاتی که هنگام انتخاب و خرید ساعت به آن احتیاج داریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید «علیرضا موسوی»، کارشناس و بازرس صنف ساعت‌فروشی در خصوص خرید یک ساعت خوب و ویژگی‌های آن می‌گوید: شاید ساعت به ظاهر بی‌اهمیت جلوه کند ولی همین که یک روز ساعت خود را به همراه نداشته باشید؛ چندین مرتبه به پشت دست خود نگاه می‌کنید و مدام از این و آن می‌پرسید: «ساعت دارید؟ یا ساعت چند است؟»

البته ساعت، مدتی به دلیل به بازار آمدن گوشی‌های تلفن همراه مورد بی‌توجهی قرار گرفت؛ زیرا بیشتر افراد از ساعت گوشی خود استفاده می‌کردند اما بعد از مدتی باز هم مردم به خرید ساعت رو آوردند؛ زیرا هم زینت است و هم زمان را راحت‌تر نشان می‌دهد.

ساعت‌های قدیم طوری طراحی می‌شدند که تا سال‌ها عمر مفیدی داشته باشند. زیرا سلیقه‌ها این قدر متفاوت نبود و بیشتر جنبه‌ی کارایی ساعت اهمیت داشت اما در حال حاضر کارخانه‌ها به وفور مدل‌های جدید و متنوع فراوانی را به بازار عرضه می‌کنند که باعث شده دیگر نیاز افراد با یک ساعت معمولی با چند سال عمر برطرف نمی‌شود. به‌طور کلی در انتخاب ساعت، سلیقه حرف اول را می‌زند. ممکن است کسی به ساعت با صفحه‌ی بزرگ علاقه داشته باشد و دیگری ترجیح دهد ساعت با صفحه‌ی کوچک را انتخاب کند ولی چیزی که مهم است این است که این روزها انواع ساعت‌های تقلبی به وفور وارد بازار شده و آن قدر تعداد آن‌ها زیاد است که تشخیص خوب از بد خیلی سخت می‌شود. بنابراین بهترین راهکار برای در امان بودن از این نوع کالاهای تقلبی و قاچاق، خرید ساعت از فروشگاه‌های معتبر است. هم‌چنین بدانید که هیچ وقت قیمت ساعت را ملاک خوب بودن آن قرار ندهید. زیرا گران‌قیمت بودن ساعت، دلیلی بر خوب بودن آن نیست. حتی امکان دارد بعضی از افراد سودجو ساعت‌های تقلبی را با قیمت زیاد آن قدر زیرکانه به مشتری بفروشند که او تا مدت‌ها متوجه تقلبی بودن آن نشود.

ساعت‌ها سه دسته هستند:

۱- ساعت های واتر پروف یا ضد آب

۲- ساعت های مقاوم در برابر آب

۳- ساعت‌های معمولی که در مقابل نفوذ آب هیچ مقاومتی ندارند.

در مورد ساعت‌های مقاوم در برابر آب، بعد از اولین باز شدن، مقاومت خود را در مقابل نفوذ آب از دست می‌دهند که بعد از آن دیگر نباید به ساعت آب برسد.

انواع ساعت شامل:

رسمی

ساعت‌های رسمی یا ساعت‌های معمولی که بیشتر برای محل کار استفاده می‌شوند. معمولا قاب کوچک گرد یا چهار گوش دارند. همین ساعت‌ها در سایز بزرگ، برای آقایان در مکان‌های رسمی استفاده می‌شود.

مجلسی

ساعت‌هایی هستند که نگین و زیورآلاتی دارند که در مراسم مهمانی و جشن، هم به عنوان ساعت و هم به عنوان زیورآلات استفاده می‌شوند.

اسپرت

ساعت‌هایی با رنگ‌های متفاوت، بندهای فانتزی، کرنومتردار، سه موتوره (که بیشتر برای مسابقات استفاده می‌شود) هستند و در سایزهای متفاوت (زنانه و مردانه) استفاده می‌شوند.

نکته: زمانی که فعالیت‌هایی مانند والیبال، بوکس، تبر زدن و بیل زدن و به طور کلی کارهای سخت انجام می‌دهید؛ باید حتما ساعت خود را در بیاورید.

 

دیدگاه تان را بنویسید