یادداشتی به مناسبت پایان ماه صفر و حلول ربیع الاول؛

برآیند عزم ها

خود را برای حفظ سرمایه عزم که برآیند گریه های بر سالار شهیدان و زیارت اوست به خاکساری در درگاه جوهره ی قدسیه ی کائنات؛ مادر سادات ملتزم نماییم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کانال تذکرة الاولیا در یادداشتی به مناسبت پایان دو ماه عزاداری بر سالار شهیدان(ع) و بهره گیری از آن چنین آورده است:

بعض اهل باطن حاصل این دو ماه اقامه عزا بر اباعبدالله الحسین روحی له الفداء و توجه به ساحت و مصائب و غوطه ور شدن در دریای بیکران زوار اربعین و حقیقت نهایی این سفر رمزآلود را در بهار و ربیع پس از آن با تراز عزم برخاسته از شوق به تحرکات آسمانیِ عمیق و صافی شدن و ترکیز همّ بر اسقاط حدود خویشتن بر اقیانوس ولایت، سنجه می کنند. 

الغرض

حاصل حرکت برای اهل راه، عزم مهفوف به رحمانیت مظاهر رحیمیه ی خدای کریم سبحان است.

عزم بر حرکت تحفه ایست که به دست صاحب این عزاها، صدیقه ی طاهره سلام الله علیها بر نهاد عطشناک تشنگان تراوش می کند.

خود را برای حفظ سرمایه عزم که برآیند گریه های بر سالار شهیدان و زیارت اوست به خاکساری در درگاه جوهره ی قدسیه ی کائنات؛مادر سادات ملتزم نماییم.

 سرمایه ی انسانیت و نفوذ او به مدد سلطنت مقام ولایت در اکناف آسمان ها رخ نمی دهد الا به استیلای عزم و حفظ و مراقبت از آن.

و من گاهی در حیرتم که این افلاک پر فلق چه بیکرانند که عزم های پولادین در منظومه های بی افق آن راهی ندارند جز خاکساری بر درگاه مقام صاحبان آن ها که محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین باشد.

وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا (۳۹ یس)

اینکه خورشید حقیقت هر کس بر کدام افق طلوع می کند و حد یقف برای خویش می شناسد یا نه را باید در این کریمه ی بیکران که اصلی ثابت در منظر اهل دل است جستجو کرد که فرمود:

وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَىٰ آدَمَ مِن قَبْلُ فَنَسِیَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا (۱۱۵ طه)

راه برای خورشید بودن در تمام آسمان ها برای انسان تعریف شده است.

تا کدامین آسمان منزل و مستقر حقیقت ماست،آن قصه ای دیگر است...

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید