با اصول دکوراسیون فرانسوی آشنا شوید

سبک چیدمان فرانسوی، سبکی شیک و خاص است که اصول خود را دارد و در واقع ترکیب چیدمان سنتی و مدرن محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، ظرافت و زیبایی از خصوصیت های خاص فرانسوی ها است. در واقع آنها قابلیت ذاتی در ایجاد ترکیبی دقیق و بی نظیر از هر چیزی دارند و شما می توانید این دو خصوصیت را در طراحی لباس یا دکور منزل هایشان به خوبی ببینید. سبک دکوراسیون فرانسوی به شیوه ماهرانه ای با رعایت یک سری اصول ثابت، می تواند سبک معاصر را با سبک قدیمی پیوند زده و آنها را با هم ترکیب کند.

گفته می شود که سبک فرانسوی در قرن ۱۸ میلادی و با ترکیب دو سبک روستیک و سلطنتی فرانسه بوجود آمده است. این سبک در واقع مخصوص اشراف زادگان بوده است و برای همین به عنوان یکی از باشکوه ترین انواع دکوراسیون ها در جهان مطرح است که به خوبی حس و حال لاکچری را به منزل شما خواهد آورد. این سبک در ایران هم بسیار پرطرفدار است و شدیداً مورد توجه پادشاهان قاجار قرار گرفته بود و چنانچه قدری در دوره تاریخی قاجار توجه کنید، کاملاً متوجه تأثیر سبک هنر و معماری فرانسوی در اثرهای هنری ایرانی خواهید شد.

دکوراسیون فرانسوی چیست؟

سبک فرانسوی کاملاً در برابر سبک مینیمال قرار دارد و تجملات در آن حرف اول را می زند. نکته ی جذاب دیگری که در طراحی سبک دکوراسیون فرانسوی به خوبی دیده می شود، توجه آن به شخصی سازی است که همیشه اندکی از هویت شخصیتی صاحبخانه در آن یافت می شود. به این ترتیب شما هیچگاه نمی توانید دو منزل فرانسوی کاملاً شبیه هم را پیدا کنید.

بدون شک سبک دکوراسیون فرانسوی شیک، جسورانه و پیچیده است و در نظر اول احتمالا این طور به نظر برسد که اصلاً قوانینی در طراحی این سبک دکوراسیون وجود ندارد. ولی این درست نیست و برعکس بعضی اصول و ویژگی های خاصی در طراحی این سبک وجود دارد. ما در ادامه با بررسی خصوصیت اصلی سبک دکوراسیون فرانسوی به شما کمک می کنیم تا بتوانید منزل هایی شبیه دکور خانه های فرانسوی برای خود ایجاد نمایید.

 

ویژگی های دکوراسیون فرانسوی, طراحی خانه های فرانسویی

اصول و ویژگی های خاصی در طراحی دکوراسیون فرانسوی وجود دارد

فرانسوی ها عاشق رنگ های خنثی هستند

چنانچه به دکوراسیون خانه های فرانسوی توجه کنید، اصلاً رنگ تند و تیز و قوی را بر روی دیوارهای آنها نخواهید دید. مخصوصا در پاریس، تمامی چیزها پیرامون رنگ سفید است و رنگ سفید بعنوان مشخصه ی اصلی سبک دکوراسیون فرانسوی به شمار می آید.

از لحاظ رنگ، پالت فرانسوی همان اصل ظرافت و لطافت را پیروی می کند و در آن به صورت عمده از رنگ های خنثی استفاده می شود. رنگ بژ، رنگ سفید، خاکستری رنگ، رنگ سیاه، آبی کمرنگ، قهوه ای، قهوه ای- خاکستری و نعنائی پایه و اساس اغلب طراحی داخلی های سبک فرانسوی هستند.

طرح و نقش های مورد استفاده در این سبک کاملاً با احتیاط انتخاب می شوند و در اکثر موضوعات نقش و نگارها از طریق وسایل منزل و پارچه ها اضافه می شوند تا جزئیات معماری و ساختاری. ولی فرانسوی ها از افزودن رنگ ها هم دریغ نمی کنند. زمان استفاده از رنگ ها، در سبک فرانسوی معمولاً از رنگ های شلوغ و پرطراوت که جلوه گیرایی پدید می آورند استفاده می شوند. با این حال، اتاق شان را با محصور کردن رنگ ها به یک یا دو رنگ یا چند رنگ از یک خانواده ساده و بی پیرایه نگه می دارند.

استفاده از پارچه های ساده در دکوراسیون فرانسوی 

پارچه های کتان یا ریون با الگوهای ظریف برای روکش اثاث و وسایل داخلی در کنار پارچه های لوکسی مانند مخمل، زریفت، ابریشم و پارچه های توری، انتخاب های خوبی می توانند برای سبک دکوراسیون فرانسوی شما باشند.

 

دکوراسیون و چیدمان خانه های فرنسوی, راهنمای دکوراسیون فرانسوی

رنگ های خنثی پایه و اساس اغلب طراحی های داخلی سبک فرانسوی هستند

ترکیبی از طراحی های قدیمی و تازه

معمولاً منزل های معمولی فرانسوی، هنرهای قدیمی خویش را حتی در اتاق هایی با ظاهر امروزی و معاصر هم به نمایش می گذارند. درصورتی که مجسمه یا چیزی شبیه به آن، برای استفاده در دکوراسیون منزل در دسترس ندارید، از نقاشی های دیواری کمک بگیرید. این یک ترفند و ایده ی عالی، برای ترکیب طراحی های قدیمی و تازه در سبک دکوراسیون فرانسوی است.

استفاده مجدد از وسیله های قدیمی اصیل که در مغازه های دست دوم فروشی پیدا می شوند، کمک بسیار خوبی به یک چیدمان به سبک فرانسوی اصیل به شما می کند. یادتان باشد که الزامی نیست این وسیله ها ساخت فرانسه باشند!

 

چیدمان فرانسوی, دکوراسیون داخلی فرانسوی

از وسایل قدیمی در دکوراسیون فرانسوی استفاده کنید

روشنایی و نور در دکوراسیون فرانسوی

فضای فرانسوی، عاشق نور و روشنایی است. نورهای روشن، چه طبیعی و چه مصنوعی برای دیده شدن زیبایی های این سبک الزامی است. آنرا فراموش نکنید! به مد روز، زیاد تکیه نکنید. مدها می آیند و می روند، ولی پایه و مبنای زندگی و سلیقه شما، ریشه های مستحکم و عمیقی دارد، پس به نیازها، سلیقه و امکانات خودتان تکیه کنید و مدگرایی را صرفاً به سبب مد بودن، فراموش کنید. این اصل مهم دیگری در سبک فرانسوی است. موفق باشید!

 

دکوراسیون فرانسوی,چیدمان دکوراسیون فرانسوی

خانه ها با دکوراسیون فرانسوی عاشق نور و روشنایی هستند

کفپوش دکوراسیون فرانسوی

فرانسوی ها معمولاً برای کفپوش اتاق از ماده های طبیعی مانند چوب سخت و سنگفرش استفاده می کنند. گاهی هم با کمک قالیچه هایی، ظاهر گرم و دوست داشتنی را به کفپوش اضافه می کنند که این در هر دو سبک سنتی و معاصر می تواند خوب عمل کند.

استفاده از شومینه در دکوراسیون فرانسوی 

یک شومینه سنگی زیبا یعنی یک دیوار شاخص زیبا در منزل، ولی در صورتی که همین شومینه در دکوراسیون فرانسوی جای بگیرد اوضاع متمایز تر خواهد شد. اینجاست که دیگر لمس سنگ های خشن و زبر روی دیوار تفاوتش را با شومینه های امروزی و بی احساس مدرن نشان می دهد، درست همینجاست که بوی حریق چوب که به مشام می رسد منزل را رؤیایی تر آنچه در شومینه های پشت شیشه روشن است، نشان می دهد. اینجاست که یک منزل تمام سرمایش را با گرمایی لذت بخش و طبیعی معارضه می کند تا برای رسیدن فصل بهار دلواپسی نداشته باشد. در پایان هم با یک چای گرم از شما پذیرایی خواهد کرد تا خستگی هایتان را به فراموشی بسپارید. 

 

خصوصیت دکوراسیون فرانسوی, ویژگی های دکوراسیون فرانسوی

فرانسوی ها معمولاً برای کفپوش خانه از چوب و سنگفرش استفاده می کنند

پنجره ها در دکوراسیون های فرانسوی

پرده های آویزان از کف زمین تا سقف مدام ظاهر باکلاس و خوشایندی را به هر اتاق نشیمن می دهند. این ترفند یکی از خصوصیت های اصلی سبک فرانسوی است. همچنین، آنها پنجره ها را بزرگ تر از اندازه ی واقعی شان نشان می دهند و در نتیجه فضای بزرگ و بانشاط تری را خواهید داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید