گزارش جی پلاس از انحلال پارس جنوبی و کناره‌گیری از لیگ برتر

کمالوند: 95 درصد منحل می‌شویم/ سرنوشت نفت در انتظار ما است

سرمربی تیم پارس جنوبی جم می‌گوید وزارت نفت نمی‌خواهد تیم داری کند و این تیم به احتمال 95 درصد منحل می شود

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پارس جنوبی جم روز گذشته اعلام کرد که با تداوم مشکات مالی و وضعیت مدیریتی نامشخص این تیم از لیگ برتر کناره‌گیری خواهد کرد.

این تیم از ابتدای فصل جاری در مشکلات غوطه ور شد و هنوز نتوانسته از این مهلکه نجات یابد. پارس جنوبی در حال برای سومین سال حضورش در لیگ برتر آماده‌ شده بود که به علت نبود بودجه مشخص از سوی شرکت نفت و گاز، متولی اصلی این تیم ورزشی، حضورش در نوزدهمین دوره لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

با توجه به پرداخت نشدن مطالبات بازیکنانی در ابتدای فصل، این تیم قصد حضور در بازی افتتاحیه فصل جدید برابر پرسپولیس را نداشت اما هر طور که بود، کمالوند و رضاییان مدیرعامل سابق تیم توانستند بازیکنان را به میدان بفرستند اما تمرینات تا روزهای گذشته به طور متناوب تعطیل و برگزار شده است.

در نهایت کمالوند، سرمربی کنونی این تیم که در ابتدای فصل جاری هدایت زرد و مشکی‌پوشان را بر عهده گرفته بود، اعلام کرده که تیمش توان ادامه مسابقات را ندارد. البته شاید این موضوع اولتیماتومی به متولیان پارس جنوبی باشد تا دست بجنبانند و برای نجات این تیم خوب، حرکتی انجام دهند.

*برخی اتفاقات کمر ما را شکسته است

فراز کمالوند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با اشاره به اتفاقات بازی این تیم برابر استقلال می‌گوید: ما یک تیم بدون حامی هستیم که در هشت هفته نخست لیگ برتر هم بدون پشتوانه مالی درم سابقات حاضر شدیم اما برخی اتفاقات در طول فصل کمر ما را شکست و اجازه نداد با دستان خالی به راهمان ادامه دهیم.

*پارس جنوبی بارها از داوری ضرر کرده است

او با انتقاد شدید از عملکرد داوران در بازی‌های لیگ و متضرر شدن تیمش در بازی های مختلف یادآور شد: ما بارها از داوری متضرر شدیم. به کجا باید اعتراض کنیم؟ مگر کسی صدای ما را می‌شنود. پارس جنوبی حامی ندارد که بخواهد از حقوقش هم دفاع کند. به این نتیجه رسیده‌ایم که کسی گوش شنوا برای شنیدن صدای ما را ندارد.

*در بازی با استقلال داور امتیاز را از جیبمان خارج کرد

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به بازی تیمش مقابل استقلال و سوختن دو گل این تیم، خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش‌مان را در تهران کردیم تا حداقل امتیاز را بگیریم اما داور امتیاز ما را از جیبمان خارج کرد و به حریف داد. ما تلاش کردیم اما تیم دیگری امتیازاتش را برد. من هم سال‌ها است مربی هستم و از داوری سر در می آورم. مگر می‌شود داور در یک بازی 10 اشتباه انجام دهد. ماهیت داوری به چیست؟ اگر قرار بر اشتباه باشد که من هم لباس می‌پوشم و در وسط زمین داور می‌شوم.

*چطور یک داور دو هفته متوالی برای ما قضاوت می کند؟

کمالوند که در اواسط مصاحبه عصبی شده می‌گوید: کمیته داوران قبل از اینکه ما اعتراضی به داور مسابقه کنیم، فهرست هفته بعد را هم بسته است. چطور داوری را برای بازی با استقلال گذاشتند که یک هفته قبل باری ما قضاوت کرده است؟ این موضوع نشان می دهد که نمی خواهند به شرایط رسیدگی کنند. ما دیگر خسته شدیم و از طرفی پولی هم نداریم که اردوتشکیل بدهیم و به مسابقه برویم. در بازی اخیر هم یکی از مسئولان از جیب خودش برای هتل و پرواز بازیکنان هزینه کرد.

*وزارت نفت اعلام کرده تیم داری نمی کند؟

وی درباره مشکلات باشگاه پارس جنوبی جم گفت: دیگر چیزی به نام پارس جنوبی باقی نمانده که مشکلاتش بخواهد بحرانی باشد. مسئولان باشگاه اعلام کردند که کلاً دیگر در مسابقات شرکت نمی‌کنند. این تیم متعلق به وزارت نفت است اما وزارت نفت اعلام کرده که دیگر تیم‌داری نمی‌کند و حتی هزینه ایاب و ذهاب و هتل را هم نمی‌دهد. امروز رسماً اعلام شد که دیگر هزینه‌های پرواز ما را هم نمی‌دهند و این در حالی است که می‌خواستیم فردا به شهر جم برویم. سرپرست باشگاه به من گفت که سازمان بازرسی اعلام کرده که دیگر حق هزینه‌کرد نداریم.

*نفت تهران هم همینطور منحل شد

وی تاکید کرد: من امروز شنیدم که نامه‌ای آماده شده تا ما به صورت رسمی از لیگ برتر کناره‌گیری کنیم. نفت تهران هم همین‌گونه منحل شد. ای کاش تیم ما را ابتدای فصل منحل می‌کردند تا بازیکنان ما به تیم های دیگر بروند و تکلیف‌شان مشخص شود. الان جدول لیگ به هم می‌ریزد چرا که هشت هفته از لیگ گذشته و مشخص نیست چه می‌شود. بالای 95درصد مطمئن هستم که تیم ما منحل خواهد شد و دیگر نمی‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

دیدگاه تان را بنویسید