اشتغال ۲ درصد افزایش یافت

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حاکی از افزایش حدود دو درصدی در واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشور در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، طبق این آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان نیمه اول امسال ۹۹۳ ناحیه و شهرک بوده که نسبت به تعداد آن‌ها تا پایان سال گذشته، تغییری نداشته است.

همچنین در شش ماهه نخست امسال ۹۱۸ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشور به بهره‌برداری رسیده که حدود ۱۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که در آن ۸۰۷ واحد به بهره‌برداری رسیده بود، افزایش داشته است.

آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر ۸۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر در واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند. از طرف دیگر اشتغال ایجاد شده در واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شش ماهه اول سال جاری ۱۴ هزار و ۵۲۵ نفر و در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ هزار و ۲۵۵ نفر بوده است که حاکی از افزایش ۱.۹ درصدی در این بخش در سال جاری است.

میانگین اشتغال هر واحد نیز تا پایان شهریور ماه امسال ۲۰ نفر عنوان شده است.

از طرف دیگر طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شش ماهه اول امسال سه هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرمایه‌گذاری شده که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته، ۵.۷ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای به بهره برداری رسیده در نیمه اول سال گذشته سه هزار و ۲۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

میزان سرمایه‌گذاری کل واحدهای به بره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان شهریور ماه امسال نیز ۱۵۱ هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

با این وجود میانگین سرمایه‌گذاری هر واحد به بهره‌برداری رسیده در شش ماهه نخست امسال سه میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین سرمایه‌گذاری هر واحد در مدت مشابه سال گذشته که معادل چهار میلیارد و ۶۰ میلیون تومان بوده، حدود هفت درصد کاهش داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید