گزارش جی پلاس از قیمت نامتعارف بلیت ورزشگاه‌ها؛

تماشای بازی‌‌های بی کیفیت لیگ چند هزارتومان آب می‌خورد؟

تماشاگران و علاقه مندان به فوتبال در فصل جاری استقبال چشم‌گیری از مسابقات نداشتند و هنوز شور و شوق به ورزشگاه‌ها برنگشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با شروع مسابقات لیگ نوزدهم فوتبال و برگزاری هفت هفته از این رقابت‌ها، تنور مسابقات داغ شده و جدول رده‌بندی لیگ برتر با صدرنشینی سپاهان، تراکتور، شهرخودرو، فولاد، صنعت نفت در صدر و حضور استقلال و پرسپولیس در رده‌های ششم و هشتم شکل گرفته است.

حتی داربی مهم پایتخت نیز در هفته چهارم برگزار شد و چندین مسابقه حساس دیگر از جمله مصاف پرسپولیس با سپاهان، تراکتور و شهرخودرو انجام شده و تقریبا مسابقات شکل و شمایل اصلی خود را پیدا کرده است. با این وجود این فصل از مسابقات هنوز یک جای خالی دارد و آن هم غیبت هواداران در بازی‌های خانگی تیم‌های مورد علاقه‌شان است که این موضوع با وجود نصب گیت‌های الکترونیکی و بلیت فروشی اینترنتی چندان برای هواداران تیم‌ها خوشایند نبوده است.

در کنار تمام عوامل موجود از جمله کیفیت پایین رقابت‌های لیگ برتر از نوع بازی‌ تیم‌ها گرفته تا وضعیت زمین چمن و تدارکات باشگاه‌ها، می‌توان به قیمت بلیت مسابقات نیز اشاره کرد.

در بازی اخیر استقلال برابر سایپا که در ورزشگاه شهرقدس برگزار شد، برخلاف سنوات گذشته استقبال چندان چشم‌گیری از بازی آبی‌ها در این شهر صورت نگرفت. یکی از عوامل استقبال کم هواداران بلیت 30 و 25 هزار تومانی برای این بازی بود که بالاتر از هزینه‌های متعارف در لیگ امسال بود. حتی در بازی‌هایی که در آزادی هم برگزار شده، استقلال و پرسپولیس تماشاگران زیادی نداشتند و به جز داربی، آمار هواداران بیش از 20 هزار نفر نبوده و در مواقعی به 10 هزار نفر هم نرسیده است.

در کنار پرداخت مبلغی در حدود 20 تا 30 هزار تومان، باید به هزینه رفت و آمد هواداران به ورزشگاه هم اشاره کرد که اگر با خودروی شخصی به ورزشگاه بروند باید مبلغی در حدود 5 هزار تومان به صورت رسمی و مبالغی بالاتر به صورت غیر رسمی بابت پارکینگ بپردازند و یا اگر با وسیله نقلیه عمومی به جز مترو قصد سفر به ورزشگاه را داشته باشند، مبلغی در همین حدود و حتی بیشتر باید هزینه کنند. شاهدان عینی معتقدند که در بازی‌های اخیر برخلاف مبلغ 5 هزار تومان قید شده روی بلیت بابت پارکینگ و متصدیان آن نیز در بهترین حالت 10 هزار تومان از تماشاگران دریافت شده است.

در کنار هزینه خرید بلیت و پارکینگ، باید به هزینه نامتعارف مواد خوراکی بی‌کیفیت در ورزشگاه هم اشاره کرد که اگر هر نفر به طور متوسط 10 هزار تومان بابت آن ها پرداخت کند، در مجموع باید مبلغی در حدود 50 تا 60 هزار تومان برای تماشای لیگ برتر بپردازد.

بنابراین اگر یک جمع سه یا چهار نفره قصد تماشای یک دیدار از لیگ برتر را داشته باشند باید حدود 200 هزار تومان بپردازند که گاها با وجود بازی‌های بی‌کیفیت، امکانات نامناسب ورزشگاه و حتی فحاشی و درگیری در لیگ برتر، موجب پشیمانی تماشاگران می‌شود.

انتخاب مبلغ بلیت بازی‌ها در تمام دنیا بر عهده تیم‌ها است و آن‌ها در باره این موضوع تصمیم می‌گیرند اما این مبلغ با توجه به وضعیت معیشتی طبقه متوسط و زیر متوسط جامعه، بسیار بالا به نظر می‌رسد و باید درباره این اتفاق تجدید نظری جدی صورت گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید