«ردخون» از «لاتاری» سبقت می‌گیرد؟

تازه‌ترین فیلم سینمای محمدحسین مهدویان با ثبت فروش بیش از ۲ میلیارد تومان در دو هفته نخست اکران، پیشتاز جدول فروش در گیشه پاییز محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس از اکران بی‌رمق و راکد تابستان، از روزهای منتهی به مهرماه فیلم‌های تازه‌ای روانه پرده سینماها شدند تا شاید اکران پاییز با شرایطی متفاوت از فصل قبل میزبان علاقمندان باشد.

این روزها فیلم‌های متعددی در گونه‌های متفاوت روی پرده سینما است که هرکدام از این آثار می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد؛ از آثار درام اجتماعی گرفته است تا فیلم‌های حادثه‌ای، کمدی، مستند و البته سیاسی-حادثه‌ای. از جمله آثاری که این روزها روی پرده سینماها رفته می‌توان به «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی، «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان، «شاه‌کش» ساخته وحید امیرخانی، «کلوپ همسران» مهدی صباغ‌زاده، «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان، «ماجرای نیمروز: ردخون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و حتی مستند «آبی به رنگ آسمان» به کارگردنی امیر رفیعی اشاره کرد.

یکی از فیلم‌هایی که تا به اینجای اکران پاییز توانسته مخاطبان بسیاری را به سینما جذب کند، «ماجرای نیمروز: رد خون» است. فیلمی که بعد از گذشت نزدیک به ۲ هفته از اکران، توانسته است به فروشی بیش از ۲ میلیارد تومان دست پیدا کند.

محمدحسین مهدویان این روزها چهارمین فیلم بلند سینمایی خود با نام «ماجرای نیمروز: رد خون» را روی پرده سینماها دارد، فیلمی که توانسته است طی گذشت ۲ هفته از اکران با فروش بسیار خوبی بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان همراه باشد. مهدویان پیش از این با اولین اثر سینمایی خود با نام «ایستاده در غبار» توانسته بود مخاطبان سینمای خاص خود را پیدا کند و برتعداد این مخاطبان هربار با نمایش فیلم جدیدی از این کارگردان بیشتر شده است.

استقبال از آثار مهدویان از جمله «ماجرای نیمروز۱»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز: رد خون» نشان داد که مخاطبان امروز سینمای ایران به دنبال نگاهی متفاوت به تحولات سیاسی و اجتماعی در تاریخ معاصر هستند و روایت سینمایی به دور از شعارزدگی، تماشاگر را با خود همراه می‌کند.

فضای متفاوت آثار این کارگردان چه در انتخاب سوژه، بازیگر و حتی سبک متفاوت فیلمبرداری در دنیایی که این روزها دیجیتال حرف اول را می زند خود برای مخاطب تازگی دارد.

«ایستاده در غبار» اولین اثر مستند سینمایی این کارگردان است که در سال ۹۴ تولید شد و توانست به فروش بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان دست یابد، «ماجرای نیمروز۱» در سال ۱۳۹۵ در سینماهای کشور اکران شد و توانست با توجه به تصویر کشیدن داستانی که از منافقان و فعالیت‌های آنها در اوایل دهه ۶۰ در کشور انجام می‌دادند، توانست بیش از ۴ میلیارد تومان فروش داشته باشد، فیلم بعدی این کارگردان «لاتاری» است که آن نیز فضای متفاوتی دارد و توانست به فروش بیش از ۱۴ میلیارد تومان دست یابد.

این آمار نشان می‌دهد که مهدویان توانسته است پله پله مخاطبان خود را جذب کند و فیلم هایش هربار از اثر قبلی پرفروش تر شود، حال باید دید که «ماجرای نیمروز:رد خون» می‌تواند «لاتاری» را در گیشه پشت سر گذارد یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید