آذری جهرمی خبر داد؛

ظرفیت ارتباطات برای زائران اربعین افزایش می یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:ظرفیت مسیر ارتباطی زائران اربعین در سمت عراق نسبت به سال گذشته دو برابر شد و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده،ارتباطات خوبی برای زائران اربعین فراهم کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از «شتاب‌دهنده کودک‌ آنلاین» در جمع خبرنگاران در مورد رفع نقاط ضعف ارتباطات در آستانه اربعین حسین اظهار داشت: بیشترین نقاط ضعف و اشکال در ارتباط‌رسانی به زائران اربعین، مربوط به خاک عراق است و با وجود اینکه اپراتورهای عراقی زحمت زیادی برای تأمین ارتباطات می‌کشند، اما ممکن است به دلیل تعدد جمعیت، با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در ایام اربعین همه ساله شاهد آن هستیم، به دلیل جمعیت بسیار زیاد، مدت زمان کم و فضای محدود، بی‌نظیر بوده، پوشش ارتباطی این رویداد، سخت بوده و مهندسی خاصی را می‌طلبد.

آذری جهرمی افزود: هفته گذشته همکاران ما در وزارت ارتباطات طی سفری به عراق، از وضعیت ارتباطی در این کشور بازدید کردند و برآورد می‌شود که ظرفیت ارتباطات اپراتورهای عراقی در مسیر راهپیمایی زائران نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته باشد البته ممکن است امسال با جمعیتی بیشتر از سال گذشته مواجه باشیم و ارتباطات با حالت ایده‌آل فاصله داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در این زمینه مساعدت خود را با اپراتورهای عراقی افزایش می‌دهیم و از تلاش اپراتورهای عراقی برای بهبود ارتباطات قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم وضعیت ارتباطات نسبت به سال گذشته در مرزهای زمینی خودمان به سمت عراق بیشتر باشد و در تلاش هستیم این ارتباطات را ارتقاء دهیم.

آذری جهرمی بیان کرد: در مرزهای منتهی به عراق، سرویس وای‌فای اینترنت فعال بوده و خدمات ارتباطی که لازم است، به شکل کامل فراهم شده و شاهد وضعیت خوبی در مرز کشور هستیم اما در مسیر راهپیمایی زائران در آن‌طرف مرز اگر مشکلی باشد، تلاش می‌کنیم که با ظرفیت‌سازی آن را رفع کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تمام مسیر راهپیمایی زائران در داخل کشور تا لب مرز به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل است و لب مرز نیز ارتباطات وای‌فای برای کاربران فعال شده است. در آن طرف مرز به دلیل اشباع ظرفیت ممکن است با برخی اختلالات روبرو شویم که آن هم با مساعدت ما امیدواریم امسال به مشکلی برنخوریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید