گزارش جی پلاس

نگاه ویژه ویلموتس به ستاره های جدید تیم ملی

لیست جدید تیم ملی فوتبال خوشحالمان کرد به این خاطر که ستاره‌های آماده لیگ دعوت شدند و ویلموتس روی نام ناآماده‌ها قلم قرمز کشیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مارک ویلموتس در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نشان داده به فعالیتش در تیم ملی اهمیت جدی می‌دهد و موفقیت در این کار چقدر برایش مهم است. او فعلا برای تماشای بازی‌های لیگ برتر، یک بار به سیرجان رفته و یک بار هم حضور در تبریز و تماشای بازی تراکتورسازی مقابل پارس جنوبی جم را تجربه کرده است.

همین سفرها و تماشای بازی‌ها از نزدیک که توسط ویلموتس و دستیارهایش انجام می‌شود، نتیجه‌اش را در لیست تیم ملی نشان می‌دهد. جایی که برخی از بازیکنان نامدار اما ناآماده از لیست خط می‌خورند و جای خود را به بازیکنان جوان تر می‌دهند. نمونه‌اش همین لیست جدید تیم ملی که نشان می‌دهد درها برای حضور همه بازیکنان آماده باز است.

دروازه؛ علیرضا بیرانوند طبق پیش‌بینی‌ها به عنوان دروازه‌بان شماره یک دعوت شد و رشید مظاهری و پیام نیازمند هم در لیست ویلموتس قرار گرفتند. مظاهری و نیازمند تنها دروازه‌بان‌های لیگ برتری هستند که تا پایان هفته ششم گلی دریافت نکرده و در زمره ستاره‌ها قرار گرفته‌اند. امیر عابدزاده هم بعد از بازگشت به ترکیب اصلی ماریتیمو و حضور در جمع یازده بازیکن اصلی این تیم می‌توانست یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی باشد اما ویلموتس ترجیح داد فعلا از بیرانوند، مظاهری و نیازمند استفاده کند.

مارک ویلموتس برای هر پست یک بازیکن ثابت در نظر گرفته و یکی که ذخیره او باشد. به عنوان نمونه چهار بازیکن را در دفاع مرکزی به اردو دعوت کرده است. اگر حسین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی را مثل بازی با هنگ‌کنگ در ترکیب اصلی قرار بدهیم، مرتضی پورعلی‌گنجی و سیاوش یزدانی ذخیره‌های آن‌ها خواهند بود. البته دعوت از مدافع استقلال که در این تیم به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده، از  ابهام‌های لیست ویلموتس است!

139804222122241417874434

سمت راست خط دفاع؛ ویلموتس روی نام وریا غفوری قلم قرمز کشیده و به جای او مرتضی منصوری از سپاهان را دعوت کرده است. مدافع راست سابق پدیده که این فصل درخشیده و به یکی از ستون‌های سپاهان تبدیل شده است. منصوری با آن ارسال‌های تماشایی نشان داده که در شرایط فعلی از وریا آماده‌تر است و این نکته از چشمان تیزبین ویلموتس نیز دور نماند. برای دفاع چپ هم میلاد محمدی نفر اصلی است و محمد نادری به عنوان جانشین او به اردوی تیم ملی دعوت شد.

در مرکز خط میانی ویلموتس به زوج احسان حاجی‌صفی و امید ابراهیمی دل بسته و برای جانشینی آن‌ها هم روی حضور علی کریمی و احمد نوراللهی برنامه ریخته. به همین دلیل باز هم نام سعید عزت‌اللهی را در لیست تیم ملی نمی‌بینیم. هافبکی که در زمان حضور کارلوس کی‌روش یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی بود و البته بازی‌های درخشانی نیز انجام می‌داد. عزت‌اللهی برای اردوی قبلی و به دلیل عدم حضور در بازی‌های رسمی باشگاهی به تیم ملی دعوت نشد اما این بار او به یوپن رفته و بازی هم کرده اما هنوز به اردوی ملی پوشان دعوت نشده است.

01410633

برای هافبک راست یا همان بال راست، مارک ویلموتس با هماهنگی نام علیرضا جهانبخش را خط زده و محمد محبی را به اردو دعوت کرد. ستاره جوان سپاهان که در این تیم بازی‌های دور از تصوری انجام داده و به یکی از بهترین بازیکنان لیگ تبدیل شد. این بازیکن بوشهری توانسته نظر مثبت ویلموتس را به خود جلب کند و راهی اردوی تیم ملی شود.

01440360

در سمت چپ مهدی ترابی خط خورده و جای خود را به مهرداد محمدی از آوِس پرتغال داده است. هافبک- مهاجمی که در اروپا درخشیده و همین مسئله از چشم ویلموتس دور نماند.

برای خط حمله نیز مثل اردوهای قبل نام کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون را در لیست می‌بینیم و البته غیبت اللهیار صیادمنش که بعد از انتقالی قرضی به استانبول‌اسپور هنوز بازی رسمی انجام نداده است.

218299

لیست جدید ویلموتس نشان می‌دهد که او روی تمام بازیکنان ایرانی حساب می‌کند تا هر کسی که آماده‌تر بود پیراهن تیم ملی را بپوشد. اتفاقی که منطبق با سیاست مربیان قبلی از جمله کارلوس کی روش نیست و مرد پرتغالی سیاست دوراندیشانه دیگری برای انتخاب ملی پوشان داشت.

دیدگاه تان را بنویسید