انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

ایران - هنگ کنگ/ آغاز مسیر جام جهانی برای یوزهای پارسی در قلب اعتراضات مردمی هنگ کنگ

تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ فردا در نخستین بازی از مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر به میدان می روند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران فردا در مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به میدان می رود تا به طور رسمی این رقابت ها برای یوزهای ایرانی آغاز شود و شاگردان ویلموتس برای کسب سهمیه این رقابت ها به مدت دو سال به رقابت با تیم های آسیایی بپردازند.

البته در صورتی که تیم ملی برخلاف دو دوره گذشته نتواند رتبه اول یا دوم گروهش در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی در آسیا را کسب کند و در رده سوم گروهش قرار گیرد، شرایط پیچیده تر می شود و باید در مرحله پلی آف بازی کند.

فردا سه شنبه، 19 شهریور تیم ملی ایران در هنگ کنگ و در ورزشگاه ملی این کشور به مصاف تیم کمتر شناخته شده هنگ کنگ می رود که برای شروع رقابت های انتخابی آسیایی گام محکم و موفقی را بردارد.

*هنگ کنگ: مرکز اعتراضات مردمی در شرق آسیا

صدها هزار نفر از مردم هنگ کنگ طی هفته های گذشته به خیابان آمدند و خواهان استقلال از دولت چین شدند. آن ها مخالف دخالت چین در امور هنگ کنگ هستند. طی این اعتراضات، خیابان ها و مراکز مهم هنگ کنگ به آشوب کشیده شده است و حتی فرودگاه های هنگ کنگ هم به حالت تعطیلی در آمده است.

در پی این اتفاقات فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به فیفا نسبت به شرایط موجود ابراز نگرانی کرد و خواهان پاسخ فیفا و یا معرفی مکان جدید در صورت نیاز شد.

با این وجود هنگ کنگی ها به فیفا اطمینان دادند که ایران بدون مشکل وارد هنگ کنگ شود و تمریناتش را تا روز برگزاری بازی انجام دهد و هیچ مشکلی متوجه ایران نیست.

این اتفاق رخ داد و تیم ملی ایران بدون مشکل خاصی آماده بازی با هنگ کنگ شده است.

*تیم ملی ایران: بدون سورپرایز

تیم ملی ایران علی رغم تمام مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال، بدون حاشیه خاصی آماده رقابت با هنگ کنگ شده است. ویلموتس که خیلی دیر به ایران آمد، فهرستی 23 نفره از بازیکنان مدنظرش را به تیم ملی دعوت کرد که به نسبت فهرست قبلی، نبود اشکان دژاگه و دعوت شدن نادری و یزدانی بیش از هر چیزی به چشم آمد اما او در آستانه سفر تیم ملی به هنگ کنگ دژاگه را هم فراخواند و هافبک هجومی تیم ملی را هم به این کشور برد.

*ویلموتس: مرد صبور و غایب

سرمربی کنونی تیم ملی برخلاف کارلوس کی روش مردی آرام و تقریبا فردی است که اعتراضی به شرایط ندارد تا بهبودی حاصل شود. این شرایط همیشه منجر به پیشرفت نمی شود و چه بسا اگر کی روش هم دهان اعتراض نگشوده بود، اکنون تیم ملی صاحب ساختمان PEC و زمین چمن مرغوب کمپ تیم های ملی نبود.

نکته جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال به علت مشکلات مالی هنوز نتوانسته بعد از گذشت 4 ماه حقوق مارک ویلموتس را پرداخت کند و او هم اعتراضی ندارد. البته ویلموتس کمتر از هر مربی دیگری در ایران حضور دارد و هنگام برگزاری اردوها و تمرینات به تهران باز می گردد.

در چنین شرایطی که فدراسیون حقوق ویلموتس را پرداخت نکرده است، مهدی تاج و محمدرضا ساکت هم قادر نیستند نسبت به موضوعی به او اعتراض کنند چرا که ویلموتس می تواند در حال حاضر با ارائه مدارک به فیفا، قراردادش را فسخ کند.

*تیم ملی هنگ کنگ: چند ملیتی ها

هنگ کنگ نخستین بازی خود در این مرحله را چند روز قبل در کامبوج برگزار کرد. این تیم که با یک گل از کامبوج جلو افتاده بود در نهایت با حساب یک بر یک متوقف شد تا سرمربی این تیم از نتیجه اعلام نارضایتی کند اما از عملکرد تیمش را مطلوب تلقی کند.

پاتلاینن، سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ کنگ درباره دیدار با تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: در دیدار با ایران از امتیاز میزبانی مان نهایت استفاده را خواهیم کرد و به این بازی بسیار امیدوار هستم. در بازی با کامبوج که دومین دیدار تحت هدایت من بود، شاهد پیشرفت بازیکنان بودیم. هنوز به آمادگی صد در صد نرسیده ایم ولی برای رسیدن به هدفمان تا آخرین لحظه به بازی ادامه می دهیم.

سرمربی فنلاندی تیم ملی هنگ کنگ برای این دیدار بازیکنان متنوعی را دارد. از جمع ۲۳ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هنگ کنگ برای بازی با کامبوج و ایران، ۴ بازیکن لژیونر هستند. اندی راسل (مدافع انگلیسی الاصل هبی چین) تسوی وانگ کیت (مدافع میژو هاکا چین) تان، چون لوک (هافبک گوانگ ژو چین) الکس آکانده (مهاجم نیجریه‌ای الاصل دالیان چین) این لژیونر‌ها هستند.

با توجه به مهاجرپذیر بودن کشور هنگ کنگ بازیکنانی، چون روبرتو اورلاندو (مدافع برزیلی الاصل R&F) اندی راسل (مدافع انگلیسی الاصل هبی چین) دنی کانسلا (مدافع اسپانیایی الاصل کیتچی) هلیو (مدافع برزیلی الاصل کیتچی) جیمز‌ها (مهاجم انگلیسی الاصل ساترن) ساندرو (مهاجم برزیلی الاصل تای پو) ۶ بازیکن ۲ تابعیتی فعلی این تیم هستند و از دیگر بازیکنان تاثیرگذارش هم می‌توان به یاپ هونگ فای (دروازه بان تیم ایسترن) هوانگ یانگ (هافبک تیم کیتچی و کاپیتان تیم ملی) جو ئینگ ژی (هافبک تیم کیتچی) وونگ وای (هافبک بدون تیم و ۲۶ ساله) اشاره کرد.

این تیم در رنکینگ ماه جولای ۲۰۱۹ فیفا با ۲ پله صعود در رده ۱۳۹ جهان و ۲۷ آسیا قرار گرفت. بهترین رتبه هنگ کنگ در رنکینگ جهانی، رتبه ۹۰ (فوریه ۱۹۹۶) و بدترین رتبه اش هم ۱۷۲ (نوامبر ۲۰۱۲) است.

لی چی هو و چان سیو کی هم با ۷۰ بازی و ۳۶ گل به ترتیب رکوددار بازی و گل ملی در تاریخ فوتبال هنگ کنگ هستند.

*ورزشگاه راگبی، فوتبال و ...

این مصاف در "هنگ کنگ استادیوم" یا همان"سو کون پو" به عنوان مرکز اصلی میزبانی رویدادهای مهم ورزشی در رشته های فوتبال، راگبی و ... در جنوبی ترین بخش شهر هنگ کنگ برگزار خواهد شد.

این ورزشگاه در سال 1994 با بودجه ای 180 میلیون دلاری بازسازی شد تا به عنوان یکی از زیباترین ورزشگاه های جنوب شرق آسیا قلمداد شود. از جمله امکانات جذاب این ورزشگاه می توان به ظرفیت 40 هزار نفری آن اشاره کرد ضمن این که هتلی 5 ستاره نیز از سال 2008 در کنار آن ساخته شد تا از حیث درآمدزایی به خصوص از چشم انداز زیبای اطراف ورزشگاه نهایت بهره برداری صورت بگیرد.

هنگ کنگ

*سایر رقبا

تیم های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج رقبای ایران هستند و در هفته نخست به جز ایران سایرین به میدان رفتند اما مصاف تیم های عربی و شرق آسیا به تساوی ختم شد تا هر تیم یک امتیاز داشته باشد.

در این هفته عراق استراحت می کند و تیم ملی بحرین و کامبوج به میدان می روند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید