منصوریان: دربی اصفهان شیک‌تر از دربی تهران است

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اعتقاد دارد دربی شهر اصفهان شیک‌تر از بازی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس است و بار فنی بیشتری دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا منصوریان در نشست خبری قبل از دربی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عرض  تسلیت دارم به باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران به خاطر درگذشت مرحوم کاشانی، متولی باشگاه شاهین و شناسنامه باشگاه پرسپولیس. باید به جوانان‌مان یاد دهیم به تمام پیشکسوتان احترام بگذارند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دربی اصفهان بین سپاهان و ذوب‌آهن تماشایی باشد، خاطر نشان کرد: قلعه‌نویی به بازی هجومی علاقه دارد و الان هم تیمش در صدر جدول است.  تیم ما هم در فصل جدید از لحاظ فنی عملکرد خیلی خوبی داشته، اما از لحاظ کسب امتیاز چندان موفق عمل نکرده است. امیدوارم در دربی فردا تیمی که واقعاً شایسته است برنده میدان باشد. همان‌قدر که حریف‌مان آماده است، تیم ما هم در بهترین شرایط بدنی و روحی خود قرار دارد. برد مقابل پارس جنوبی در جام حذفی اولین برد ذوب‌آهن در فصل جاری بود که خوشبختانه تیم را از لحاظ روحی به شرایط خوبی رساند.

سرمربی ذوب‌آهن با تأکید بر اینکه دربی اصفهان برخلاف دربی تهران بار فنی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد دربی مربوط به تیم ماست، این قول را به هواداران اصفهانی می‌دهم که بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم. برخلاف دربی سرخابی‌های تهران که من خودم بارها آن را تجربه کرده‌ام و اعتقادم این است حداقل نیمه‌های اول دربی‌های تهران اصلاً بار فنی ندارد، ان‌شاءالله فردا یک نمایش خوب از هر دو تیم در زمین ببینیم.

وی در واکنش به اظهارنظر خبرنگاری مبنی بر اینکه «در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده است دانیال‌ اسماعیلی‌فر از تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و سپاهان، پیشنهاد دارد.»، گفت: امیدوارم حداقل شما اهالی رسانه به شبکه‌های اجتماعی توجه نکنید. به شخصه اصلاً توجهی به فضای مجازی ندارم و به شما خبرنگار عزیز هم که از پسر من هم کوچک‌تر هستی، توصیه می‌کنم تمام تمرکز‌ت را روی فضای مجازی نگذاری، چرا که در آن صورت مجبوری با شایعات زندگی کنی و حتی زندگی شخصی‌ات هم به‌هم می‌ریزد.

منصوریان راجع به عملکرد خوب خط دفاعی سپاهان و گل نخوردن این تیم در مقایسه با اینکه تیمش هنوز نتوانسته است از حریفانش جلو بیفتد، خاطر نشان کرد: فکر کنم ما یک بار مقابل سایپا از حریف‌مان جلو افتادیم، اما بازیکن اخراجی دادیم که همین مسئله شرایط را برای ما سخت کرد. اگر سپاهان تا الان گل نخورده است به خاطر این است که خط دفاعی خیلی خوبی دارد. به هر صورت امیدوارم فردا شرایطی پیش بیاید که ما از حریف‌مان جلو بیفتیم و بتوانیم پلن B خود را اجرا کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد زمان بازگشت محمدرضا خلعتبری و احسان پهلوان به ترکیب اصلی این تیم هم اظهار داشت: در اینجا می‌خواهم به شما بگویم بازی با پارس جنوبی دو پیام خوبی برای ما داشت، اول اینکه خلعتبری در این بازی با آمدنش به زمین نشان داد که چه بازیکن تأثیرگذاری است. ما دو بازیکن سن بالا داریم که از جوان‌ها بهتر تمرین می‌کنند. همیشه می‌گویند دود از کنده بلند می‌شود. باید بگویم از کنده حدادی‌فر و خلعتبری واقعاً دود زیادی بلند می‌شود! مطلب دوم در مورد احسان پهلوان است، بازیکنی که مرا به آینده بسیار امیدوار کرده است. او فوتبالیست فوق‌العاده خوش‌فکر و قابلی است و نمی‌دانم مشکل از من است که او را ستاره می‌بینم یا مشکل از مربیان قبلی اوست که خیلی کم به این بازیکن توجه می‌کردند. احسان اگر همین روند را ادامه دهد، مطمئن باشید سه چهار ماه دیگر در تیم ملی خواهد بود. پهلوان و خلعتبری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید کمی حوصله کنند. اسماعیلی‌فر و مهدی‌پور که فصل پیش 50 درصد تراکتور بودند، فردا بازی را از ابتدا با ما شروع خواهند کرد، اما احسان و محمدرضا به عنوان جایگزین به زمین می‌روند و امیدوارم همچنان تعویض طلایی باشند. برای بازی بعد ما در جام حذفی که مقابل مس کرمان خواهد بود، این دو بازیکن در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت. خوشبختانه ما برای بازی فردا مصدوم و محروم نداریم.

وی در واکنش به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه «چرا دربی‌های تهران بار فنی ندارد، اما همیشه دربی‌های اصفهان جذاب بوده است؟»، بیان کرد: بار فنی شهرآورد اصفهان همیشه بالا بوده است، چون تیم‌ها از دقیقه یک به فکر بردن هستند. در حالی که در دربی تهران حساسیت بیش از حد اجازه نمی‌دهد شما روی بازی تمرکز کنید. مسئله دیگر این است که دربی اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌های اصفهانی حساسیت آنچنانی بین هواداران‌شان نیست و فقط حساسیت مربوط به همان فصل است، در حالی که اختلاف بین هواداران سرخابی از دهه‌های قبل وجود دارد. اصفهان برای این قطب دوم فوتبال ایران لقب گرفته که تیم‌هایش همیشه در شرایط سخت از یکدیگر حمایت کرده‌اند. در حالی که سرخابی‌ها در تمام دوران‌شان فقط یکبار پشت هم بودند آن هم مربوط به جام باشگاه‌های آسیاست که هر دو تیم مقابل تیم‌های قزاقستانی و ازبکستانی شکست سنگینی را در بازی رفت پذیرا شدند، به این خاطر قرار شد هر دو برای جبران این شکست متحد شوند و در بازی پرسپولیس - آلیمای قزاقستان که دیدار رفت آن 3 بر صفر به سود تیم ازبکستانی شده بود هواداران استقلال جایگاه مربوط به خودشان را پر کردند و حمایت آنها و هواداران پرسپولیس باعث شد بازی 5 بر صفر به سود این تیم شود. بعد از آن هم هواداران برای بازی استقلال مقابل پاختاکور متحد شدند و ما 3 بر صفر بازی را بردیم که گل آخر را هم خودم زدم.

منصوریان در این باره اضافه کرد: هواداران استقلال و پرسپولیس 24 ساعت بعد از همان بازی جام باشگاه‌های آسیا مجدداً بین‌شان اختلاف و کری افتاد. اصلاً همین حساسیت‌هاست که باعث می‌شود دربی تهران جذاب نباشد. در مجموع می‌خواهم بگویم دربی اصفهان هم کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. این خودش در کم کردن حساسیت بی‌تأثیر نیست و در کل دربی شیک‌تری نسبت به دربی سرخابی‌هاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید