بارسلونا رکورد رئال مادرید را شکست

تیم فوتبال بارسلونا با کسب اولین پیروزی‌اش در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، رکورد رقیب دیرینه‌اش را شکست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پیروزی 2 بر یک شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال بارسلونا مقابل اینتر در ورزشگاه نوکمپ که اولین برد این تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا بود، تعداد بازی‌های خانگی بدون باخت متوالی این تیم در رقابت‌های اروپایی را به 33 بازی افزایش داد و از این حیث آبی‌و‌اناری‌ها رکورد رقیب دیرینه خود یعنی رئال مادرید را شکستند.

رئال مادرید در فاصله سال‌های 1975 تا 1990 در 32 بازی خانگی‌اش در رقابت‌های اروپایی تن به شکست نداده بود که این رکورد شب گذشته ارتقا داده شد. از 33 بازی بدون باخت متوالی بارسلونا، این تیم 30 بار پیروز شده و 3 بار مساوی کرده است. در این 33 بازی بارسلونا 101 بار دروازه رقبایش را باز کرده در حالی که تنها 16 بار گل خورده است.

از آغاز لیگ قهرمانان اروپا از فصل 92-1991 هیچ تیمی به اندازه بارسلونا بازی بدون باخت خانگی نداشته است. بارسلونا فصل گذشته رکورد 29 بازی خانگی بدون باخت بایرن مونیخ را ارتقا داد و اکنون با پشت سر گذاشتن رکورد رئال مادرید در بالاترین جایگاه قرار گرفته است. البته در صورت محاسبه آمار و ارقام مربوط به جام باشگاه‌های اروپا، بایرن مونیخ با 43 بازی، همچنان رکورددار بیشترین بازی خانگی بدون باخت متوالی در مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان است. باواریایی‌ها در فاصله سال‌های 1969 تا 1991 این رکورد را به ثبت رساندند.

بارسلونا اگرچه رکورد رئال مادرید را برای ثبت بیشترین بازی خانگی بدون باخت متوالی در لیگ قهرمانان اروپا را شکست اما هنوز در یک رکورد اروپایی دیگر در تعقیب رقیب مادریدی است و آن بیشترین برد خانگی متوالی در جام باشگاه‌های اروپا است. رئال مادرید با کسب 32 برد خانگی متوالی در جام باشگاه‌های اروپا در فاصله سال‌های 1975 تا 1990 رکورددار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید