آغاز ثبت‌نام اتباع بیگانه برای سفر به اربعین از فردا

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: از فردا اتباع مجاز افغانستانی و عراقی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سفر اربعین اقدام کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، منصور حاجی سرپرست، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، درباره ساماندهی کودکان کار خیابانی که تبعه افغانستان و پاکستان هستند، گفت: ساماندهی کودکان کار خیابانی توسط دستگاه‌های ذیربط اجرایی شده است و تاکنون ۳۰۰ نفر از این کودکان جمع‌آوری شدند که بیش از ۸۵ درصد آنها اتباع خارجی هستند.

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی این کودکان آن دسته از کودکانی که پدر و مادرشان مشخص است و به صورت مجاز در کشور حضور دارند از والدین آنها دعوت می‌شود و با عقد تعهد به زندگی خود در کشور ادامه می‌دهند ولی آن دسته از افرادی که اتباع غیرمجاز هستند پس از دستگیری بلافاصله از کشور ترد خواهند شد.

حاجی ادامه داد: اگر فرزندان اتباع مجاز پس از تعهد مجدداً فرزندشان به عنوان کودک کار جمع‌آوری شود کل خانواده از کشور ترد می‌شوند.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای اعزام اتباع خارجی از جمله کشور افغانستان و عراق به سفر اربعین دارید، گفت: در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شده است و اتباع افغانستانی باید به دفاتر کفالت و اتباع عراقی نیز باید به اداره کل اتباع مراجعه کنند که از شنبه ششم مهر ماه نحوه ثبت‌نام آنها و دریافت روادید در مکان‌های اعلام شده آغاز می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید