امروز و بر اثر خروج از ریل رخ داد

افزایش شمار مصدوم حادثه قطار زاهدان- تهران به ۱۵۷ نفر/ ۵ کشته تاکنون + فیلم

واژگونی قطار زاهدان - تهران در منطقه شرور سیستان و بلوچستان موجب مجروحیت 40 نفر شده است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛  قطار زاهدان - تهران دقایقی قبل در منطقه شورو زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگون‌های آن واژگون شد.

ابتدا جواد سالارزهی - مدیر روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان از مصدومیت 40 نفر در این حادثه خبر داده بود اما  مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان تعداد مصدومان این حادثه را ۳۵ نفر اعلام کرد و متاسفانه ۳ نفر هم جان خود را از دست داده اند. ساعاتی بعد تعداد کشته شدگان این حادثه به نقل از مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به ۵ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی افزایش یافت.

اسامی مجروحان این حادثه اعلام شده است

ساعت 20: اکنون راشکی؛ مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از افزایش تلفات این حادثه خبر داد و گفت: تعداد مصدومین ۹۲ نفر بوده که ۳۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و تعداد کشته‌ها هم تا این لحظه ۵ نفر اعلام شده است.

 ۱۵۷ مجروح حادثه خروج قطار از ریل به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند

ساعت 23: سیدمحمد هاشمی شهری اظهار داشت: با پایان عملیات انتقال مصدومان در دقایقی قبل، مجموعا 157 مجروح به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان افزود:  68 مصدوم در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع)، 34 مصدوم در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)، 9 مصدوم در بیمارستان بوعلی،  41 مصدوم در بیمارستان نبی اکرم(ص) وابسته به سپاه پاسداران و پنج مصدوم در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بستری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات تخلیه مجروحان با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 11 دستگاه آمبولانس دانشگاهی، هفت دستگاه آمبولانس سپاه پاسداران، چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد  هلال احمر و  سه دستگاه آمبولانس نیروی انتظامی انجام شد.

این اتفاق بر اثر خروج قطار از ریل در استان زاهدان رخ داده و به گفته استانداری، نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به منطقه اعزام شدند.

منظقه شورو در مسیر بادهای شدید و ماسه بادی قرار دارد که هرزگاهی سبب خارج شدن قطار از روی ریل می‌شود.

 هشت تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد هلال احمر به در محل حادثه اعزام شده‌اند.

قاسم میری علی آباد معاون درمان علوم پزشکی زاهدان گفت: مصدومان در حال انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند و 80 تخت بیمارستانی در زاهدان به منطور ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در نظر گرفته شده است

وی ادامه داد: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه برای پذیرش مصدومان به حالت آماده باش قرار گرفته اند.

گفتنی است:  ساعت 16:20 دقیقه امروز حادثه خروج قطار زاهدان-تهران رخ داد این حادثه تا کنون 35 مصدوم و 4 کشته داشته و احتمال افزاش موارد فوتی وجود دارد.

عملیات امدادرسانی به مصدومان حادثه قطار زاهدان به تهران به پایان رسید

روابط عمومی راه آهن اعلام کرد: ▫️عملیات امداد رسانی به مسافران قطار زاهدان - تهران که در منطقه شورو زاهدان دچار سانحه شده بود، هم اکنون به پایان رسید.

ساعت ۲۳:۴۳:رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان گفت: ۱۵۷ مجروح حادثه خروج قطار از ریل به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شد.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به مصدومان حادثه قطار زاهدان - تهران

روحانی گفت: خبر سانحه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل و جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز، موجب نگرانی و اندوه فراوان شد.ضروری است دستگاه‌های امدادی با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند.همچنین لازم است وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی دقیق دلایل وقوع این حادثه ناگوار اقدام و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به عمل آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید