کشتی قهرمانی جهان؛

کارنامه فرنگی کاران ایران در قزاقستان/نجاتی ستاره ایران در نورسلطان

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی در قزاقستان به پایان رسید که نمایندگان کشورمان موفق به کسب 3 سهمیه المپیک شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی و گزینشی المپیک در حالی روزهای 23 تا 26 شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار ‌شد که 36 فرنگی کار در 6 وزن المپیکی، سهمیه حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو را بدست ‌آوردند که سهم ایران از 6 سهمیه ممکن 3 سهمیه در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم بود.

در بین نمایندگان کشورمان 3 فرنگی کار موفق به کسب مدال برنز شدند که نسبت به بقیه عملکرد بهتری داشتند، اما در مقایسه این 3 کشتی گیر با یکدیگر، با توجه به تجربه جهانی و مدال های گذشته عبدولی و گرایی، باید عنوان ستاره تیم ایران را به علیرضا نجاتی، فرنگی کار 20 ساله قمی و جوانترین عضو تیم ملی کشتی فرنگی داد که با غلبه بر نامداران جهان و المپیک در وزن اول نه تنها موفق به کسب سهمیه توکیو شد، بلکه با غلبه بر نفر سوم المپیک در نخستین حضور جهانی اش به مدال برنز نیز دست یافت که نشان از کار بزرگ این جوان آینده دار، دارد.

کارنامه فرنگی کاران کشورمان به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: (پویا ناصرپور؛ دهم)

دور نخست: با نتیجه 8 بر صفر شریف کلیچ از ترکیه را مغلوب کرد

دور دوم: با نتیجه 8 بر صفر مقابل الهام بهرام اف، قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این حریف در دور بعد مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت ها کنار رفت.

60 کیلوگرم: (علیرضا نجاتی؛ مدال برنز)

دور اول: با نتیجه 9 بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد.

دور دوم: مقابل هایتم محمود از مصر با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

دور سوم: با نتیجه 7 بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دور چهارم: مقابل ایوو آنگلوف، قهرمان 2013 جهان از بلغارستان با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

نیمه نهایی: مقابل کنیچیرو فومیتا، قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

رده بندی: در این دیدار مقابل المورات تاسمورادوف، دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 7 بر 5 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

63 کیلوگرم: (میثم دلخانی؛ پنجم)

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 4 بر 2 مغلوب استپان ماریانیان، دارنده مدال طلای جهان از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

شانس مجدد: با نتیجه 5 بر 3 جین هوونگ جونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

رده بندی: با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان شکست خورد و پنجم شد.

67 کیلوگرم: (حامد تاب؛ بیست و ششم)

دور اول: مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

شانس مجدد: مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

72 کیلوگرم: (امین کاویانی نژاد؛ نوزدهم)

دور اول: با نتیجه 9 بر یک مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

77 کیلوگرم: (محمدعلی گرایی؛ مدال برنز)

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 8 بر صفر و در کمتر از 2 دقیقه کیم هیون وو، قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت.

دور سوم: الوین مورس علی یف، دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را با نتیجه 7 بر 3 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دور چهارم: مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه 9 بر یک مغلوب شد، اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده ها رفت.

شانس مجدد: مقابل دانیل کاتاراگا، دارنده مدال نقره جهان و طلای زیر 23 سال جهان از مولداوی در یک کشتی سخت و نفسگیر با نتیجه 5 بر 5 به پیروزی رسید و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، راهی دیدار رده بندی شد.

رده بندی: با نتیجه 9 بر 6 از سد کارپت چالیان، دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

82 کیلوگرم: (سعید عبدولی؛ مدال برنز)

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 9 بر صفر پیتر نوواک از چک را از پیش رو برداشت.

دور سوم: در مصاف با ادلان آکی یف، دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دور چهارم: مقابل رفیق حسین اف از آذربایجان با نتیجه 8 بر 5 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

رده بندی: با نتیجه 7 بر صفر یوری شکریوبا از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

87 کیلوگرم: (رامین طاهری؛ دوازدهم)

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 2 بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد.

دور سوم: در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر از سد اسلام عباس اف، دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد.

دور چهارم: مقابل دنیس کودلا، دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک کشتی پایاپای با نتیجه 1 بر 1 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل ژان بلینیوک، قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین، طاهری از دور رقابت ها کنار رفت.

97 کیلوگرم: (محمدهادی ساروی؛ هفتم)

دور اول: با نتیجه 5 بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت.

دور دوم: مقابل کریل میلوف، دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

دور سوم: مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه 5 بر 4 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دور چهارم: مرحله مقابل آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها راه یافت.

شانس مجدد: در این دیدار مقابل چنگ ایلدیم، دارنده مدالهای برنز المپیک و جهان از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

130 کیلوگرم: (امیر قاسمی منجزی؛ پنجم)

دور اول: با نتیجه 3 بر یک از سد استپان داوید از چک گذشت.

دور دوم: مقابل سرگئی سیمینوف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی دست یافت.

دور سوم: در مرحله یک چهارم نهایی مومینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

نیمه نهایی: مقابل اوسکار پینو هیندز، دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه 6 بر 2 مغلبو شد و به دیدار رده بندی رفت.

رده بندی: مقابل هیکی نابی دارنده مدال های نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان با نتیجه 8 بر صفر و با توجه به سه اخطار داوران، مغلوب و پنجم شد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) 2- خورلان ژاکانشا (قزاقستان) 3- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و شوتا اوگاوا (ژاپن) 5- ماکس نوری (آمریکا) و لیگیو کائو (چین) ... 10- پویا ناصرپور (ایران)

60 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- سرگئی املین (روسیه) 3- میرامبک آیناگولوف (قزاقستان) و علیرضا نجاتی (ایران) 5- لینور تمیروف (اوکراین) و المورات تاسمورادوف (ازبکستان)

63 کیلوگرم: 1- شینیبو اوتا (ژاپن) 2- استپان ماریانیان (روسیه) 3- اسلاویک گالستیان (ارمنستان) و آلمات کبیسپایف (قزاقستان) 5- میثم دلخانی (ایران) و تینار شارشنبکوف (قرقیزستان)

67 کیلوگرم: 1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) 2- آرتم سورکوف (روسیه) 3- ماته نمس (صربستان) و فرانک استابلر (آلمان) 5- فردریک بیرهوس (دانمارک) و محمد ابراهیم السید (مصر)... 26- حامد تاب (ایران)

72 کیلوگرم: 1- ابوزید مانستیگوف (روسیه) 2- آرام واردانیان (ازبکستان) 2- آیک مناتساکیان (بلغارستان) و بالینت کورپاسی (مجارستان) 5- میشل ویدمایر (آلمان) و جی یئون لی (کره جنوبی) ... 19- امین کاویانی نژاد (ایران)

77 کیلوگرم: 1- تاماس لورینچ (مجارستان) 2- الکس بیوربرگ کسیدیس (سوئد) 3- محمدعلی گرایی (ایران) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 5- کارپت چالیان (ارمنستان) و آسخات دیلمحمداف (قزاقستان)

82 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان) 2- رفیق حسین اف (آذربایجان) 3- سعید عبدولی (ایران) و هایتائو کیان (چین) 5- نوربک خاشیمبیکوف (ازبکستان) و یوری شکریوبا (اوکراین)

87 کیلوگرم: 1- ژان بلینیوک (اوکراین) 2- ویکتور لورینچ (مجارستان) 3- دنیس کودلا (آلمان) و رستم آساکولوف (ازبکستان) 5- میکالای استادوب (بلاروس) و آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) ... 12- رامین طاهری (ایران)

97 کیلوگرم: 1- موسی اولویوف (روسیه) 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 3- میهایل کاجایا (صربستان) و جنگ ایلدیم (ترکیه) 5- تادیوز میچالیکا (لهستان) و گئورگی ملیا (گرجستان) ... 7- محمدهادی ساروی (ایران)

130 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- اسکار پینو هیندز (کوبا) 3- هیکی نابی (استونی) و یاکوبی کاجایا (گرجستان) 5- امیر قاسمی منجزی (ایران) و ادوارد پاپ (آلمان)

رده بندی تیمی:

1- روسیه 132 امتیاز 2- ازبکستان 80 امتیاز 3- گرجستان 79 امتیاز 4- ایران 75 امتیاز 5- قزاقستان 72 امتیاز 6- ژاپن 65 امتیاز 7- مجارستان 64 امتیاز 8- کوبا 57 امتیاز 9- ارمنستان 55 امتیاز 10- آلمان 50 امتیاز 11- ترکیه 46 امتیاز 12- اوکراین 45 13- آذربایجان 43 امتیاز

در این رقابت ها نفرات اول تا پنجم اوزان المپیکی (60، 67، 77، 87، 97 و 130) کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را بدست آوردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید