وزنه بردارجوان فوق سنگین ایران: در مسابقات جهانی آبروداری می کنم

وزنه بردارجوان فوق سنگین ایران گفت: مسئولیت سنگینی در فوق سنگین روی دوش من است اما تمام توانم را می‌گذارم که در مسابقات قهرمانی جهان تایلند مدال بگیرم و همچنین در نظر دارم رکوردهایی را ثبت کنم که در رده جوانان ماندگار شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی داودی درباره وضعیت خود در فاصله سه هفته تا آغاز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان بیان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ام و در حال حاضر به 95 درصد آمادگی رسیده‌ام. تا روز مسابقه‌ام به آمادگی کامل خواهم رسید و در بهترین فرم بدنی روی تخته مسابقات حاضر  می‌شوم.

داودی در مورد رکوردهای خود و اینکه انتظار می‌رود از اردوی مازندران بازهم افزایش رکورد داشته باشد، تاکید کرد: رکورد هایی که در مازندران ثبت کردم تاکنون در رکورد گیری رسمی نزده بودم. در تمرینات بیشتر هم وزنه زدم انشاالله اگر بتوانم در مسابقه تکرار کنم نتیجه خوبی می‌گیرم.


* می خواهم رکوردهایی را به ثبت برسانم که در رده جوانان ماندگار شود

قهرمان آسیا درباره اینکه به عنوان نفر اول حال حاضر فوق سنگین ایران انتظار زیادی از او در مسابقات جهانی وجود دارد، گفت: در مسابقات جهانی سال گذشته اگر وزنه 242 کیلوگرم را می زدم چهارم می شدم هر چند مدال نمی گرفتم اما مقام چهارمی بهتر از هشتمی جهان بود. در مسابقات جوانان جهان هم قهرمان نشدم که شکست تلخی برایم بود اما انگیزه ام دو برابر شد تا این شکست را در مسابقات جهانی بزرگسالان جبران کنم. خودم هنوز در شوک هستم که نتوانستم قهرمان جوانان جهان شوم با این حال تمام توانم را می‌گذارم در تایلند مدال بگیرم. همچنین چون سال آخر جوانانم هست رکوردهایی را به ثبت برسانم که ماندگار شود.

*مسئولیت سنگینی در فوق سنگین روی دوشم است

داودی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ایران همیشه در فوق سنگین مدعی بوده و انتظارها هم بالا است و این مسئله او را نگران نمی کند، تصریح کرد: بالاخره ایران همیشه در سنگین وزن صاحب نام بوده است و مسئولیت سنگینی روی دوش من است اما انشاالله در مسابقات جهانی آبرو داری می‌کنم و تلاش می‌کنم نماینده شایسته‌ای باشم.

*تا دو سال دیگر رقابت پایاپایی با تالاخادزه خواهم داشت

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند چقدر به زمان احتیاج دارد تا عنوان قوی‌ترین وزنه بردار جهان را پس بگیرد، گفت: اگر دقت کنید متوجه می‌شوید رکورد تالاخادزه در دو سال اخیر تقریبا همان 474 کیلوگرم بوده و بیشتر نشده است از طرفی سن او هم دارد بالا می‌رود. فکر می‌کنم تا دو سال دیگر بتوانم رقابت جدی و پایاپایی با او داشته باشم.

*فکر می کنم نباید در جوانان جهان شرکت می کردم

ملی‌پوش فوق سنگین ایران درباره ی اینکه در چند ماه اخیر در مسابقات متعددی شرکت کرده است و همین مسئله این نگرانی را به وجود آورده که به دلیل خستگی نتواند به خوبی برای بزرگسالان جهان آماده شود، تاکید کرد: استراحت که نداشتم و بعد از مسابقات جوانان جهان بلافاصله به اردو آمدم البته تمرینات سبک انجام دادم تا بدنم ریکاوری شود. با توجه به اینکه مسابقات جوانان جهان در فیجی برگزار شد و مسافت زیاد بود همچنین نتیجه آن هم چیزی که می خواستم نشد، بنابراین فکر می کنم نباید در آن مسابقات شرکت می کردم. البته مدال جوانان جهان هم مهم است اما به دلیل مسافت واقعا خسته شدم و تنظین ساعت خوابم نیز بهم خورده بود.

*قهرمان نشدن در جوانان جهان باخت سنگیتی برایم بود

وزنه بردار جوان ایران در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد هنوز نتوانسته نتیجه مسابقات جوانان جهان را فراموش کند، تصریح کرد: نه اصلا. درست است باخت هم جزیی از ورزش است اما برای من باخت سنگینی بود. البته واقعا خسته بودم و با 80 تا 85 درصد آمادگی‌ام به مسابقات رفتم با این حال خوب وزنه زدم. انشاالله در بزرگسالان جهان وزنه های خوبی می‌زنم که نتیجه جوانان جهان را فراموش کنم و سعی می کنم استارت مدال گرفتنم را در بزرگسالان جهان از همین مسابقات بزنم.


*تمام زندگی ام را برای المپیک گذاشته ام

او در مورد اینکه حضور در  المپیک را چقدر به خودش نزدیک می‌بیند، گفت: من زندگی‌ام را گذاشته‌ام و با انگیزه تمرین می‌کنم. بعد از مسابقات بزرگسالان جهان بلافاصله تمریناتم را برای دیگر مسابقات  گزینشی المپیک و خود المپیک آغاز خواهم کرد.


*مبلغ قراردادهای لیگ پایین است و نمی‌ارزد چهار مسابقه سنگین وزنه بزنیم

داودی در پاسخ به این پرسش که برای لیگ عضو تیمی شده است یا خیر گفت: خیر. چون مبلغ قراردادها پایین است. مبلغی که دو سال پیش می‌گرفتم همان دوباره امسال هم به من پیشنهاد شده است و این در حالی است که دو سال پیش من جوانان بودم و رکوردهایم نیز خیلی بالا نبود. مبلغ پیشنهادی واقعا نمی‌ارزد که چهار مسابقه سنگین بخواهم وزنه بزنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید