موضوع رفتن برانکو کاملاً ساده بود که پیچیده‌اش کردند

عرب: کالدرون انتخاب هیئت مدیره و یک تصمیم جمعی بود

ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی شد موضوع رفتن برانکو ایوانکوویچ از جمع سرخپوشان را پیچیده کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایرج عرب درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: ما در نیم‌فصل گذشته تیم را تحویل گرفتیم و نقل‌وانتقالات را انجام دادیم و اردوی خوبی در قطر داشتیم. ما وارد نیم‌فصل دوم که شدیم موضوعات مالی مطرح بود و بازیکنان مسائل مالی داشتند. در ابتدا یک بخشی از اقساط بازیکنان را پرداخت کردیم. بعد از آن موضوع پاداش آسیایی مطرح شد که مصوب شده بود بخشی از آن به بازیکنان پرداخت شود. یک پروژه بزرگ و زمان‌بر بود و انتقال وجه پاداش زمان‌بر بود. وقتی پاداش به ما رسید قیمت ارز پایین آمده بود و 70 درصد آن به عنوان پاداش به بازیکنان پرداخت شد و بقیه آن صرف هزینه‌های جاری شد.

موضوع رفتن برانکو کاملاً ساده بود که پیچیده‌اش کردند
وی ادامه داد: مشکلات و حواشی را پشت سر گذاشتیم و پس از آن توانستیم در جم قهرمان لیگ شویم و سپس در مسابقات جام حذفی هم قهرمان شدیم. از این موضوعات فارغ شده بودیم که به بحث رفتن برانکو وارد شدیم که صحبت درباره آن نیاز به یک جلسه کامل دارد. موضوع رفتن برانکو کاملاً ساده بود که پیچیده‌اش کردند. برانکو قبل از رفتن به ما گفت که هستم و برنامه دارم. ما 500 هزار یورو یک ماه و نیم قبل از رفتن برانکو به او داده بودیم. بعد از رفتن برانکو از ایران وکیل او یک نامه‌ای مبنی بر پرداخت طلب برانکو به باشگاه داد و در آن نامه مطرح شده بود که باید پاداش قهرمانی‌ها هم پرداخت شود و 220 هزار یورو هم به عنوان پیش پرداخت فصل بعد پرداخت شود.

آقای وزیر هم موافق ماندن برانکو بود
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: پول برانکو آماده و در باشگاه صورتجلسه شد. بلافاصله ما مکاتبه کردیم و او هم شماره حساب داد که امکان واریز نداشتیم. ما بیشتر از 30، 40 هزار یورو نمی‌توانستیم پرداخت کنیم و گفتیم به صورت نقد این مبلغ را در امارات پرداخت کنیم و یا در تهران دریافت کنند. این اتفاقات چهار روز قبل از تاریخی که پیش از این برانکو مطرح کرده بود، رخ داده بود. در تاریخ 16 ژوئن برانکو اعلام کرد که می‌خواهد یکطرفه فسخ کند. او از همان زمان وارد فاز جدایی از پرسپولیس شد. بعد از آن مشخص شد که یکی دو ماه قبل از رفتنش از ایران تمام وسایلش را از طریق گمرک از ایران خارج کرده بود و کسی از این موضوع خبر نداشت. این مسائل نه با عقل جور در می‌آید و نه با منطق. آقای وزیر هم موافق ماندن او بود و ما در جلسات هیئت مدیره هم در چندین جلسه دنبال این بودیم که برانکو در پرسپولیس بماند.

هر اتفاقی هم می‌افتاد تأثیری در جدایی برانکو نداشت
عرب با بیان اینکه برانکو از قبل تصمیم به جدایی از پرسپولیس داشت، گفت: هر اتفاقی هم می‌افتاد تأثیری در جدایی او نداشت. برانکو یک سال به پرسپولیس تعهد داشت و ما هم یک شرکت دولتی هستیم و نهادهای نظارتی از ما سؤال خواهند کرد که بابت فصلی که تعهد داشته است و کار نکرده چه اقدامی انجام داده‌اید؟ ما به هیچ وجه دنبال شکایت نیستیم و دنبال حل این موضوع هستیم، ولی در آینده باید جوابگوی نهادهای نظارتی باشیم. اینکه عنوان می‌شود درون باشگاه مسائلی هست که این موضوعات را بپوشاند، درست نیست. ما فرصت‌مان بسیار کم شد، چون هم‌زمان با فصل نقل‌وانتقالات درگیر موضوع رفتن برانکو شدیم. بعد از آن هم کار ما انتخاب سرمربی جدید شد و در یک سفر 48 ساعته در استانبول مذاکرات‌مان را با گزینه‌های‌مان انجام دادیم که در نهایت آقای کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. مذاکرات ما با مربیان خارجی در ترکیه به نحوی بود که ما مدام در حال گفت‌وگو بودیم و رنگ نور و آفتاب را ندیدیم.

وزیر ورزش در مسائل ریز دخالت ندارد و در موضوعات کلان هم دخالت نمی‌کند
وی در پاسخ به این پرسش که «وزیر ورزش در تصمیمات و اتفاقات باشگاه پرسپولیس دخالتی دارد؟»، خاطر نشان کرد: وزیر ورزش رئیس مجمع باشگاه ماست. خوشبختانه یا متأسفانه خیلی‌ها وزیر را پاسخگوی مسائل می‌دانند، ولی ایشان در مسائل ریز دخالت ندارد و در موضوعات کلان هم دخالت نمی‌کند. ولی وزیر درباره ماندن برانکو نظر مثبت داشت و حتی رایزنی بین‌المللی هم با سفارت ایران در کرواسی انجام دادند. کالدرون هم انتخاب هیئت مدیره و یک تصمیم جمعی بود.

حفظ بازیکنانی که برای ما قهرمانی به دست آوردند راحت نبود
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: ما یک کار بسیار باارزش کردیم و آنهم حفظ بازیکنانی بود که برای ما قهرمانی به دست آوردند. حفظ آنها راحت نبود از این جهت که در قراردادشان بندی وجود داشت. زمان هم کوتاه بود برای این اقدامات. البته ما دو بازیکن ملی‌پوش هم گرفتیم و چهار بازیکن جوان به لیست‌مان اضافه کردیم.

کالدرون به صورت مکتوب به ما نوشت که رفیعی و مصلح را نمی‌خواهد
عرب در مورد کنار گذاشتن شایان مصلح و سروش رفیعی از فهرست پرسپولیس تصریح کرد: کالدرون به صورت مکتوب به ما نوشت که رفیعی و مصلح را نمی‌خواهد. حتی در کنفرانس خبری خود هم گفت که نظر خودش بوده است. ما احمدزاده و امیری را با نظر کالدرون جذب کردیم. اردوی خوبی در ترکیه همراه با بازی‌های دوستانه داشتیم. همچنین مطالبات بازیکنان و پاداش‌های آنها را دادیم که کار بسیار بزرگی بود. مبلغ زیادی را در این زمینه هزینه کردیم. ما تیم خوبی داریم از این جهت که همین بازیکنان موفق به عنوان قهرمانی شدند.

عدم برگزاری دیدارهای دوستانه در ترکیه در تهران جبران شد
وی درباره اردوی تیم پرسپولیس در ترکیه هم گفت: ما زمان کمی برای انتخاب محل اردو داشتیم. به‌هرحال شرایط آب‌وهوایی آنجا خاص بود و هر لحظه هوا تغییر می‌کرد. شاید بازی‌های دوستانه خوبی در ترکیه نداشتیم اما در تهران جبران شد و چند بازی دوستانه خیلی خوب داشتیم.

مهاجم برزیلی بعد از گذراندن تست‌های پزشکی می‌تواند به میدان برود
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به جذب بازیکن خارجی بیان کرد: در مورد جذب بازیکن خارجی اقدام لازم را انجام داده‌ایم و بازیکن برزیلی مدنظر ما یکشنبه به تهران آمده و دوشنبه در تست‌های پزشکی شرکت خواهد کرد. او در شرایط مسابقه قرارد دارد و بعد از گذراندن تست‌های پزشکی می‌تواند به میدان برود. یک کار خوبی که انجام دادیم این بود که در زمینه تست‌های پزشکی همه شرایط لازم را در نظر گرفتیم و به همین خاطر هم با یک بازیکن خارجی به توافق نرسیدیم.

اینکه شایعه می‌شود من استعفا داده‌انم خیلی عجیب است
عرب در واکنش به اختلاف در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و عدم حضور مهرداد هاشمی در جلسات یادآور شد: در حال حاضر پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت هوادارانش دارد. تیم و کالدرون باید به بهترین شکل حمایت شوند تا با آرامش فصل را شروع کنیم. اینکه شایعه می‌شود من استعفا داده‌انم خیلی عجیب است. یکسری سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کارشان این است که هر روز یک خبر نادرست منتشر کرده و آرامش پرسپولیس را به‌هم بزنند. خبر زده‌اند که من استعفا داده‌ام و وزیر هم موافقت کرده در حالی که در 48 ساعت گذشته من اصلاً وزارت نرفته‌‌ام و هیچ ارتباطی هم با آنها نداشته‌ام.

قرار نیست ما هر روز بنشینیم و مقابل این شایعات تکذیبیه صادر کنیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این‌باره اضافه کرد: به طور مثال یک هوادار از آمریکا به من پیام می‌دهد که چرا تیم در زمین نامناسب تمرین می‌کند، در حالی که اصلاً این‌طور نیست. ما به خاطر ترمیم زمین ورزشگاه شهیدکاظمی مجبور شدیم برای مقطعی کوتاه جایی را اجاره کنیم. زمین آنجا چمن مصنوعی نیست و چمنش هم خوب است. اگر قرار بود روی چمن مصنوعی تمرین کنیم به ورزشگاه درفشی‌فر خودمان می‌رفتیم. این مثال را زدم که بگویماخبار نادرست باعث می‌شود هوادار در آمریکا فکر کند ما در زمینی بد تمرین می‌کنیم. شایعه راه انداختند که وزیر گفته پرسپولیس نباید اردوی ترکیه برود، سرمربی‌اش باید ارزان باشد و یا بازیکن خارجی نگیرد ... . کدام یک از این موارد به حقیقت پیوست؟ قرار نیست ما هر روز بنشینیم و مقابل این شایعات تکذیبیه صادر کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید