گزارش جی پلاس در فاصله سه سال تا میزبانی بزرگ ترین رویداد فوتبال در خلیج فارس؛

میزبانی کیش در جام جهانی 2022 قطر، در رویا می ماند؟!

طرح مشارکت کیش با کشور قطر برای برگزاری بخش هایی از جام جهانی 2022 در ایران مسکوت باقی ماند اما ظاهرا این طرح همچنان روی میز مسئولان ورزش و کیش قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تقریبا از زمان قطعی شدن میزبانی قطر در جام جهانی 2022 و امضای تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون فوتبال و قطر در چند سال بعد از آن، بحث برگزاری بخش هایی از جام جهانی قطر در جزیره کیش مطرح شد و با استقبال مسئولان ایرانی برای گرفتن گوشه ای از این رویداد بزرگ برای استفاده از منافع اقتصادی و اعتبار حاصله از آن برای شناخته شدن ایران، قرار گرفت.

در ادامه طرح گرفتن بخشی از این میزبانی، به برگزاری تمرین بعضی از تیم ها یا اقامت تماشاگرانشان در جزیره کیش تقلیل یافت و از آن به بعد هم کاملا مسکوت ماند.

با این وجود قطر به عنوان میزبان این رقابت ها در حال تکمیل کردن ورزشگاه ها و اماکن ورزشی خود برای برگزاری باشکوه ترین جام جهانی تاریخ در پاییز سال 2022 است تا تجربه ای بی نظیر را در دل آب های خلیج فارس به عاشقان فوتبال و توریست ها القاء کند.

طی روزهای اخیر مسئولان ورزش کشور از جمله سیدرضا صالحی امیری - رئیس کمیته ملی المپیک و محمدرضا داورزنی - معاون قهرمانی وزارت ورزش برای بررسی ظرفیت های ورزشی کیش برای گرفتن میزبانی رویدادهای مختلف، از این جزیره دیدن کردند که حین آن مجددا موضوع میزبانی بخشی از رویداد جام جهانی فوتبال 2022 مطرح شد.

اما داورزنی با سخنان بدون تعارف خود تکلیف میزبانی در جزیره کیش را مشخص کرد. او ضمن بیان اینکه علاقه لازم برای میزبانی در جزیره کیش وجود دارد اما تصریح کرد: به دلیل بی ثباتی مدیریت در جزیره کیش و مسئولین ورزشی این جزیره، این موضوع مسکوت باقی ماند.

داورزنی از لزوم بازدید مسئولان قطری از اماکن ورزشی جزیره کیش سخن گفت و افزود: در حال حاضر ثبات لازم در جزیره کیش ایجاد شده و مسئولان هم علاقه مند به میزبانی از رویدادهای ورزشی هستند اما واقعیت این است که وضعیت زمین چمن و ورزشگاه کیش مساعد نیست.

او تاکید کرد: اگر به دنبال گرفتن بخشی از میزبانی جام جهانی تز قطر هستیم، باید زیرساخت های لازم فراهم شود و به طور حرفه ای آماده میزبانی شویم و استانداردسازی صورت گیرد. این موضوع نیازمند همکاری همه نهادهای وابسته است اما فعلا شرایط مساعد نیست. باید دید در فاصله سه سال تا برگزاری جام جهانی 2022 قطر، امکان میزبانی در کیش فراهم می شود یا خیر.

** امکان برگزاری تمرینات تیم ها و اسکان هواداران در کیش

اما مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش که اخیرا از چندین روزیداد ورزشی در این جزیره میزبانی کرده و علاقه مند به این قبیل رویدادها است، می گوید می تواند در یک سال شرایط لازم برای مشارکت کیش در جام جهانی قطر را فراهم کند.

او خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع با مهدی تاج جلساتی را هم داشتیم. باید از دوستان در سایر دستگاه ها کمک بگیریم. الان امکان برگزاری بخشی از جام جهانی 2022 قطر، در کیش موجود نیست اما می توانیم برای تمرین تیم ها از بخش خصوصی که بارها علاقه مندی خود را اعلام کرده، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ساختن دو، سه کمپ تمرینی خوب در فاصله یک سال آینده میسر است. البته می توانیم هواداران و تماشاگران جام جهانی را در کیش هم اسکان دهیم چرا که فاصله هر مسابقه بیش از سه روز است و هواداران به راحتی می توانند برای تماشای بازی ها به قطر بروند.

مظفری اذعان کرد: واقعیت این است که الان شرایط ما مساعد نیست و برای این موضوع باید یک برنامه ریزی مناسب انجام دهیم تا از پتانسیل های جام جهانی قطر استفاده کنیم. نمی توانیم فعلا در کیش رویدادی به این بزرگی را برگزار کنیم چرا که نگران زیرساخت ها هستیم.

به گزارش جی پلاس؛ البته این سخنان در حالی مطرح می شود، که ایجاد زیرساخت های ورزشی و امکانات لازم، تنها بخشی از نیازهای موجود است و شاید یکی از مهمترین موانع گرفتن موافقت دستگاه های امنیتی به ویژه در بحث حضور تیم ها و تماشاگران خارجی در این جزیره بنابر محدودیت های قانونی جمهوری اسلامی ایران باشد که البته باید دید موضع فیفا، قطر و نهادهای امنیتی ایران چه خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید