گزارش جی پلاس/ با مربی نامدار به امید درخشش در مقدماتی جام جهانی

آشنایی با حریف ایران در مقدماتی جام جهانی قطر/ هنگ‌کنگ با انبوهی از بازیکنان انگلیسی، اسپانیایی، برزیلی و نیجریه ای

تیم ملی هنک‌کنگ، حریف ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 با انبوهی از بازیکنان دو ملیتی رو در روی شاگردان مارک ویلموتس قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 با عراق، بحرین، کامبوج و هنگ‌کنگ همگروه است. عراق و بحرین تیم‌های شناخته‌شده‌ای هستند اما از کامبوج و هنگ‌کنگ اطلاعات دقیقی در دست نیست.

هنگ‌کنگ تیمی از شرق آسیاست که در آخرین رنکینگ فیفا رتبه 141 را به خود اختصاص داده. این تیم نه افتخار آنچنانی دارد و نه تجربه‌ای که بتواند حریف گردن‌کلفتی برای ایران باشد. آن‌ها اما با جذب یک مربی کارنامه‌دار تلاش خود را برای درخشش در مقدماتی جام جهانی قطر آغاز کرده‌اند.

میکا پاتیلاینن، سرمربی فنلاندی تیم ملی هنگ‌کنگ است که از سال 2019 هدایت این تیم را به‌دست گرفته. پاتیلاینن که در دوران بازیگری پیراهن بولتون و ولوورهمپتون در انگلیس و چند باشگاه اسکاتلندی را به عنوان مهاجم پوشیده بود، سابقه مربیگری در هیبرنیان، کلیمارناک و دندی‌یونایتد در همین کشور و تیم‌های ملی لاتویا و فنلاند را در کارنامه دارد.

این مربی 52 ساله با امید به ساخت یک تیم قدرتمند پا به هنگ‌کنگ گذاشته و مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور کوچک آسیایی نیز به موفقیت او خوشبین هستند.

3482f86a-5a91-11e9-bbcc-84176f6dd1e7_image_hires_143902

نکته جالب درباره تیم ملی هنگ‌کنگ بازیکنانی با ملیت‌های مختلف هستند که در این تیم حضور دارند. نمونه‌‌هایی از این دست هم بسیار هستند؛ به خصوص از نیجریه و انگلیس.

فستوس بالیسی اهل نیجریه و  39 ساله، در 35 سالگی نخستین بازی ملی خود را برای هنگ‌کنگ انجام داده و 28 بار برای این تیم به میدان رفته است.

اندی راسل، دفاع وسط انگلیسی و 32 ساله، نخستین بار در 29 سالگی برای تیم ملی هنگ‌کنگ بازی کرد و تاکنون 15 بار در ترکیب این تیم به زمین رفته. الکس آکانده مهاجم 31 ساله و اهل نیجریه هم 4 سال قبل برای نخستین بار پیراهن هنگ‌کنگ را پوشید و تاکنون 22 بازی ملی انجام داده است.

جیمز مک‌کی 32 ساله که وینگر- مهاجم است و انگلیسی دیگر بازیکنی است که در ترکیب تیم ملی هنگ‌کنگ حضور دارد.

به این‌ها باید دو بازیکن اسپانیایی و برزیلی را هم اضافه کنیم. هلیو از برزیل که متولد سائوپائولو است و 33 ساله. بازیکنی که وقتی 29 سال داشت برای اولین بار با پیراهن تیم ملی هنگ‌کنگ به میدان رفته و 14 بازی نیز انجام داده است.

hong-kong-national-football-team

دنی کانسه‌لا، دفاع چپ اسپانیایی تیم ملی هنگ‌کنگ نیز سال 2017 و وقتی 35 ساله بود برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی هنگ‌کنگ قرار گرفته و تا امروز در 11 بازی ملی شرکت کرده است.

به گزارش جی پلاس؛ ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 باید با تیمی بازی کند که بازیکنانی از ملیت‌های مختلف در ترکیب دارد. دیداری که کسب 6 امتیاز دو بازی رفت و برگشت آن برای مارک ویلموتس و تیم ملی ایران اهمیت بالایی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید