جهانگیر کوثری: ۲۰ سال است از تلویزیون اخراجم و حتی نمی‌دانم چرا؟!

جهانگیر کوثری درباره لزوم حفظ نیروهای انسانی باتجربه تلویزیون به عنوان یک سرمایه، اظهار کرد: تلویزیون باید دیدش را وسیع‌تر و عمیق‌تر کند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در ایران خیلی از مجری‌ها پشت درهای بسته مانده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این مجری و گزارشگر باسابقه تلویزیون درباره‌ی حاشیه‌هایی که اخیرا با اعلام خبر مهاجرت مزدک میرزایی پیش آمد، اظهار کرد: من الان ۲۰ سال است که از تلویزیون اخراج هستم؛ این در حالی است که ۲۲ سال در تلویزیون سابقه داشتم. نه اشتباهی کردم، نه تخطی کردم و نه حتی اشتباه فنی انجام دادم. هیچگاه هم ندانستم چرا در تلویزیون نیستم. به هیچ کسی هم نمی‌توانم بگویم چرا؟ اما برای مزدک میرزایی شاید این موانع وجود نداشت. فشار و سخت‌گیری اینچنین برایش نبود و جلوی برنامه‌اش را نگرفته بودند. من الان حتی نمی‌توانم وارد صداوسیما شوم و دیگر کارهایم را انجام دهم.

کوثری با تاکید بر اینکه تلویزیون باید نیروهای خود را حفظ کند، گفت: اینها سرمایه هستند، اینها می‌توانند تجربیات خودشان را منتقل کنند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در تلویزیون ما خیلی از مجریان بیرون مانده‌اند. تلویزیون حق ندارد نیروهایش را بیرون بیندازد، مگر خلاف آن ثابت شده باشد.

این مجری قدیمی با بیان‌ اینکه صدا و سیما جای افراد فرهیخته‌تر، باسوادتر و تحصیل‌کرده‌تر است، گفت: صداوسیما جای کسانی نیست که لحن معمولی و گفتاری‌شان غلط است، واژه‌بندی‌شان غلط است و ادبیات گفتاری را خوب نمی‌دانند. سواد زبان و ادبیاتشان ضعیف است؛ چرا تلویزیون نیروهای فعال خود را بیرون و اینها را جایگزین می‌کند.

وی با اشاره به مهاجرت مزدک میرزایی گفت: این اتفاق خیلی طبیعی‌ است. انسانها آزادند که انتخاب کنند کجا می‌خواهند زندگی کنند. هر جا که دوست دارند و ترجیح می‌دهند زندگی می‌کنند. دلایل دیگری هم می‌تواند در دل این مهاجرت وجود داشته باشد. مزدک اتفاقا در صداوسیما موقعیت خوبی داشت. او فینال جام‌جهانی را گزارش کرد. بهترین گزارش‌ها را به مزدک دادند. آدم بسیار متواضع و معقولی‌ هم بود. اهل جنجال و سرو صدا و حاشیه‌ هم نبود. اما در مقطعی تصمیم گرفت که برود. شاید به دلیل نداشتن تناسب مالی و دلایلی دیگر آدم‌ها تصمیم می‌گیرند جایی دیگر بروند که شرایط در آنجا مهیاتر است.

کوثری در پایان گفت: صدا و سیما اگر با مزدک برخورد بدی داشت، او را اخراج کرده بود و برنامه به او نمی‌داد، ماجرا فرق می‌کرد. در مورد مزدک چنین داستانی نبوده است. مزدک موقعیت خوبی در تلویزیون ایران داشت. نمی‌گویم موقعیت مالی خوب، منظورم موقعیت کاری است. به نظر می‌رسد در مورد مزدک میرزایی هیچ مورد خاصی که باعث یا عامل کوچ او شود، نبوده است؛ اما در مورد بقیه هر کدام دلایل خودشان را دارند، اما در نهایت تلویزیون صد درصد باید نیروهای خودش را حفظ کند. تلویزیون باید دیدش را وسیع‌تر و عمیق‌تر کند.

جهانگیر کوثری سال‌ها به عنوان گزارشگر و همچنین مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» با صداوسیما همکاری داشت. او در مقطعی اجرای برنامه «مردم ایران سلام» را هم بر عهده گرفت. جهانگیر کوثری از سال ۸۸ دیگر در تلویزیون حاضر نشده است. او اردیبهشت ماه امسال اجرای یک برنامه فوتبالی در سایت آپارات را بر عهده گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید