شرط کاهش قیمت ارز به کمتر از ۱۱ هزار تومان؟

محمد حسینی گفت: انتظار داریم که با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی فاصله بین ارز در سامانه نیما و ارز در بازار آزاد همچنان کم باقی بماند و این ثبات ارزی حفظ شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: خوشبختانه بازار سومی که در حوزه ارز ایجاد شده بود و این بازار مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصاد و هم در حوزه معیشت و رفتار مردم ایجاد کرده بود، هم اکنون با سیاست‌های ارزی که در این مدت زمان اخیر از سوی بانک مرکزی اجرایی شده است به سمتی پیش رفته که باعث شده به یک قیمت متعادلی بین بازار سوم ارز و بازار نیمایی برسیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: امیدواریم که با مدیریت صحیح بانک مرکزی در بازار متشکل ارزی، ارز به قیمتی برسد که اعتماد را مجدد به بازار و بخش تولیدی کشور برگرداند.

وی ادامه داد: انتظار داریم که با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی فاصله بین ارز در سامانه نیما و ارز در بازار آزاد همچنان کم باقی بماند و این ثبات ارزی حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اتفافاتی که در هفته گذشته رخ داد و سقوط قیمت ارز در بازار آزاد و حرکت ارز در بازار آزاد به سمت قیمت ارز در سامانه نیما نشان از همکاری مردم و توجه نکردن به حرکات دشمن در فضای مجازی بود، به طوری که در گذشته با انتشار هر نوع خبر سیاسی از سوی کشورهای غربی مردم دارایی‌های خود را تبدیل به ارز خارجی می‌کردند، اما در حال حاضر مردم از انجام این گونه سیاست‌ها و رفتارها فاصله گرفته‌اند.

قیمت دلار

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: امروز با تمام مشکلاتی که داریم تراز ارزی کشور مثبت است و بدون شک ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی که در کشور امکان تولید آنها وجود ندارد توسط شبکه بانکی کشور تامین خواهد شد پس جای هیچ گونه نگرانی برای تامین ارز واردکنندگان کالاهای مورد نیاز کشور وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم بحث شبکه انتقال پول است که بدون شک این مشکل هم با سیاست‌های صحیح و کارشناسانه بانک مرکزی حل خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کاهش قیمت ارز تداوم خواهد داشت و آیا قیمت دلار کمتر از ۱۱ هزار تومان می‌شود؟ تصریح کرد: اگر قیمت تمام شده کالای تولیدی ما برای ایجاد فضای رقابتی به عبارتی فاصله قیمت تمام شده کالا در داخل و خارج زیاد نباشد و باعث ایجاد انگیزه برای قاچاق کالا نشود مطمئنا قیمت ارز را از قیمت کنونی پایین‌تر خواهیم آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم همین که در حال حاضر قیمت ارز در بازار آزاد به قیمت ارز در سامانه نیما نزدیک شده بسیار کار بزرگی در حوزه اقتصاد صورت گرفته است، به همین جهت اگر بانک مرکزی بتواند همین ثبات را در بازار ارزحفظ کند به بخش صنعت و تولیدی کشور کمک قابل توجهی کرده است و تولیدکنندگان و تجار ما از این نگرانی‌ها و به نوعی قیمت‌های روزمره خارج شده و رونق تولید و کسب و کار در تمام بخش‌های کشور صورت خواهد گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید