چند روزی همقدم با شهید ماهانی-۶

علی با هدیه سردار سلیمانی چه کرد؟

علی به عنوان رزمنده نمونه انتخاب شده بود و حاج قاسم به رسم تقدیر هدیه ای به رزمندگان نمونه داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: سال نو بود و عملیات والفجر یک نیز در پیش و بچه ها مراسم تحویل سال را در کنار هم و در منطقه زبیدات برقرار کردند. آن سال قرارگاه تصمیم داشت تا به رزمندگان نمونه، هدیه ای بدهد و حاج قاسم(1) هم علی(2) را انتخاب کرد و او را خواست تا هدیه اش را بدهد اما علی هیچ تمایلی برای گرفتن نداشت ولی چون امر امر فرمانده اش بود، اطاعت کرد و هیچ نگفت. چند روز بعد که رضا(3) قصد داشت به کرمان برود، علی او را صدا کرد و گفت: لطفا این هدیه را به خانواده ای که محتاج است بده و هیچ اسمی هم از من نبر.

رضا به کرمان آمد و چون خودش کسی را نمی شناخت، ماموریت را به یکی از دوستانش سپرد و گفت: نمی دانم داخل بسته چیست اما آن را به مستحق بده و نامی هم از علی نبر و بعدا مشخص شد که یک قواره پارچه کت و شلواری بود.

علی هدیه را بخشیده بود اما لباسی که در جبهه می پوشید آنقدر شسته شده بود که دیگر رنگ و رویی نداشت و آنقدر میان بچه ها محبوب بود که آنها دلشان می خواست علی این لباس را با لباس نویی عوض کند تا آنها بتوانند تکه هایش را به عنوان تبرک برای خود بردارند.

 

1. حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس. ایشان در دوران دفاع مقدس، فرمانده لشکر 41 ثارالله(س) بود.

2. شهید علی ماهانی، مسئول مخابرات لشکر 41 ثارالله که در عملیات والفجر 3 به شهادت رسید و پیکر مطهرش 15 سال بعد به زادگاهش بازگشت.

3. برگرفته از گفت و گوی رضا ایرانمنش، همرزم شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید