دستگیری زن کلاهبردار ۶ میلیاردی در تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری زنی که به بهانه خرید ارز و وعده سرمایه‌گذاری شش میلیارد تومان از مال باختگان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرتضی نثاری درباره دستگیری این کلاهبردار اظهار کرد: اواسط ماه جاری، پرونده‌ای در مورد کلاهبرداری از شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ۴ تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. در این پرونده ۱۸ نفر از مالباختگان اظهار می‌کردند که زنی که مدعی بوده از کارکنان هواپیمایی است، از آنان به بهانه خرید ارز و سرمایه گذاری در ورود خودروهای خارجی مبلغ شش میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

‎وی در ادامه با بیان اینکه کلیه مالباختگان اظهارات مشابهی درباره اقدام به کلاهبرداری توسط این متهم داشتند گفت: یکی از مالباختگان در اظهارات خود مدعی بود که با متهم از طریق یکی از دوستانش آشنا شده است که در ادامه این فرد خود را از کارکنان هواپیمایی معرفی و اظهار کرده که می‌تواند ارز و خودروهای خارجی وارد کند، مالباخته نیز با این تصور که می‌تواند سرمایه گذاری خوبی انجام دهد تمام وجوه نقد و پس اندازش را به حسابی که این خانم معرفی کرده بود، واریز کرده است.

‎رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران درباره اظهارات یکی دیگر از شکلات این پرونده تصریح کرد: این شاکی نیز مدعی بود که متهم در همسایگی آنان سکونت داشته و به طور مداوم او را با لباس یونیفورم هواپیمایی می‌دیده است، این زن مدعی بوده که از کارکنان هواپیمائی است و می‌تواند خودروهای خارجی و ارز را به داخل کشور وارد کند تا اینکه اعتماد شاکی را جلب کرده و ای از آن نیز این مالباخته مبالغی را به حساب خود کلاهبردار، خانواده‌اش یا افرادی که وی معرفی کرده بودند، واریز کرده است اما پس از گذشت مدتی از ارز خارجی یا خودرویی که وی وعده داده بود، خبری نشده و کلاهبردار به بهانه‌های مختلف طفره می‌رفته تا اینکه شاکی متوجه متواری شده که وی متواری شده است.

سرهنگ جان نثاری افزود: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که حساب‌هایی که متهم به مال باختگان معرفی می‌کرده است، مربوط به برخی از صرافی‌های تهران است. صاحبان صرافی‌ها نیز مدعی بودند که خانم جوانی به طور مرتب به صرافی آنان مراجعه می‌کرده و به ازای خرید سکه و ارز مبالغی را به حساب آنان منتقل می کرده است.

‎رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شمال تهران اظهار کرد: کارآگاهان متهم را با دستور قضائی در مخفیگاهش بازداشت و در بازرسی از آن محل مقداری سکه و ارز کشف کردند.

‎وی در ادامه درباره اظهارات متهم گفت: متهم در تحقیقات اولیه ضمن پذیرش ارتکاب جرم اظهار کرد که: هیچ گونه سمتی در هواپیمایی ندارد و قصد داشته است که مقداری پول تهیه و از کشور خارج شود، به همین منظور با تهیه لباس فرم و جلب اعتماد مال باختگان مبالغ ۶ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و با این مبلغ دلار و سکه خریداری کرده است.

‎به گفته سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری هم‌اکنون متهم با دستور قضائی تا تکمیل پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید