گزارش جی پلاس؛

تصمیم خنده دار سازمان لیگ و فرار از واقعیت!

سازمان لیگ فوتبال ایران در تصمیمی عجیب، پرسپولیس را بدون برگزاری بازی قهرمان سوپرجام دانست و اعلام کرد نیازی به برگزاری بازی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ عمر برگزاری بازی سوپرجام در ایران زیاد نیست و از حدود چهار سال قبل آغاز شد. این بازی که پیش درآمدی برای شروع فصل جدید مسابقات باشگاهی محسوب می شود، در ایران هم با هر چند دیر ولی بالاخره اجرایی شد و مسئولان سازمان لیگ به خاطر برگزاری این بازی به خود بالیدند اما اکنون نظر مسئولان عوض شده است.

با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای خلاء قانونی و مشخص نبودن تیم دوم دیدار سوپرجام باید تصمیم گیری می کردند. در کشورهای صاحب فوتبال معمولا تیم دوم لیگ برتر یا نایب قهرمان جام حذفی در بازی سوپرجام به میدان می رود و انتظار می رفت مسئولان فوتبال ایران هم چنین تدبیری بیاندیشند.

مطابق قوانین اروپایی، سپاهان به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر باید در بازی سوپرجام به میدان برود. این موضوع در حالی است که بازی دو تیم در یک ماه اخیر با حواشی زیادی همراه بوده و جز این هم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نتوانسته سایر بازی های مهم و غیر مهم از جمله فینال جام حذفی را مدیریت کند و ماجرا بیخ پیدا کرده است.

این بار سازمان لیگ بدون اذعان به ناتوانی در برگزاری بازی سوپرجام میان پرسپولیس و سپاهان و افزایش هیجان مسابقات باشگاهی با برگزاری بازی سوپرجام، در تصمیمی عجیب، اعلام کرده چون پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شده، پس قهرمان سوپرجام است.

این موضوع خنده دار در هیچ جای دنیا مانند آن وجود ندارد، با تعجب اهالی فوتبال ایران همراه شده است. حداقل در هیچ جای دنیا به تیمی که بازی ای را انجام نداده جام قهرمانی نمی دهند اما سازمان لیگ به پرسپولیس جام قهرمانی هم خواهد داد.

با توجه به این رویه، منچستر سیتی که قهرمان هر سه جام داخلی انگلیس شده، نباید با لیورپول، نایب قهرمان لیگ برتر که میلی متری جام را از دست داد ولی قهرمان اروپا شد، بازی کند و گواردیولا و تیمش بدون انجام بازی قهرمان سوپرجام می شوند!

یا در آلمان، بایرن مونیخ بدون بازی با لایپزیش که نایب قهرمان جام حذفی شد، سوپرجام را در حضور هوادارانش بالای سر خواهد بود.

به گزارش جی پلاس؛ این تصمیمات عجیب که مایه خنده و تعجب شده، نشان از ناتوانی مسئولان در برگزاری یک بازی ساده است و صلاحیت مسئولان را زیر سوال می برد. با توجه به اینکه برگزاری چنین دیداری در حد فوتبال ایران به معضل تبدیل شده، چه تضمینی وجود دارد که در آینده بتوانیم میزبان بازی های بین المللی باشیم ولی اتفاق ناگواری رخ ندهد؟

مسئولان و متولیان فوتبال ایران قبل از این مضحکه خاص و عام شوند، بهتر است در این موضوع و این تصمیم تجدید نظر کنند.

دیدگاه تان را بنویسید