استراماچونی کیست و استقلالش چگونه خواهد بود؟

مربی ایتالیایی بالاخره پس از چانه‌زنی‌های طولانی مدت هدایت استقلال را در فصل جدید پذیرفت و حالا هواداران استقلال امیدوار به دیدن تیمی جذاب در فصل آینده هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛  آندره آ استراماچونی پس از دوران کوتاه بازی خود در بولونیا درسال ۹۵ میلادی بر اثر یک مصدومیت تلخ  از ناحیه‌ی زانو مجبور به ترک چمن سبز به عنوان بازیکن شد.

پس از این مصدومیت آندره‌آ تصمیم گرفت در رشته‌ی حقوق مشغول به تحصیل شود و هم زمان مدارک مربی‌گری خود را نیز اخذ کند.

شروع  آندره‌آ به عنوان مربی در زمینه‌ی استعداد‌یابی و کار با جوانان درخشان است. قهرمانی در ایتالیا  و حتی اروپا را با رم و اینتر تجربه کرد. و به سرعت توانست اعتماد مدیران اینتر را برای هدایت تیم اصلی جذب کند.

استراماچونی در دوره حضورش در اینتر به عنوان یک  مربی تاکتیسین و علاقه‌مند به فوتبال سریع و واکنش گرا به فوتبال ایتالیا معرفی شد.

سیستم بازی مورد علاقه‌ی این مربی جوان مبتنی بر سه مدافع مرکزی و دو وینگ بک در کناره‌ها استوار است .استراماچونی در اینتر و اودینزه به آرایش ۳-۵-۲ وفادار ماند و در اکثر مسابقات با همین چیدمان مسابقه را شروع می کرد .ولی در پاناتینایکوس و اسپارتا پراگ با توجه به بازیکنانی که در اختیار داشت اغلب با ۴ مدافع و دو هافبک دفاعی (dauble pivot)تیمش را آرایش می کرد.

سبک بازی تیم‌های استراماچونی ولی همیشه مبتنی بر سرعت انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله استوار است. در حمله پر تعداد و سریع و در دفاع سخت گیر و جنگجو. سبکی که کمالش را در تیم‌های آنتونیو کونته مشاهده کرده‌ایم.

انتظار بازی صبورانه و مالکانه همراه با پاس‌های فراوان در میانه‌ی میدان نداشته باشید .تاکتیک‌های استراماچونی برنده(تیز) و سریع هستند.

استراماچونی با توجه به تجربیات بسیار موفقش در رده‌ی سنی جوانان در تیم‌های رم و اینتر می تواند ، رهبر دوره‌ی گذار استقلال از بازیکن محوری به سوی تیم محوری ، بر پایه‌ی سرمایه‌های جوان باشگاه باشد.

استقلال چه در تیم اصلی چه در رده‌های امید و جوانان باشگاه ، بازیکنان با استعداد و آینده‌داری در اختیار دارد. با حضور مربی جدید ، آبی‌ها خیلی امیدوارند فرصت بیشتری به جوانان در تیم اصلی داده شود.تا هواداران دوباره بتوانند لذت حضور و درخشش محصولات ارجینال باشگاه را بچشند.

از نظر کاریزما و ویژگی‌های فردی  آندره‌آ مربی بسیار جذابی به حساب می‌آید.شور و حرارتش در کنار زمین ، نحوه اداره‌ی مصاحبه هایش در کنفرانس‌ها و ظاهر جذابش ، احتمالا استراماچونی را به سرعت تبدیل به مربی محبوب سکوها خواهد کرد.

نکته منفی کارنامه‌ی استراماچونی ناکامی‌اش در به دست آوردن قهرمانی در رده‌ی بزرگسالان است،که البته با توجه به تیم‌هایی که در اختیار داشته است تامل برانگیز است.

به غیر از اودینزه ، استراماچونی همیشه تیم‌های سطح یک(تاپ) لیگ را در اختیار داشته است.

به طور مثال قهرمان نشدن با پاناتینایکوس در یونان یا اسپارتا در چک و اخراج از هر دو تیم می تواند به راحتی یک مربی را از سطح اول اروپا دور کند.

ولی با توجه به انرژی متراکم شده در پشت انتخاب سرمربی نامدار آبی‌ها و تشنگی فراوان باشگاه استقلال برای تصاحب قهرمانی لیگ ، هم آبی‌ها هم مربی جدید به آینده بسیار امیدوارند.

البته عملکرد نقل و انتقالاتی باشگاه و اختلافات درون تیمی استقلال، احتمالا چالش‌های سختی در مسیر راه استراماچونی خواهند بود. ولی پسر ایتالیایی حقوق خوانده،  می‌تواند با تجربه و انگیزه‌ی جوانی خود ، آرامش را دوباره به استقلال برگرداند . به شرطی که هم حقوق دان باشد هم سرهنگ.

دیدگاه تان را بنویسید