مهم ترین ویژگی های ویلموتس از زبان مهدی تاج

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:با توجه به تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سرمربی بین 45 تا 55 ساله باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مراسم معارفه سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا در تدارک انتخاب سرمربی مناسب بودیم و در برنامه و جزئیات ما رنج سن 45 تا 55 سال بود و بر انتخاب سرمربی جوان تاکید داشتیم. همین‌طور می‌خواستیم سرمربی تیم ملی تجربه مدیریت و رزومه درخشانی داشته و در بحث سازندگی موثر باشد.

وی ادامه داد: با شمار زیادی از سرمربیان صحبت و مذاکره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مارک ویلموتس سرمربی محترم و موفق تیم ملی بلژیک استفاده کنیم. ویلموتس سوابق درخشانی دارد و خودشان هم به این موضوع اشاره خواهند کرد. او دوره طلایی و بسیار درخشانی را برای تیم ملی بلژیک به وجود آورد و این تیم را از رتبه 54-55 جهان به رنکینگ اول جهان پیش برد. ضمن اینکه سابقه کار در تیمی غیر از بلژیک را هم دارد و این کمک می‌کند که غیر از یک کشور اروپایی در کشور دیگری هم کار کرده باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: به نظر ما انتخاب خوبی داشتیم. سفارت ایران در  بلژیک به فدراسیون فوتبال در این انتخاب کمک کرد و جای تقدیر و تشکر دارد، به هر جهت این انتخاب انجام شد و برای نهایی شدن قرارداد که بین ما و ویلموتس بود باید مذاکرات زیادی انجام می‌شد و تا امروز صبح نیز ما درباره بندهای قرارداد صحبت داشتیم.

تاج با بیان اینکه قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس تا پایان جام جهانی 2022 قطر اعتبار دارد، تصریح کرد: این قرارداد نسبت به قراردادهای قبل با سایر مربیان کامل‌تر است. تجربیات ما نشان داد که همه مواردی را که ممکن است مورد اختلاف باشد، در این قرارداد لحاظ کنیم. تلاش کردیم موضوعی جا نمانده باشد و می‌خواستیم که احترام متقابل به یکدیگر، باشگاه‌ها، سرمربیان تیم‌ها، هواداران و همه موارد را در قرارداد ببینیم.

«یکی از ویژگی‌های مهم ویلموتس این است که در سازندگی کار اساسی دارد»، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: در این چند روز که در خدمت ویلموتس بودیم، او همه بازی‌های تیم ملی را دیده است و شب گذشته تا نزدیک صبح، ادامه فیلم‌ها را تماشا می‌کرد. فکر می‌کنم این پشتکار می‌تواند به ما کمک کند تا با برنامه‌ریزی خوبی پیش برویم.

تاج با ابراز امیدواری به کمک رسانه‌ها به فوتبال کشور گفت: رسانه‌ها یار تیم‌های ملی کشورشان بودند، تیم ملی را از خود می‌دانستند و همیشه به آن کمک کردند. بسیاری از اتفاقات خوبی که در فوتبال ایران می‌بینیم، محصول فکر این عزیزان است. آنها به موقع بحث و گفت‌وگو کرده و زمینه سازندگی را فراهم کردند. مفتخرم به عنوان یک ایرانی بگویم وقتی سرمربی تیم ملی برای بازدید از کمپ تیم ملی و کشورمان به ایران آمد، بیرون از کشور بحث‌هایی مطرح شده بود، اما او دید که ایران کشوری پرنشاط و وسیع بوده و و مردم بسیار علاقه‌مند دارد.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور ورزشی است، خاطرنشان کرد: کمپ تیم‌های ملی بسیار خوب بود که او لغت کم‌نظیر را برای آن به کار برد. ما در همه دوره‌ها دغدغه زمین چمن داشتیم که الان چهار زمین بسیار خوب، یک زمین چمن مصنوعی و سالن خیلی خوب داریم. استخر، سونا و امکانات درمانی در کمپ عالی است و می‌توان گفت که پک ساختمانی بی‌نظیر است، توانستیم این امکانات را در یک پکیج خوب جمع کنیم که افتخار ما و مجموعه ورزشی کشور است که این کار را انجام داده و پیش ببرد.

تاج گفت: باز هم از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر می‌کنم، از وزیر محترم ورزش و جوانان، کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و همه عزیزانی که با مشورت‌هایشان به ما کمک کردند، امیدوارم ما بعد از سال‌هایی که با شما کار خواهیم کرد و شما کار تیم ملی را رصد و عملکرد تیم ملی را دنبال خواهید کرد همه راضی باشید و از این انتخاب که انتخابی خوب است حمایت کنید. از اینکه تاخیر چند دقیقه‌ای هم داشتیم عذرخواهی می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید