گزارش جی پلاس

دعوت لالوویچ از سرپرست کشتی/ رئیس اتحادیه جهانی نعمتی را به رسمیت می شناسد؟

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در نامه ای که به سرپرست فدراسیون ایران نوشته، از او برای دیدار و گفت و گو دعوت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پس از اینکه وزارت ورزش و جوانان در پایان دوران سرپرستی حمید بنی تمیم، بهروز نعمتی را به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب کرد، جنجال‌های تازه‌ای در این رشته المپیکی به وجود آمد. برکناری بنی تمیم آن هم پس از اینکه خودش نشست روسای هیئت‌ها را برگزار کرد و ماحصل آن نامه به وزارت ورزش شد، پیام مهمی داشت. پیام این بود که وزارت ورزش به نوعی موافق ماندن بنی تمیم یا رای آوردن نامزد مورد نظر او نیست.

از طرف دیگر بهروز نعمتی طی روزهای گذشته رضا لایق را هم که جزء تیم رسول خادم بود، از دبیری فدراسیون کنار گذاشت تا تنور اختلاف‌های ایجاد شده را داغ ‌تر کند.

پس از این ماجراها بود که رضا لایق در مصاحبه‌ای تند به سرپرست تاخت. لایق در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود:« اتحادیه جهانی کشتی هم سرپرستی نعمتی را غیرقانونی اعلام کرده است.به هر حال مدیر غیرقانونی، عزل و نصب‌ها و تمامی تصمیماتش هم غیرقانونی است.»

لایق البته انتقادهای دیگری را هم مطرح کرده که قابل تامل و بررسی است اما این یکی در ظاهر قابل قبول نیست.

طی روزهای اخیر صحبت از نامه‌ای می‌شود که رئیس اتحادیه جهانی کشتی به سرپرست فدراسیون ایران نوشته است. نامه‌ای که در پاسخ به نامه قبلی نعمتی نوشته شده و حاوی نکات جالب است.

نکته‌ای که اشاره به صحبت‌های لایق و نافی آن است، به بخش پایانی نامه مربوط می‌شود.

لالوویچ در این نامه و بند آخر آن، از نعمتی خواسته است تا برای توضیح شرایط حاکم بر فدراسیون ایران با او دیدار کند. رئیس اتحادیه جهانی حتی تاریخ 27 خرداد را هم برای دیدار با نعمتی انتخاب کرده که در مقر اصلی اتحادیه جهانی به دیدار او برود.

پس واضح است که او نعمتی را با تمام شک و تردیدها درباره انتخابش، به رسمیت شناخته و او را قانونی می‌داند که از او خواسته تا به مقر اتحادیه جهانی رفته و با او دیدار کند.

در موارد مشابه که در ورزش ایران به کرات دیده شده، فدراسیون‌های جهانی در صورت به رسمیت نشناختن رئیس فدراسیون، مکاتبات را با کمیته ملی المپیک انجام می دهند و از این نهاد درباره شرایط فدراسیون توضیح می‌خواهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید