چند روزی همقدم با شهید خندان -۳

هدف مهدی از ارسال کتاب های مذهبی به امریکا چه بود؟

مهدی با ارسال کتاب های مذهبی برای دختر عمه اش در امریکا سعی داشت سهم خود را در آشنایی مردم آن سامان با اسلام و انقلاب اسلامی ادا کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: علاقه عجیبی به خواندن و مطالعه کتاب داشت به ویژه کتاب های مذهبی و در میان مذهبی ها هم بیشتر کتاب های شهید مطهری نظرش را جلب می کرد بخصوص از بعد از شهادت ایشان که امام گفت من تمام آثار او را تایید می کنم.

خواندن قران از برنامه هایی بود که در کارهای روزانه مهدی(1) گنجانده شده بود. یک روز مادر از بیرون وارد خانه شد. مهدی را دید که مشغول نوشتن نامه و سپس بسته بندی کردن چندین کتاب در یک کارتن کوچک است. پرسید چه می کنی و پاسخ شنید که برای دختر عمه که در امریکا زندگی می کند قران و مفاتیح و چند کتاب مذهبی دیگر گرفته ام و می خواهم به اداره پست رفته آنها را برایش بفرستم.

مهدی از این کار خود احساس رضایت می کرد و به مادر می گفت: اگر وجود چنین کتاب هایی در امریکا گسترش پیدا کند برای انقلاب و اسلام خیلی مفید است و استدلالش هم این بود که اسلام دین فطرت و منطق است؛ دینی که خدا در کتابش به قلم سوگند یاد کرده، و مردم امریکا هم مانند دیگر کشورها بر اساس فطرت الهی آفریده شده اند و خیلی راحت می توان با کتاب هایی که در راستای مکتب اسلام نوشته شده است آنها را با اهداف انقلاب اسلامی آشنا کرد. (2)

 

1. شهید مهدی خندان، فرمانده تیپ عمار لشکر 27 حضرت رسول(ص)  که در بیست و هشتم آذرماه سال 62 در عملیات والفجر 4 و در منطقه پنجوین به شهادت رسید.

2. برگرفته از خاطره مادر شهید در سایت نوید شاهد

دیدگاه تان را بنویسید