چند روزی همقدم با شهید صابری-۵

چرا عراقی ها برای شهادت عباس ختم گرفتند؟

برای اینکه بتواند عراقی ها را راضی به همکاری کند هر کاری از دستش بر می آمد انجام می داد و بعد از شهادتش، حسین هم همین شیوه را در پیش گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: جنگ تمام شده بود و پیکرهای پاک بسیاری از شهدا در میان دشت های ایران و عراق باقی مانده و بچه هایی که از قافله دوستانشان جا مانده بودند و عباس(1) هم یکی از آنها بود که با اتمام جنگ و شروع کار تفحص شهدا، آستین همت را بالا زد و برای یافتن دوستانی که در گمنامی به سر می بردند راهی دشت و دیار جنوب و غرب کشور شد.

برای پیشبرد این هدف باید دشت های عراق نیز زیر و رو می شد و هماهنگی میان دو کشور برای این امر صورت گرفته بود.

خوش اخلاقی و مهربانی عباس زبانزد همه بود و این ویژگی اش همه را شیفته او می کرد و این همگان نه تنها برادران هموطن که عراقی ها نیز بودند.

او برای آنکه بتواند عراقی ها را راضی کند تا به خوبی با آنها همکاری کنند هر کاری که از دستش بر می آمد انجام می داد؛ از گرفتن هدیه تا خرید آبمیوه و سیگار، و همین رفتارش، کارها را به خوبی راه می انداخت.

عباس که شهید شد نه تنها دوستان و آشنایان و فامیل که عراقی ها را نیز در غم فرو برد تا جایی که پول هایشان را روی هم گذاشته و برای عباس مراسم ختم گرفتند.

و حالا نوبت حسین(2) بود که رویه و رفتار برادر را ادامه دهد تا زمان شهادتش و وقتی حسین هم به خیل شهدا پیوست دیگر عراقی ها دوام نیاوردند و گفتند که ما دیگر تحمل ماندن در اینجا را نداریم.(3)

 

 

1. شهید عباس صابری که در پنجم خرداد سال 75 در کانال والمری به هنگام تفحص شهدا به شهادت رسید.

2. شهید حسین صابری در سال 1376 به هنگام تفحص شهدا به شهادت رسید.

3. برگرفته از گفت و گوی مادر شهید

 

  • محسن احمدی ارسالی در

    راحت شاد عباس جان یادت گرامی رفیق

  • محسن احمدی ارسالی در

    روحت شاد یادت گرامی رفیق

دیدگاه تان را بنویسید