بعد از 6 سال؛ رونالدو، مسی، رئال و بارسا جایی در فینال لیگ قهرمانان اروپا ندارند

برای یافتن فینالی بدون مسی یا رونالدو باید به سال 2013 بازگشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شب گذشته بارسلونا در ورزشگاه آنفیلد برتری 3-0 بازی رفت را از دست داد و با شکست 4-0 مقابل لیورپول، باز هم در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند. 

با توجه به حذف بارسا و مسی و البته حذف رونالدو به همراه یوونتوس یک مرحله زودتر، برای اولین بار بعد از سال 2013 فینال لیگ قهرمانان اروپا بدون حضور رونالدو و یا مسی برگزار خواهد شد. 

رونالدو در سال 2014 به همراه رئال در فینال لیسبون در مقابل اتلتیکومادرید قرار گرفته بود و به تیمش در راه کسب اولین قهرمانی اروپایی بعد از 12 سال کمک کرده بود. یک سال بعد این بار نوبت لیونل مسی بود که به همراه بارسلونا به فینال برلین برسد و قهرمانی اروپا را با پیروزی مقابل یوونتوس جشن گیرد. 

در سه فصل گذشته نیز کریس رونالدو به همراه رئال همواره در فینال ها حضور یافته بود و در فینال های میلان، کاردیف و کیف با شکست اتلتیکومادرید، یوونتوس و لیورپول هت‌تریک قهرمانی را به همراه زیدان برای رئالی ها رقم زده بود. 

کریس رونالدو در این فصل بعد از 9 سال رئال را ترک کرد و به یوونتوس پیوست تا بتواند به همراه سومین تیم، ششمین قهرمانی اروپایی‌اش را جشن گیرد اما کار یوونتوس خیلی زود و در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل آژاکس تمام شد. 

مسی نیز شب گذشته به همراه بارسلونا شب تلخی را در آنفیلد پشت سر گذاشت. بعد از 3 ناکامی متوالی در یک چهارم نهایی، حضور آبی اناری ها در مرحله نیمه نهایی آن ها را امیدوار به اولین فینال بعد از سال 2015 کرده بود اما بارسلونا تنها به چهارمین تیم تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که برتری سه گله در دیدار رفت یکی از مراحل حذفی را از دست داده و حذف می‌شود. 

اما شاید لیونل مسی را بتوان یکی از بازیکنان خوب بارسلونا در بازی شب گذشته نامید. بارسلونا شب گذشته 8 شوت زد که اثر مسی روی تک تک این شوت ها (زده یا ساخته) دیده می‌شود. با این حال او نتوانست با به ثمر رساندن گل خارج از خانه تیمش را از حذف شدن نجات دهد تا با 12 گل، پرونده او در لیگ قهرمانان فصل 19-2018 بسته شود. 

آخرین فینال لیگ قهرمانان اروپا بدون حضور مسی یا رونالدو در روز 25 می 2013 و در ورزشگاه ومبلی میان بایرن مونیخ و دورتموند تحت هدایت یورگن کلوپ برگزار شد. نکته جالب این جاست که بایرن و دورتموند نیز برای رسیدن به فینال، بر دو غول اسپانیایی با حضور رونالدو و مسی غلبه کرده بودند. بایرن در نیمه نهایی با برتری های 4-0 و 3-0، بارسلونا را تحقیر کرد و دورتموند نیز با وجود شکست 2-0 در برنابئو، به لطف آتش بازی لواندوفسکی در وست‌فالن و برتری 4-1 بازی رفت راهی فینال شد.

فینال فصل 19-2018 در روز یکم ژوئن در واندا متروپولیتانوی مادرید میان لیورپول و برنده جدال امشب آژاکس-تاتنهام برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید