آخرین جزییات از ریزش تونل در آزادراه تهران_شمال/ 3 نفر فوت کردند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از ریزش تونل در آزادراه تهران - شمال خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس درباره جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران-شمال گفت: این حادثه حدود ساعت ۸:۵۸ دقیقه امروز (سه شنبه) در حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله، تونل البرز در آزادراه تهران-شمال رخ داد.

وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله نیروهای اورژانس و بالگرد به محل اعزام شدند و به بیمارستان‌های منطقه آماده باش اعلام شد.

جزئیات آتش‌سوزی در تونل در حال ساخت تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این حادثه گفت: هنوز علت بروز آتش‌سوزی در تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال مشخص نشده است.

وی ادامه داد: از ۸ کارگر محبوس، ۳ کارگر خارج شده‌اند، اما سوختگی شدید دارند. برای دسترسی به کارگران محبوس از تونل‌های دسترسی استفاده کرده‌ایم؛ امدادرسانی از طریق همین تونل‌ها انجام می‌شود.

حادثه آزادراه تهران - شمال در محدوده کارگاهی رخ داده است

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که حادثه رخ داده در آزادراه تهران شمال در راه اصلی نبوده است.

سرهنگ نادر رحمانی در این باره گفت: خبر حادثه‌ای که تحت عنوان حادثه در آزادراه تهران شمال رخ داده است، در مسیر اصلی و راهی که رانندگان از آن عبور کنند، رخ نداده و ارتباطی نیز به پلیس راهنمایی و رانندگی پیدا نمی‌کند.

رحمانی با بیان اینکه حادثه در محدوده کارگاهی رخ داده، گفت: آزاد راه تهران شمال هنوز به بهره برداری نرسیده و بنابراین طبیعی است که خودروی شهروندان نیز از آن عبور نمی‌کند.

2 نفر دیگر نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران ، مجتبی اکبری با اشاره به حادثه ریزش و انفجار تونل در محدوده کندوان واقع در آزادراه تهران – شمال گفت: ۱۰ تیم با شش آمبولانس برای انجام خدمات امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تاکنون پنج نفر از افراد حبس شده که دچار سوختگی شدند از تونل خارج و نجات داده شدند و تلاش برای نجات افراد دیگر ادامه دارد.

یک کارگر فوت کرد

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: 3 نفر از 5 کارگری که پس از انفجار تونل در دست احداث آزاد راه تهران شمال، در آن گرفتار شده بودند، خارج شدند که متاسفانه یک نفر فوت کرد. دو نفر دیگر به دلیل سوختگی در حال اعزام به مراکز درمانی هستند.

وی ادامه داد: همچنان دو نفر در تونل محبوس هستند و تلاش نیروهای امدادی برای یافتن و خروج آنها ادامه داد.

تعداد کشته شدگان به 3 نفر رسید

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: با اعلام حادثه ریزش تونل در کارگاه آزادراه تهران شمال در محدوده  کندوان و پل زنگوله، نیروهای امداد و نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در محل حادثه ۱۱ نفر حضور داشتند گفت: هشت نفر از حادثه دیدگان مصدوم شده بودند که سه نفر از آنها صورت سرپایی درمان شدند، همچنین چهار نفر به وسیله بالگرد اورژانس و یک نفر به وسیله آمبولانس هلال احمر مراکز درمانی منتقل شدند.

فتحی ادامه داد در این حادثه تاکنون سه تن جان خود را از دست دادند.

سوختگی 60 تا 100 درصدی 5 تن

خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت سه نفر در حادثه ریزش تونل در کارگاه آزادراه تهران-شمال خبر داد و در این باره اظهار کرد: ۱۱ نفر متاثر از این حادثه بودند که سه نفر تا این لحظه در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین گفت: پنج نفر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند که دارای سوختگی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد بودند.

خالدی با بیان اینکه سه نفر نیز دچار مشکلات تنفسی شده بودند و در محل حادثه درمان شدند گفت: نیروهای امدادی اورژانس در حال حاضر همچنان در محل حادثه حضور دارد چرا که ممکن است همچنان افرادی در این تونل محبوس باشند.

جزئیاتی تازه از دلیل انفجار تونل آزادراه تهران-شمال

شجاع میرزایی مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال  در خصوص آخرین وضعیت تونل در بخش ساخت این آزادراه در محور کندوان که صبح امروز دچار انفجار شده است، اظهار کرد: هنوز علت اصلی انفجار مشخص نیست و در حال حاضر جت فن‌ها به منظور خروج هوای آلوده در حال فعالیت هستند تا دود از تونل تخلیه شود و تصور می‌کنیم که ظرف دو ساعت آینده این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: گروه‌های فنی پس از تخلیه دود وارد تونل می‌شوند تا با بررسی علت سانحه مشخص شود.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینکه حفاری این تونل سال گذشته به اتمام رسیده بود و پیمانکاران در حال لاینینگ تونل هستند، گفت: به منظور لاینینگ، پشت قوص تونل لایه پی وی سی ژئوممبران قرار می‌گیرد و لایه بعدی آن میلگرد است، پس از آن نیز قالب قرار داده شده و بتن ریزی انجام می‌شود که در حال حاضر در مرحله بستن میلگرد و ژئوممبران بوده‌ایم، اما به دلیل وقوع آتش سوزی و با توجه به اینکه جنس پی وی سی مستعد انفجار بوده چنین اتفاقی رخ داده است.

میرزایی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱ نفر حین حادثه در تونل بودند، اظهار کرد: سه نفر از کارگران به صورت سرپایی درمان و پنج نفر نیز راهی بیمارستان شدند، هر چند که متأسفانه سه نفر از کارگران که دچار سوختگی شده بودند فوت شدند.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال از تخلیه هوای آلوده تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال که صبح امروز دچار انفجار شده بود ظرف دو ساعت آینده خبر داد و اعلام کرد: پس از تخلیه دود گروه‌های فنی وارد تونل شده تا علت اصلی سانحه مشخص شود.

دیدگاه تان را بنویسید