حذف 4 جودوکار ایران در روز پایانی رقابت های قهرمانی آسیا

نمایندگان اوزان ۹۰- و ۱۰۰- و سنگین وزن جودوی مردان ایران و سومین و آخرین جودوکار بانوان ایران نیز در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست برابر رقبایشان حذف شدند تا ایران بدون کسب مدال به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در جریان رقابت‌های ۳ وزن پایانی جودوی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ که در شهر فجیره امارات در حال برگزاری است، ایمان نیک اقبال نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۵ در مبارزه نخست برابر مالیک از هند در ۴۷ ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز مقابل سباستین تمسی دارنده ۳ مدال طلای اقیانوسیه از کشور استرالیا در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه با ضربه فنی پیروز شد.

نیک اقبال در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر نسیف الیاس دارنده مدال‌های نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و نقره آسیا ۲۰۱۶ از لبنان شکست خورد و راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این مرحله نیز به مصاف سد دونگانگواک دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۷ و طلای گرنداسلم پاریس ۲۰۱۹ از کره‌جنوبی رفت و در مدت زمان ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم محمد جمالی نفر پنجم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ پس از استراحت در دور نخست برابر باتیرمحمدوف از ترکمنستان و دارنده مدال نقره جوانان آسیا در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۳ ثانیه با ضربه فنی پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر جنگ‌وون هون از کره جنوبی در مدت زمان ۴۱ ثانیه ضربه فنی شد و به گروه بازنده‌ها رفت.جمالی در این مرحله نیز مقابل کایهان تاکاگی از استرالیا در ۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه با امتیاز وازاری شکست خورد و او نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم حمیدرضا ملک‌زاده دارنده مدال‌های طلای نوجوانان آسیا و برنز جوانان آسیا در دور نخست مقابل مینجانگ کیم قهرمان نوجوانان جهان و ۲ طلای جوانان آسیا در مدت زمان ۴ دقیقه و ۳۱ ثانیه ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

همچنین فاطمه برمکی سومین و آخرین نماینده بانوان ایران نیز در همان دور نخست برابر تولیکا مان از هند در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا سهم تیم ۳ نفره بانوان ایران چیزی جز حذف زودهنگام از این رقابت‌ها نباشد.

در ۲ روز گذشته نیز مصطفی ریاحی‌فر و ابوالفضل محمودی در وزن ۶۰- ،قاسم نوری‌زاده در ۶۶- کیلوگرم، محمدبریمانلو در ۷۳- کیلوگرم و مهدی فتحی‌پور در وزن ۸۳- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در بخش بانوان نیز نرگس اسدزاده در ۶۳- کیلوگرم و مریم بربط در وزن ۷۰- کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

به این ترتیب تیم ۸ نفره مردان ایران و تیم ۳ نفره بانوان ایران بدون کسب مدال به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

کادر فعلی تیم ملی مردان ایران پس از استعفای کادر فنی سابق و در فاصله چند روز مانده به مسابقات هدایت این تیم را در دست گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید