حمایت لیلا اوتادی از عادل و واکنش جالب به ناکامی نمازی در ذوب آهن

بانوی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به نظر من مربی‌ای مثل برانکو برای ما بسیار خوب است که صرفاً سرش به کار خودش است و موفق هم هست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، لیلا اوتادی از جمله بازیگران سینماست که پیش از این اظهاراتش در مورد فوتبال و فوتبالی‌ها جنجال‌های زیادی به پا کرده و البته این موضوع مانع سکوت او نشده است. اوتادی، خواهر همسر امید نمازی، مربی سابق ذوب‌آهن است و به واسطه همین نسبت از دامادشان همیشه دفاع کرده و در گفت‌وگوی تازه با خبرورزشی باز هم حرف‌های جنجالی داشت!
 

* امید نمازی داماد خانواده شماست و او را از نزدیک می‌شناسید، به نظرتان چرا او نتوانست در ذوب‌آهن موفق باشد؟

امید نمازی در یک خانواده تحصیلکرده در آمریکا به دنیا آمده و پدر و مادرش استاد دانشگاه بوده‌اند. او در خانواده‌ای بزرگ شده که با فحش، ناسزا و داد و بیداد غریبه است. به نظرم او در ذوب‌آهن مشکل فنی نداشت و مشکلش این بود که اهل فریاد و ناسزا نبود! 
 

* وضعیت فعلی ورزش بانوان را چطور می‌بینید؟

ورزش بانوان هنوز خیلی نوپاست، به نظر من شاید ورزش بانوان در مسیر افتاده باشد، اما هنوز راه زیادی پیش رو دارد. بانوان باید بتوانند در خیابان به راحتی دوچرخه‌سواری کنند، این کوچک‌ترین حق یک زن است. 
 

* به نظرتان بانوان در آینده نزدیک می‌توانند در ورزشگاه حضور یابند؟

به نظر من اینکه می‌گویند جامعه و خانواده را زنان می‌سازند درست نیست، این فرهنگ و ادب مردان است که جامعه و خانواده را می‌سازد. اگر مردان در ورزشگاه مراعات کنند، زنان به راحتی می‌توانند به ورزشگاه بروند. 
 

* از علایق ورزشی خودتان بگویید. 

من تنیس بازی می‌کنم و این ورزش را خیلی دوست دارم. پیش از این دو سال مربی بدنسازی بودم، اما به‌خاطر کارم دیگر نتوانستم ادامه دهم. سوارکاری هم از کودکی انجام می‌دهم. 
 

* اگر لیلا اوتادی فوتبالیست می‌شد چه پستی بازی می‌کرد؟

اگر فوتبالیست بودم مهاجم می‌شدم (با خنده). 
 

* برخی شما را به عنوان منتقد فردوسی‌پور می‌شناسند، واقعاً منتقد او هستید؟

نه اصلاً. ماه گذشته که عادل فردوسی‌پور جایزه بهترین برنامه و تهیه‌کننده را گرفت خوشحال شدم، ۹۰ همواره در این سال‌ها پربیننده‌ترین برنامه بوده است. به نظرم برنامه‌های چندماهه، یک‌ساله و حتی چندساله نمی‌توانند جای ۹۰ را بگیرند، هر چقدر هم پیامک‌های الکی بدهند یا هر اتفاق دیگری بیفتد، فردوسی‌پور جایگاه خودش را دارد و مردم او را دوست دارند. جایگاه اجتماعی آقای فردوسی‌پور را نمی‌توان از او گرفت و باید او را تحسین کرد که آن‌قدر در کار خودش حرفه‌ای است. من هیچ‌گاه منتقد ایشان نبودم، چون در رشته‌ای که او کار می‌کند من سررشته‌ای ندارم. 
 

* این روز‌ها موضوع ورود بازیگران و فوتبالیست‌ها به حوزه اجرا در تلویزیون داغ است، شما تاکنون تجربه مجری‌گری نداشته‌اید؟

من در مدت کوتاهی مجری‌گری کرده‌ام ولی برای برنامه‌های خاص. یک سال در ویژه برنامه عید، برنامه ماه‌بانو را اجرا کردم که همسران و مادران شهدا را دعوت می‌کردیم. آن برنامه با موضوع زنان و به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) بود. اتفاقاً مجری‌گری را دوست دارم و مثل برخی گارد ندارم، چون خیلی از سینمایی‌ها این گارد را دارند، اما من بدم نمی‌آید، اما چون سررشته و سابقه در این رشته ندارم هیچ‌گاه به خودم اجازه نمی‌دهم از مجریان انتقاد کنم. 
 

* نقد شما به فردوسی‌پور دقیقاً چه بود؟

من صرفاً به دعوت آن جنس اشخاص و اسپانسری که این کار را کرده بود نقد داشتم که شاید اصلاً به شخص آقای فردوسی‌پور هم ارتباط نداشته باشد. حرف من این بود که چرا ما باید پول هنگفتی به دلار و یورو بدهیم تا یک فرد، یک ساعت بیاید در رسانه ملی حضور یابد و یک عده لذت ببرند، اما در سوی دیگر برخی مانند مردم کرمانشاه هنوز سرپناه نداشته باشند. 
 

* شما منتقد کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی هم بودید. از رفتن او خوشحال شدید؟

نه، من اصلاً با کسی مشکل خاصی ندارم، اگر انتقادی دارم تنها سر موضوعات کوچک است. ما از پول عمومی هزینه می‌کنیم تا یک خارجی بیاید برای ما یک شادی یا افتخار ملی را صرفاً هدایت و مربیگری کند، چون کار اصلی را که خود بچه‌های ما می‌کنند. خارجی‌ها شعور و خلاقیت را بهتر از ما می‌توانند پرورش بدهند همان‌طور که در طول تاریخ هم مثل دارالفنون، مربیان و اساتید ما از فرانسه و انگلیس امثال آن می‌آمدند به‌خصوص برای سری‌های اول. 
 

* به نظرتان کی‌روش در ایران موفق بود؟

بله، این برای اولین بار بود که ایران با یک مربی خارجی توانست هشت سال فوتبال خود را به دنیا نشان دهد که اتفاق بسیار خوبی هم بود. 
 

* پس نقد شما به چه چیزی بود؟

من در جریان ریز اتفاقات نیستم فقط دوست ندارم وقتی یک خارجی به ایران می‌اید، اجازه داشته باشد به فرهنگ، مردم یا سرزمینم توهین کند. دوست ندارم یک نفر از سرمایه‌های ملی ما استفاده کند و بعد بگوید خانواده‌ام به من می‌گویند چه غلطی می‌کنی در ایران. اگر به کی‌روش آن‌قدر سخت می‌گذشت، هشت سال نمی‌ماند. به نظر من مربی‌ای مثل برانکو برای ما بسیار خوب است که صرفاً سرش به کار خودش است و موفق هم هست، برانکو شخصیت محترمی دارد. 
 

* یعنی برانکو بهتر از کی‌روش است؟

ببینید برانکو به پرسپولیس در شرایط نابسامان کمک کرده و در شرایط سخت، این تیم را سربلند کرد. 
 

* برخی معتقدند اشتراک ورزش و هنر و به طور مشخص‌تر سینما و فوتبال، فساد و مافیاست، شما با این نظر موافقید؟

به نظر من فساد و مافیا در همه صنعت‌ها و رشته‌ها از کوچک و بزرگ وجود دارد. این‌طور نیست که بگوییم مثلاً فلان رشته یا زمینه پاک است و فلان پدیده هنری یا ورزشی کثیف است. متأسفانه فساد و مافیا امروز در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی و هنری خیلی هم تأثیرگذار است.

دیدگاه تان را بنویسید