گزارش جی پلاس

پیرمرد سیل زده معروف لرستانی که بود؟! + فیلم

پیرمردی که در روزهای ابتدایی سیل لرستان سر و صدای زیادی در فضای مجازی بپا کرد، دهیار دمرود از توابع معمولان و همچنین دایی یکی از ملی پوشان بسکتبال ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس؛ در روزهای ابتدایی سیل لرستان بود که یک فایل ویدیویی از یک پیرمرد سیل‌زده در فضای مجازی به سرعت دست به دست شد. پیر مردی که گویا اهل شهر معمولان و روستاهای آن است و از خسارات سیل و عدم رسیدگی درست به سیل زده‌ها می‌گوید.

بازتاب گسترده صحبت‌های این پیرمرد با صلابت باعث می‌شود تا کمک‌های زیادی به سمتش روانه شود و نکته جالب آنجاست که ویدیوهای بعدی نشان می‌دهد او در حال توزیع کمک‌های ارسال شده برای خودش بین مردم است.

از همان ابتدا غیرت و غرور مثال زدنی این پیرمرد بود که توجه کاربران را برانگیخت و در ادامه هم به منتشر شدن چند فیلم دیگر از او منجر شد.

تا اینجای ماجرا را تقریبا همه می‌دانند اما وجهه دیگری از آن مشخص شده که جالب است.

چند روزی پس از وقوع سیل در لرستان و‌ معمولان بود که یکی از بسکتبالیست‌های جوان ایران اطلاعیه‌ای برای جمع آوری کمک به مناطق سیل زده لرستان منتشر کرد. آن هم در حالی که خودش اهل شهر معمولان و بخش دمرود است.

صحبت با محمد یوسفوند باعث شد تا بفهمیم این پیر مرد معروف دایی او البته سال هاست دهیار و بخشدار دمرود است. 

بازیکن جوان تیم ملیبسکتبال درباره وقوع سیل در زادگاهش و ویدیوی منتشر شده به خبرنگار جی پلاس گفت: این پیرمرد که حالا خیلی‌ها او را می‌شناسند دایی من است و دیگر نفراتی که تصاویر دیده می‌شوند مادر و دختردایی‌های من هستند. خود من هم در تعطیلات نوروز به زادگاهم رفته بودم و به خاطر اینکه شنیده‌ بودم بارش خواهیم داشت، برای اینکه از تمرینات تیم جا نمانم یک روز قبل از بارش‌ها به سمت تهران راه افتادم.اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که چنین اتفاقی بیافتد.

1753207

بازیکن تیم ملی بسکتبال و باشگاه شیمیدر درباره شرایط خانواده‌اش پس از انتشار این ویدیوها نیز اظهار کرد: پس از اینکه این فیلم در بین مردم دیده شد، کمک‌های خوبی برایشان فرستاده شد اما متاسفانه مسیرهای دسترسی به روستای ما یعنی دمرو در پی سیل 98 از بین رفته و‌کمک رسانی خیلی دشوار است. با این حال خداراشکر خانواده همگی سالم هستند و‌در خانه‌های اقوام که سالم مانده سکونت دارند.

او ادامه داد: دایی من سال‌هاست که دهیار دمرود است و در میان اهالی فرد بسیار معتمدی است. به همین خاطر هم کمک‌های ارسالی همگی به دست او داده شد تا در بین مردم توزیعشان کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید