مستحباتی که امام به هنگام نماز انجام می دادند

آقا هر آنچه را که در رساله شان به آن سفارش کرده بودند، خود نیز عامل به آن بودند و به هنگام نماز اجرا می کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: در هر نماز، امام تمام مستحباتی را که در رساله شان فرموده اند رعایت می کردند. ایشان برای هر نماز حتی در بستر و روی تخت بیمارستان عمامه مختصری می بستند و آنگونه که در تلویزیون پخش شد ریش خود را به دقت شانه می زدند و پس از آن در آینه کوچکی که داشتند خود را کاملا ورانداز می کردند. در آینه عمامه شان را دو سه بار جا به جا می کردند و ابروهایشان را در آینه می دیدند و صاف می کردند و پس از اینکه سر و وضع خود را مرتب می کردند عطر می زدند.

حتی بیماری مانع نمی شد که ایشان ریش خود را شانه نزنند لذا در آخرین روزهای عمرشان که دستشان ورم کرده و قدرت تحرک چندانی نداشت آنگونه که در تصاویر دیده می شد آقای انصاری، هم عمامه مختصری به دور سر ایشان می بست و هم ریش امام را شانه می زد. امام در هر نماز اذان و اقامه می گفتند و در نماز عمامه را تحت الحنک می بستند و در موقع نشستن پس از سجده برای تشهد بر روی ران چپ می نشستند و روی پای راستشان را بر روی پای چپشان قرار می دادند و کلا تمام مستحباتی را که خودشان در رساله فرموده اند انجام می دادند.

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)؛ ج 3، چاپ پنجم (1388)؛ ناشر: چاپ و نشر عروج. خاطره به نقل از غلامعلی رجایی.

 

دیدگاه تان را بنویسید