در گفت و گو با جی پلاس؛

چه بلایی بر سر تیم فوتبال ساحلی ایران آمده؟/ اوکتاویو: لطمه بزرگی خوردیم/ بازی های تدارکاتی کم داشتیم!/ بازیکن تیم ملی: انگ کم کاری به ما نمی چسبد

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ناکامی بزرگی در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا تجربه کرد و از رسیدن به جام جهانی باز ماند اما به هیچ وجه نمی تواند انگ "کم کاری" را به خود ببیند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در عین ناباوری جامعه فوتبال ساحلی، در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج غیر منتظره‌ای کسب کرد و تنها با یک برد و دو شکست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا سهمیه جام جهانی را هم از دست بدهد.

این اتفاق در حالی رخ داد که شاگردان اوکتاویو در آبان ماه سال جاری با شکست دادن تیم‌هایی مانند برزیل و روسیه به قهرمانی مسابقات بین قاره‌ای در امارات دست یابند و در رده دوم رنکینگ آسیایی قرار بگیرند!

پیش از این مسابقات قرار بود تیم ملی ساحلی ایران برای کسب آمادگی بیشتر در اردوی آماده‌سازی برزیل شرکت کند اما افزایش قیمت ارز و عدم تخصیص بودجه به این تیم، موجب لغو اردوی برزیل شد و در نهایت تیم ملی ایران اردوی خود را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد.

از سوی دیگر عدم پرداخت پاداش تیم ملی تیم ملی امید به واسطه قهرمانی در مسابقات بین قاره‌ای موجب اعتراض برخی از بازیکنان شد و اختلاف‌هایی را بین فدراسیون و عوامل این تیم به وجود آورده بود.

مارکو اوکتاویو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره نتایج این تیم در مسابقات بین قاره‌ای و حذف از رقابت‌ها، اظهار کرد: حذف از مسابقات قهرمانی آسیا برای خودمان هم عجیب بود! ما به دنبال قهرمانی بودیم و به خوبی برای شرکت در این رقابت‌ها آماده شدیم اما اتفاقی افتاد که نتوانستیم به هدفمان دست پیدا کنیم و نتایج بسیار بدی را به دست آوردیم.

او درباره شکست تیمش مقابل عمان در دور گروهی و کسب رتبه دوم، می‌گوید: این شکست برای ما سنگین تمام شد. شروع هر تورنمنتی با مقداری ناهماهنگی همراه است. علی‌رغم اینکه تمرین‌های خوبی را برگزار کرده بودیم، به دلیل کمبود بازی تدارکاتی به هماهنگی کامل نرسیدیم و مقابل عمان این مشکل بروز کرد. نتیجه بازی بسیار نزدیک بود و ما در روزی که فوتبال روزی خوبی به ما نشان نداد، 4 بر 3 شکست خوردیم و در نهایت در رده دوم قرار گرفتیم.

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی ادامه داد: ما از موقعیت‌های خودمان بهره نبردیم. می‌توانستیم بهتر از این کار کنیم ولی کم تجربه عمل کردیم و عمان بسیار خوش شانس بود. در نهایت این ما بودیم که در مرحله بعد با قرعه دشوارتری روبه‌رو شدیم چرا که تیم به خاطر این شکست با مشکلات روحی مواجه شده بود.

اوکتاویو همچنین درباره شکست ایران در بازی با ژاپن و ارائه بازی نه چندان خوب مقابل این تیم که سرانجام به حذف تیم کشورمان از رقابت ها انجامید، به جی پلاس گفت: تیم ملی ژاپن همواره رقیب قدرتمندی برابر ما بود و می‌دانستیم بازی آسانی برابر این تیم نداریم. اتفاقات بازی قبل، روحیه تیم را با افت محسوسی مواجه کرده بود و شاید تلاش‌های ما برای احیای روحیه تیم جواب نداد. در طول بازی هم خوب عمل کردیم اما باز هم مشکلاتی در تیم وجود داشت و ژاپن تنها به خاطر یک گل به پیروزی رسید. این قبیل اتفاقات هر چند سال یک بار برای یک تیم قدرتمند تکرار می‌شود.

وی درباره اتفاق تلخ ناکامی تیم ملی ایران در صعود به جام جهانی فوتبال ساحلی نیز، اظهار کرد: مطمئنا لطمه بزرگی خوردیم و غیبت در جام جهانی بررای خودمان هم بسیار تلخ و ناراحت کننده است. ای کاش در دور گروهی نتیجه خوبی می‌گرفتیم و به مرحله نیمه نهایی می‌رسیدیم تا مجوز جام جهانی را به دست بیاوریم.

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی در واکنش به شائبه کم کاری بازیکنان تیمش در این رقابت‌ها به خاطر اختلافات مالی با فدراسیون فوتبال بر سر بی‌توجهی به این تیم، به جی پلاس گفت: این موضوع از کجا مطرح شده است؟ بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی با تمام توان و انرژی خود در خدمت تیم ملی بودند و ذره‌ای در این راه کم کاری نکردند. شاید ناراحتی وجود داشت اما این موضوع هیچ وقت تاثیرگذار نبوده است.

بازیکن تیم ملی: ناراحتیم ولی انگ کم کاری بازیکنان را سرخورده می کند

همچنین محمد علی مختاری، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره نتاریج دور از انتظار تیم ملی ایران می گوید: خودمان هم شوکه شدیم. برای قهرمانی به این رقابت ها اعزام شدیم ولی ناباورانه مقابل عمان شکست خوردیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی با شکست مقابل عمان وارد بحران شد، ادامه داد: هضم این شکست برای بازیکنان سخت بود. ما دنبال سر گروهی و صعود به مرحله بعد بودیم که این شکست رخ داد. با این وجود کادرفنی و بازیکنان مان تلاش کردند این شکست را فراموش کنیم. این اتفاق رخ داد ولی بازی نزدیکی با ژاپن داشتیم که در نهایت این تیم صعود کرد.

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی در واکنش به اینکه چقدر بحث ها و اختلافات مالی با فدراسیون فوتبال در عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته بود و چه موضعی نسبت به شائبه کم کاری ملی پوشان دارید، تصریح کرد: این مسائل شایسته بازیکنان ایرانی نیست که در این سال ها با غیرت و بدون چشم داشت برای کشورشان بازی کردند. در تمام ادوار گذشته مشکلاتی داشتیم ولی همیشه بهترین نتایج را کسب کردیم. درست نیست که چنین مسائلی بعد از ناکامی ایران مطرح شود.

مختاری تاکید کرد: ما به جام جهانی نرفتیم و طبعا از این موضوع خیلی ناراحتیم ولی این قبیل مسائل موجب سرخوردگی بازیکنان ما می شود. به زودی با پی بردن به مشکلات و حل آنها، مجددا آماده می شویم و از دوره های آتی با قدرت بیشتر به مصاف نمایندگان آسیایی و جهانی می رویم. این گونه اتفاقات برای هر تیم بزرگی در جهان رخ می دهد که در این دوره گریبان گیر ما شد.

دیدگاه تان را بنویسید