گزارش جی‌پلاس

بازی های ویدیویی خلاق برای کودکان + عکس و مشخصات

​امسال یکی از بهترین سال‌ها برای معرفی و مانور برترین بازی‌های ویدئویی برای کودکان است. بازی‌هایی که امسال رونمایی شده‌اند نه تنها نسبت به سال‌های قبل شکل و شمایل بهتری پیدا کرده‌اند، بلکه اوقات مفرح و لذت‌بخشی را هم برای کاربران فراهم می‌کنند و باعث می شوند کودکان تجربه شیرینی از بازی ویدئویی را تجربه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فناوری جی پلاس، طبیعتا کاربران نمی‌توانند هر نوع بازی که عرضه می‌شود را خریداری کنند و اتفاقا این موضوع باعث هر چه خلاق تر شدن آنها می‌شود. بعضی کاربران بازی‌هایی را ترجیح می‌دهند که در کنار درگیر کردن آنها در فرآیند بازی، آنها را به تفکر وا دارد. بازی‌هایی که امسال عرضه می‌شوند یکی از بهترین نمونه‌ها از این نوع هستند. آنها روی تمام پلتفرم‌ها هم قابل اجرا هستند و گسترده وسیعی از ژانرها را هم شامل می‌شوند و همچنین طراحی های متفاوتی هم دارند.

Mario Tennis Aces

dims

بازی Mario Tennis Aces در واقع بازی تنیس است که کاربر تنها با استفاده از یک دسته کنترل می‌توانند در فرآیند بازی جست و خیز کند و تنیس‌بازی کند. Mario Tennis Aces یک نمونه کامل است که در 22 ژوئن 2018 در دنیا عرضه شد. بیش از دو میلیون نسخه از این بازی تا ماه سپتامبر فروخته شد که یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلتفرم به فروش‌رفته به حساب می‌آید. بخش بیشتر بازی در حالت ماجراجویی سپری می‌شود که در انتها کاربر باید هر مرحله را با مأموریتی به اتمام برساند. این بازی رایانه‌ای در واقع، بازی تنیس با شخصیت‌های مختلف است اما با شرکت در مسابقات ماهیانه، کاربر می‌تواند شخصیت‌های جدیدی را هم به بازی اضافه کند. در مجموعه بازی‌های Aces، تکنیک‌های متعددی به کار رفته است. به عنوان مثال، «تاپ‌اسپینز» یا حالتی که توپ به موازات مسیر حرکت می‌کند، «اسلایسز» یا جایی که توپ هنگام ضربه زدن به یک سمت منحرف می‌شود و «لابز»، که در آن توپ رو به بالا حرکت می‌کند.

Overcooked 2

10

بازی اصلی Overcooked که در سال 2016 عرضه شد، یکی از بازی‌های پرطرفدار زمان خودش بود و طرفداران آن در سری جدید این بازی می‌توانند هر آنچه به دنبال آن هستند، به دست بیاورند. در این بازی، حدود 4 بازیکن به طور همزمان کار می‌کنند تا برای آشپزی در چند رستوران آماده شوند. بازیکنان در این بازی، مواد لازم را خرد و با هم ترکیب می‌کنند و داخل بشقاب‌ها می‌ریزند و از طریق نقاله‌ای که در آشپزخانه تعبیه شده، غذاهای آماده را بین مشتریان رستوران سرو می‌کنند.

در این سری از بازی فکری، موضوعات جدیدی از قبیل مراحل تقابلی، لباس‌های مختلف و دستورهای غذایی به بازی اضافه شده و بازی‌های چند نفره به طور آنلاین هم ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند مواد لازم برای تهیه غذا را حتی برای یکدیگر پرتاب کنند. در بخش‌هایی از بازی به عنوان مثال، کف آشپزخانه حرکت می‌کند یا موانعی بر سر راه بازیکنان قرار می‌گیرد تا فرآیند آشپزی را دشوارتر کند. سری دوم بازی Overcooked با این پیش‌فرض طراحی شده که کاربران از قبل با این بازی آشنا هستند بنابراین سرآشپزها در همان ابتدای بازی سریع آماده می‌شوند تا به سرعت آشپزی را آغاز کنند. در حقیقت، Overcooked 2 که در آگوست 2018 عرضه شد، یک بازی تعاملی و بازی ویدئویی شبیه‌سازی شده است که توسط گروه بازی‌ساز Team17 طراحی و تولید شده و قابلیت بازی با مایکروسافت ویندوز، نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس را دارد. این بازی درجه E دارد و برای کودکان 6 سال به بالا مناسب است.

Dead Cells

2973060

اگر به بازی‌های ویدئویی عادت کرده‌اید، این گیم جدید را از دست ندهید. Dead Cells یک بازی ویدئویی دوبعدی و بر پایه ماجراجویی است که کاربر در آن نقش یک زندانی نامیرا را ایفا می‌کند که هر بار بعد از مرگ از طریق تعداد زیادی سلول‌های درخشان به زندگی برگردانده می‌شود. این زندانی، سیاه‌چال‌هایی را جستجو می‌کند که در آنها با ارواح و موجودات حماسی روبرو خواهد شد. کاربران در این مسیر، سلاح‌ها، زره‌ و ابزارهایی را برمی‌دارند تا به کمک آنها توانایی خود را برای مقابله با این موجودات افزایش دهند. موقعی که کاربر به دشمنان حمله می‌کند، بعضی از آنها به سمتشان سلول‌های درخشان پرتاب می‌کنند.

بازیکن باید مقدار کافی از آنها را جمع‌آوری کند تا بتواند در مراحل بعدی برای بالا بردن درجه خود استفاده کند. اگر زندانی قبل از رسیدن به انتهای سیاه‌چال بمیرد، تمام سلول‌هایی را که جمع کرده از دست می‌دهد. چیزی که بازی «سلول‌های مرده» را منحصر به فرد می‌کند، این است که هر بار زندانی می‌میرد، بازی کاملا تغییر می‌کند. طرح سیاه‌چال تغییر می‌کند و سلاح‌ها، دشمن‌ها و زره در موقعیت‌های متفاوتی نسبت به مرحله قبلی قرار می‌گیرند. بازیکن باید چهار نگهبان یا شخصیت حماسی را در بازی شکست دهد. این بازی که در ماه آگوست رونمایی شد، برای گروه سنی 13 سال به بالا مناسب است.

Mega Man 11

3321532_megaman11_art.0

این بازی در اکتبر 2018 رونمایی شد و روی مایکروسافت ویندوز، نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس یک قابل اجراست. این بازی ویژگی‌های خاصی چون فرمان صوتی و سبک گرافیک 2.5D نسبت به سری‌های قبلی این بازی دارد. «مگا من» سی‌امین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد.

از ظهور «مگامن» قریب به 30 سال می‌گذرد و در سری یازدهم آن که گویا یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه است، بسیاری از المان‌ها در اختیار بازیکن است. «مگامن 11» یک بازی اکشن بوده که در آن از شخصیت‌های چند ضلعی و محیط دوبعدی استفاده شده است. دکتر ویلی سال‌ها پیش که در دانشگاه رباتیک تحصیل می‌کرد، به همراه دکتر وایت، سیستمی به نام «دابل گیر» را اختراع کرد و در طول داستان به دنبال استفاده از آن ابرای قدرتمندسازی ربات‌هاست اما بازیکنان تلاش می‌کنند در فرآیند بازی، مگامن را که قصد توقف کار دکتر ویلی را دارد، متوقف کنند. دکتر ویلی این پیشنهاد را به سایر دکترها هم می‌دهد که با مخالفت آنها روبرو می‌شود و پس از مدتی دانشگاه را ترک می‌کند و پس از مدتی به دنبال انتقام می‌افتد. کاربران باید از 8 مرحله در این بازی عبور کنند که می‌توانند بین مسیرها انتخاب کنند.

در نسخه‌های قبلی «مگامن»، پلتفرم منعطف نیست اما این مسئله در نسخه جدید رعایت شده و بازیکنان می‌توانند بپرند، سر بخورند و از هر زاویه‌ای که بخواهند، تیراندازی کنند. سیستم «دابل گیر» که در این بازی مورد استفاده قرار گرفته، به مگامن کمک می‌کند تا سرعت و قدرتش را حین حرکت افزایش دهد. مگامن می‌تواند حملات ویژه‌ای را اجرایی می‌کند که هنگام مرگش قادر به آهسته کردن زمان و حتی نابودی هر موجود در فضای بازی است. این بازی برای رده سنی بالا او سال مناسب است.

دیدگاه تان را بنویسید