دلار در صرافی گران شد/ طلا گرمی 20 هزار تومان افزایش یافت

برخلاف ۲روز نخست هفته،‌ از روز دوشنبه تاکنون شاهد روند افزایش نرخ سکه و طلا در بازار هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: برخلاف نوسان در حد یک یا ۲دلاری اونس جهانی، بازار ایران تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفت و بار دیگر قیمت سکه و طلا افزایش یافت. 

محمد کشتی آرای اظهار کرد: سیر صعودی نرخ سکه و طلا به دلیل نوسانات نرخ ارز است زیرا اکنون میان عرضه و تقاضا تعادل وجود دارد. 

وی افزود: حباب سکه نیز به دلیل وجود تعادل میان عرضه و تقاضا اکنون به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته است زیرا افزایش حباب سکه ناشی از بالارفتن تقاضاست. 

وی درباره قیمت انواع سکه توضیح داد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان، هر قطعه نیم سکه ۲میلیون و ۵۳۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰هزار تومان و سکه های گرمی هم ۸۵۰هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی بیان کرد: هفته گذشته سکه تا ۴میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش نرخ داشت و در ۲روز نخست هفته جاری نیز سیر قیمت ها نزولی بود اما از روز دوشنبه قیمت ها صعودی یافته به طوری که اکنون به ۴میلیون و ۶۰۰هزار رسیده است. 

کشتی آرای گفت: هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت ها یک میلیون و ۸۵۰هزار تومان معامله می شود. 

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار از روز گذشته افزایش چشمگیر داشته و اکنون به ۴۲۷هزار تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: هر اونس طلای جهانی نیز ۱۲۸۷ دلار است که نسبت به روز گذشته یک تا ۲دلار نوسان داشته است. 

ارز در صرافی‌های بانکی گران شد

با وجود کاهش نرخ ارزهای عمده در روزهای گذشته، صرافی های بانکی امروز (چهارشنبه) با هدف کاهش فاصله قیمت ها با بازار آزاد، به منظور مقابله با سوداگران، نرخ فروش اسکناس دلار و یورو را افزایش دادند.

ظهر امروز بهای هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی ها به ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان و هر یورو به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.
میانگین فروش اسکناس هر یورو دیروز ۱۴ هزار و ۷۵۱ تومان بود و بابت هر دلار آمریکا ۱۲ هزار و ۷۴۹ تومان در سامانه سنا ثبت شده بود؛ بهای حواله هر یورو نیز در سامانه نیما ۱۰ هزار و ۴۲۷ تومان و هر دلار هشت هزار و ۸۹۸ تومان بود.
همچنین در بازار طلا و سکه نیز نرخ برخی مسکوکات طلا افزایش یافت؛ امروز بهای هر اونس در بازارهای جهانی اندکی تقویت شد و به یکهزار و ۲۸۵ دلار و ۸۴ سنت رسید، بنابراین بهای هر مثقال طلا یک میلیون و ۸۱۱ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۸ هزار تومان تعیین شد.
علاوه براین معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، طرح جدید را چهار میلیون و ۵۱۲ هزار تومان، هر نیم سکه را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروختند؛ هر قطعه سکه گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید