بدترین خوراکی های سوپرمارکت؟/ مطلقا محصولات تراریخته نخورید

اگر نگران سلامتی خود و خانواده تان هستید، ترک عادات بد غذایی را از سوپرمارکت آغاز کنید!

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، یک متخصص تغذیه در این مطلب به ما می گوید که بدترین انتخاب های ما در یک سوپر مارکت چه مواد غذایی هستند و چرا؟

انواع چیپس :‌ چیپس ها تله واقعی سلامتی در زژیم غذایی ما به شما می روند. این محصولات از سیب زمینی که کربوهیدرات ( قندها) به دست می آیند، به دلیل روش تهیه شان حاوی مقدار زیادی چربی هستند. همچنین نمک موجود در این محصولات بازاری و فریب دهنده، به افزایش فشار خون منجر می شود. جالب است بدانید یک بسته چیپس 25 گرمی، معادل یک بشقاب ماکارونی و برابر 125 کالری می شود. به علاوه با عادت به این ماده غذایی نا سالم، احتمال افزایش وزن و چاقی را در خود افزایش می دهید. می توانید به راحتی سبزیجات خام را با یک سس و چاشنی خانگی جایگزین آن کنید.

انواع غذاهای سریع و فوری : انواع غذاهای فوری که در زمانی کوتاه در ماکروویو آماده می شود، اغلب حاوی نمک و سس فراوان هستند و ارزش غذایی ندارند. به علاوه گرم کردن این غذاها در ظروفی خاص و بسته بندی های نا سالم، ممکن است برای سلامتی شما ضرر داشته باشد. به عنوان جایگزین می توانید از دستورهای آشپزی ساده و سریع با مواد طبیعی و سالم استفاده کنید، مانند انواع سالاد و غذاهای سبک میان وعده ای.

انواع بیسکوئیت : انواع شیرینی جات آماده، بیسکوئیت ها و کوکی های بازاری حاوی مقدار زیادی چربی و قند هستند و بسیار پر کالری. ضمناین که این محصولات ضنعتی حاوی افزودنی های شیمیایی و انواع طعم دهنده و نگه دارنده هستند. بنابراین عادت به این نوع خوراکی ها احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می دهد. چربی موجود در این نوع خوراکی ها تعدل غذایی و عملکرد قلب و عروق را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان جایگزین می توانید از انواع دستورهای کیک و شیرینی خانگی استفاده کنید.

انواع نوشابه : هیچ کدام از نوشیدنی های صنعتی برای بدن ما ضروری است و جای آب را نخواهد گرفت.  هر قوطی نوشابه حاوی 7 تکه قند است و شیرینی بیش از حد آن باعث جاقی و مشکلات دیابتی و کبدی می شود. به عنوان جایگزین می توانید از انواع آب میوه های طبیعی و خانگی استفاده کنید و آب آشامیدنی روزانه خود را با برگ نعنا، لیمو و خیار طعم دار کنید.

انواع آبنبات : این خوراکی های مکیدنی، تقریبا اعتیاد آورند و مقدار زیادی شکر در خود دارند. استفاده بیش از حد آن ها برای کودکان و بزرگسالان پوسیدگی دندان و چاقی در پی دارد. مطالعات نشان می دهند که در هر 100 گرم آبنبات، 320 کالری و حدود 50 گرم شکر نهفته است که معادل دو وعده غذاست.

به گزارش جی پلاس؛ انواع روغن نباتی و روغن های مایع ذرت و آفتابگردان که عمدتا جزء محصولات تراریخته نیز محسوب می شوند، جزء مضرترین مواد خوراکی مصرف خانوار ایرانی هستند. همچنین حبوبات خارجی و برخی دیگر از مواد غذایی که معمولا در بسته بندی آنها تراریخته بودن آنها نیز قید می شود، از بدترین و خطرناکترین مواد غذایی برای سلامت مردم به ویژه خردسالان هستند.

دیدگاه تان را بنویسید