گزارش جی پلاس

خشایار الوند را بیشتر بشناسیم + عکس ها

خشایار الوند نویسنده طنز و فیلمنامه نویس خوش ذوق کشورمان، روز پنجشنبه بر اثر سکته قلبی در گذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی جی پلاس، خشایار برادر کوچکتر سیروس الوند (کارگردان نام آشنای کشورمان) در سال 1346 به دنیا آمد و اکنون در سن 51 سالگی درگذشت. پدرش عیسی الوند مدیر مدرسه بود.

او در هفده سالگی کار خود را در سینما با مشاغلی مانند دستیاری و برنامه‌ریزی فیلم شروع کرد. با حمایت برادرش و با علاقه ای که به کار هنری داشت دوره های نویسندگی و فیلمنامه نویسی را گذراند.

 

خشایار الوند

 

الوند بعد از آن به نگارش فیلمنامه پرداخت و فیلمنامه‌های «مزاحم» و «برگ برنده» را نوشت، به همراه فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده فیلمنامه در مجموعه «دایره تردید» که از کار‌های تلویزیونی بود، شرکت کرد.

 

خشایار الوند

 

فیلم‌های تلویزیونی اعتراف، شاهد و قسمت‌هایی از مجموعه کمربند‌ها را ببندیم نیز از جمله فعالیت‌های او در زمینه نویسندگی است.

خشایار الوند

این هنرمند کشورمان در سریال های «نقطه چین»، «شبهای برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره»، «مرد دو هزار چهره» و «قهوه تلخ» که همگی به کارگردانی مهران مدیری تولیده شده اند، یکی از اصلی ترین نویسندگان بود و با همکاری با این کارگردان به اوج شهرت خود رسید.

خشایار الوند

 

او همچنین عضو تیم نویسندگی و نویسنده اصلی سریال تلویزیونی موفق پایتخت که در نوروزها با مسائل روز مردم را سرگرم کرده است، نیز بود.

 

خشایار الوند

 

سریال دیوار به دیوار یک و دو از دیگر کارهایی بود که نویسندگی اش را او بر عهده داشت. 

 

خشایار الوند

 

الوند که این روزها درگیر نویسندگی اپیزود سینمایی پایتخت برای نوروز 98 بود، با رفتن ناگهانی اش در روز نهم اسفند ماه، جامعه هنری را عزادار کرد.

 

خشایار الوند

روحش شاد

 

دیدگاه تان را بنویسید