از ۱۶ طرح برتر جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر می شود

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی خبر داد و گفت: این جشنواره در روز دوشنبه ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی الیاسی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در روز ۱۳ اسفند ماه، افزود: این جشنواره از سال ۱۳۶۶ برگزار شد و امسال سی و دومین آن با هدف شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران در سطح ملی و بین‌المللی در سالن اجلاس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره، خاطر نشان کرد: در این دوره ۲۷۱ طرح داخلی و ۱۱۱ طرح خارجی از ۴۰ کشور ارسال شد که در مجموع ۳۸۲ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

الیاسی با بیان این‌که این تعداد طرح در کمیته‌های تخصصی جشنواره بین المللی خوارزمی مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در کمیته‌های تخصصی ۲۷ طرح واجد شرایط تشخیص داده شد که در ارزیابی‌های نهایی از این تعداد ۱۰ طرح داخلی و ۶ طرح خارجی مورد تایید قرار گرفت.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اضافه کرد: از ۱۶ طرح داخلی و خارجی این جشنواره با حضور رییس‌جمهور و یا معاون اول رییس‌جمهور و وزرای علوم و بهداشت تقدیر خواهد شد.

به گفته وی طرح‌های برگزیده در حوزه‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و اختراعات و در بخش‌های زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، مواد، هنر، برق و کامپیوتر، فناوری شیمیایی، مکاترونیک و فناوری نانو بوده است.

وی طرح‌های خارجی منتخب را از کشورهای چین، یونان، سوئیس، انگلستان و ایالات متحده آمریکا دانست و یادآور شد: از این تعداد حضور محققان کشورهای یونان، چین، سوئیس و انگلستان قطعی شده است و محقق کشور آمریکا علی‌رغم آنکه ویزای وی آماده شده است، ولی طی ارسال ایمیلی اعلام کرد که به دلیل طولانی شدن فرآیند اداری امکان حضور در این جشنواره را ندارد.

الیاسی خاطرنشان کرد: در طی ۳۲ دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی بیش از ۲۰ هزار عنوان طرح دریافت شد که از این تعداد ۲ هزار طرح برگزیده شدند. علاوه بر آن دانشمندان ۹۰ کشور طرح‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: از میان طرح‌های ارسالی حدود ۵ درصد آنها مورد پذیرش هیات داوران این رویداد قرار می‌گیرد.

طرح برگزیده ملی

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه یکی از طرح‌های داخلی، برگزیده ملی است، توضیح داد: یکی از طرح‌های برگزیده دوره‌های قبلی این جشنواره که محقق آن توانست در مدت ۵ سال گذشته طرح خود را توسعه داده و تجاری‌سازی کند، به عنوان منتخب ملی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی این طرح را در حوزه مخابرات دانست و اضافه کرد: برگزیده ویژه این دوره از جشنواره در حوزه مواد و متالورژی است. مجری این طرح توانسته است دانشجویان بسیاری را در این حوزه تربیت کند و به جامعه تحویل دهد، ضمن آنکه در توسعه فناوری‌های مرتبط نیز موفقیت‌های بسیاری را کسب کند.

بارگذاری اطلاعات برگزیدگان خوارزمی

الیاسی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جشنواره خوارزمی، گفت:‌ در این سامانه اطلاعات ۲ هزار نفر از برگزیدگان جشنواره‌های جوان و بین‌المللی خوارزمی بارگذاری شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید