مایکروسافت از هدست 3500 دلاری رونمایی کرد+تصاویر

مایکروسافت در مراسم بارسلونا از هدست/عینک واقعیت افزوده 3500 دلاری خود به نام Hololens 2 رونمایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فناوری موجود در این هدست از نوع Mixed Reality یا واقعیت هیبریدی است که برای تولید محیط و تجسم‌های جدید، دنیای واقعی و مجازی در هم ادغام می‌شوند و اشیای فیزیکی و دیجیتال هم‌زمان باهم تعامل پیدا می‌کنند.

تصور کنید در حال تعمیر خودرو هستید. با زدن این هدست/عینک، گام‌به‌گام و هم‌زمان با باز و بستن قطعات و نصب قطعه جدید، اطلاعات موردنیاز جلوی چشم شما آورده شده و به‌سرعت و به‌راحتی می‌توانید خودتان ماشین را تعمیر کنید.

مایکروسافت اولین هدست را در سال 2015 به قیمت 5000 دلار رونمایی کرد و بعد رقبایی مانند Magic Leap محصولی مشابه را به قیمت 2295 دلار راهی بازار کرد، هرچند فناوری مایکروسافت پیشرو محسوب می‌شود.

گفتنی است Oculus Rift فیس‌بوک، Vive اچ‌تی‌سی و پلی‌استیشن VR سونی به ترتیب به قیمت 349 ، 499 و 299 دلار عرضه‌شده‌اند که با این وسایل باید رایانه یا کنسول پلی‌استیشن هم باید بخرید.

هدست/عینک جدید مایکروسافت فعلاً برای مصرف خانگی کاربرد نداشته و بیشتر مصرف تجاری برای کمپانی‌های بزرگ و نیز مصرف نظامی دارد.

«ساتیا نادلا» مدیر اجرایی مایکروسافت که محصول جدید را در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا رونمایی کرد،گفت: محاسبات در همه ابزار ازجمله یخچال، جراحی هوشمند و حتی دستگاه‌های قهوه ساز نیز کاربرد پیداکرده و Hololens 2همان آینده است که حالا می‌توان آن را لمس کرد.

شاید هولولنز 2 برای کاربران عادی نباشد، اما قطعاً هولولنز 3 خواهد بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید