پس از برد پرگل مقابل ذوب آهن؛

شفر: صیادمنش الماس استقلال است و مانند پدر از او مراقبت می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما امروز می‌توانستیم گل های بیشتری بزنیم

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر بعد از برتری 3 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خیلی خوشحالم نه فقط بابت نتیجه بلکه برای فوتبال خوبی که انجام دادیم. ما شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. بسیار خوشحالم برای حضور هواداران که در این هوای سرد و در حالی که الان دارد باران هم می‌بارد به ورزشگاه آمدند.

4 روز یک بار بازی داریم و همه بازیکنان باید آماده باشند
وی درباره اینکه به نظر می‌رسد استقلال به ترکیب آرمانی‌اش رسیده است, تصریح کرد: یکی از مسائلی که در استقلال داشتیم, این بود که چند بازیکنان‌مان در آمادگی نبودند. دیدید در این بازی هم پاتوسی و منشا را تعویض کردیم, چون آنها باید آمادگی بیشتری داشته باشند. در این بازی می‌خواستم فرصتی به محسن کریمی که یک سال بازی نکرده بود بدهم, برای همین او را به بازی فرستادیم و شانس پنالتی هم داشت. ما چهار روز یک بار بازی خواهیم داشت و برای همین باید همه بازیکنان‌مان آماده باشند.

پاتوسی, چشمی، منتظری و دانشگر خیلی خوب بودند
سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه بهترین بازیکن زمین چه کسی بوده است, اشاره کرد: پاتوسی, روزبه چشمی، پژمان منتظری و دانشگر خیلی خوب بودند، اما باید بگویم در بازی امروز تیم ما خیلی خوب بود, همانطور که دیدید اللهیار (صیادمنش) نیز خیلی عملکرد خوبی خوبی داشت.

صیادمنش الماس استقلال است و مانند پدر از او مراقبت می‌کنم
شفر درباره اینکه چه نظری درباره اللهیار صیادمنش دارد, یادآور شد: اللهیار مثل الماس برای استقلال است و شنیدم خیلی از ایجنت‌های اروپا با او و پدرش تماس گرفته‌اند، اما اللهیار دوست دارد در استقلال بماند و من مثل پدر از او مراقبت می‌کنم تا این بازیکن را به بهانه‌های مختلف از ایران خراج نکنند.

هیچ وقت پادوانی را فراموش نمی‌کنیم
به گزارش تسنیم، وینفرد شفر در نشست خبری بعد از بازی گفت: یکسال پیش در چنین موقعی آن اتفاق بد برای پادوانی افتاد و همین جا من از طرف همه اعضای تیم و هواداران به پادوانی پیام می‌دهم که ما هیچ وقت او را فراموش نخواهیم کرد.

ابراز رضایت شفر از عملکرد بازیکنان استقلال
وی در ادامه افزود: بار دیگر به علیرضا منصوریان بابت دو بردی که در آسیا کسب کردند و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شدند، تبریک می‌گویم. آنها در این دو بازی خوب ظاهر شدند. ما هم تیم ذوب‌آهن را در بازی با الکویت و الغرافه به خوبی آنالیز کردیم. بازیکنان ما آماده‌سازی خیلی خوبی را برای این بازی داشتند و همه آنچه را که باید در زمین مسابقه انجام دادند، پیاده کردند.

برای کریمی خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها به زمین برگشت 
سرمربی تیم فوتبال استقلال با تمجید از عملکرد آبی‌پوشان خاطرنشان کرد: نه فقط بابت نتیجه، بلکه بابت اینکه بازیکنانم در زمین نمایش خیلی خوبی داشتند و با تمرکز بالا بازی کردند، خیلی خوشحالم. البته آنها روی دو صحنه می‌توانستند به گل برسند که ما خوش‌شانس بودیم. بعضی وقت‌ها برای بردن شانس هم لازم است. برای کریمی خیلی خوشحالم که بعد از مدت‌ها به زمین برگشت و می‌توانست گل هم بزند که یک موقعیت روی پاس فرشید از دست داد و یک پنالتی زد که گل نشد. ما باید هر چهار روز یک بار بازی کنیم و به این خاطر به همه نفرات‌مان نیاز داریم. همه بازیکنان در این پیروزی به ما کمک کردند، حتی آنهایی که در زمین نبودند و فرصت بازی پیدا نکردند. فوتبال با نفرات محدودی بازی می‌شود و نمی‌توان به همه بازی داد، اما با توجه به بازی‌های طولانی و فشرده‌ای که داریم به همه بازی خواهد رسید.

باید قدم به قدم بازیکنان‌مان را از نظر جسمانی و مسائل تاکتیکی آماده‌تر کنیم
شفر درباره اینکه تیم استقلال در این فصل حرکت سینوسی داشته است و اکنون که هواداران امیدوار شده‌اند، این تیم چه زمانی به ثباتی امیدوارکننده خواهد رسید، گفت: شاید شما در این مدت، برخی مواقع اروپا بودید یا تازه به ایران آمده‌اید. فصل گذشته که من آمدم، استقلال در پایین جدول بود، در آسیا به نیمه نهایی غرب آسیا رسیدیم، اما این فصل برخی بازیکنان جدید‌مان دیر به ترکیب تیم اضافه شدند. پاتوسی در بازی قبل کمتر بازی کرد و منشا هم همین‌طور. حتی ایسما نیز نیاز به آمادگی بهتر دارد. ما باید قدم به قدم بازیکنان‌مان را از نظر جسمانی و مسائل تاکتیکی آماده‌تر کنیم. لیگی که امسال در ایران داریم، از دو فصل پیش بهتر است.

شکست الغرافه مقابل استقلال نشان‌دهنده کیفیت فوتبال ایران است
وی در ادامه تمجید خود از کیفیت فوتبال ایران، گفت: ذوب‌آهن را دیدید که چطور توانست الغرافه را شکست بدهد. تیم الغرافه تیم کوچکی در لیگ قطر نیست، اما این نشان از کیفیت فوتبال ایران دارد. بازیکنان جوان نیز به تیم ما و تیم‌های دیگر اضافه خواهند شد و این برای آینده تیم ملی ایران هم خوب است. اکنون پاتوسی به تیم ما اضافه شده است که بازیکنان تیم ابتدا با عملکرد و سطح او زیاد آشنا نبودند، اما هر چقدر می‌گذرد، شرایط بهتر می‌شود. بازیکنان اکنون در زمین به هم نزدیک شده و بسیار خوب هستند. مثلاً میلاد زکی‌پور هم در این بازی در لیست ما نبود، اما ممکن است بازی بعدی بیاید، بازی کند یا روی نیمکت باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در بازی قبلی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا، بازیکنی بود که 80 میلیون قیمت اوست، اما فقط 5 دقیقه به او فرصت بازی رسید که وقتی تعویض شد با سرعت وارد زمین شد و با تمام وجودش بازی کرد. با این حال برای بازی بعدی روزبه چشمی را به دلیل کارتی که گرفت در اختیار نداریم، علی کریمی مصدوم است و باید ببینیم برای بازی بعدی چه اتفاقی رخ می‌دهد. بسیار خوشحالم که توانستیم هواداران‌مان را خوشحال کنیم. این هواداران نقطه قوت ما هستند. آنها این راه را برای حمایت از ما آمدند، اکنون که هوا بارانی است، می‌دانم برای بازگشت به خانه با ترافیک مواجه هستند. هواداران ما برای هر بازی 6، 7 ساعت وقت می‌گذارند، می‌آیند و می‌روند، اما این را بدانید که من برای آنها و برای موفقیت استقلال از همه چی می‌گذرم. وقتی مخالفان ما شروع به کار کردن علیه ما می‌کنند، ما بهتر عمل می‌کنیم و شرایط‌مان بهتر می‌شود.

آیا مصدومیت پاتوسی جدی است یا نه، گفت: نه، مسئله‌ای ندارد. وقتی بازیکنی 70، 80 درصد آماده باشد و صد درصد نیست، احتمال مصدومیتش وجود دارد و ما به همین دلیل او را تعویض کردیم تا دچار مصدومیت نشود. باید بازیکنان دیگر مانند داریوش شجاعیان، محسن کریمی و... را بازی بدهیم تا آماده شوند. نمی‌خواهیم در این مسائل ریسک کنیم. امروز هم داریوش شجاعیان 20 دقیقه به بازی آمد که خیلی خوب بود و شاید در بازی بعدی بیشتر به او نیاز داشته باشیم.

وی در واکنش به اینکه تیمش به ترکیب ثابت رسیده است، اما گویا هنوز برای انتخاب پنالتی‌زن چالش‌هایی وجود دارد که امروز هم محسن کریمی پنالتی خود را از دست داد و آیا این مسئله در پایان فصل نمی‌تواند به ضرر استقلال تمام شود، گفت: یک یا دو روز قبل از هر بازی، شرایط بازیکنان را خوب می‌بینیم و بررسی می‌کنیم تا از آنها استفاده کنیم. شاید اگر اللهیار صیادمنش می‌خواست روی نیمکت بنشیند، به این دلیل که سهمیه زیر 21 سال است می‌توانستیم با قانون 2+7 یک بازیکن بیشتر روی نیمکت داشته باشیم، اما نمی‌خواستم ترکیب تیم برنده را تغییر بدهم. به میثم تیموری گفتم که می‌خواهیم یک بازیکن بیشتر داشته باشیم و از طرفی محسن کریمی هم آمادگی خود را نشان داده بود و او را به لیست اضافه کردیم. درباره پنالتی هم باید بگویم که من قبل از بازی مشخص نمی‌کنم و نمی‌گویم چه کسی پنالتی بزند. هر بازیکنی که در زمین آمادگی داشته و روحیه داشته باشد، پنالتی می‌زند. البته نمی‌دانم داور چگونه پنالتی اول ما را مردود اعلام کرد، اما خوشحالم که بهترین داور آسیا را می‌بینم و علاوه بر عملکرد خوب شخصیت بسیار بالایی هم دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید