گزارش جی پلاس؛

کدام بسکتبالیست افسانه ای باید به تیم ملی برگردد؟

صفحه اینستاگرامی فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه پنجره پایانی رقابت های انتخابی جام جهانی، در پستی جالب به به برجسته ترین و محبوب ترین بازیکنان تمام زمان ها پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ صفحه اینستاگرامی فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه پنجره پایانی رقابت های انتخابی جام جهانی، در پستی جالب به به برجسته ترین و محبوب ترین بازیکنان تمام زمان ها پرداخته. پستی که در آن پنج بازیکن وجود دارند و فیبا از کاربرانش خواسته تا انتخاب کنند که کدامشان بهتر است به تیم ملی کشورشان برگردند.

نکته جالب در میان این بازیکنان، حضور مهدی کامرانی به عنوان اولین نفر است. بازیکنی که با وجود قد و قامت کوتاهش به یکی از بهترین گارد راس های تاریخ بسکتبال ایران و حتی آسیا تبدیل شد اما چند سالی است که از تیم ملی دور افتاده. او اگر چه یک سالی را به طور کلی از بسکتبال دور بود اما امسال با شیمیدر به لیگ برگشته و شرایط بسیار خوبی هم دارد اما به تیم ملی دعوت نشده.

در این لیست پنج نفره، نام بازیکن افسانه ای و مشهور چینی ها یعنی یائو مینگ هم دیده می شود که البته به طور کامل از بسکتبال خداحافظی کرده و حالا متولی اصلی بسکتبال در چین به حساب می آید.

فادی الخطیب، بازیکن نامدار لبنان هم دیگر بازیکن این لیست است که سال ها برای لبنان درخشید و سال گذشته بالاخره کفش هایش را آویزان کرد.

دو نفر دیگر این لیست مانند سه بازیکن قبلی برجسته نیستند اما جزو بازیکنان ماندگار بسکتبال آسیا به حساب می آیند. جیمی آلاپاک از فیلیپین و چین چیه لین از چین تایپه دو بازیکن دیگری است که فیبا در این نظر سنجی جالب آن ها را قرار داده است.

در میان این بازیکنان شاید مهدی کامرانی بهترین شرایط را برای بازگشت داشته باشد. او حالا اگرچه شرایط سنی گذشته را ندارد اما یکی از آماده ترین و بهترین گاردهای لیگ برتر است. مهران شاهین طبع در آغاز اردوهای امسال تیم ملی صحبت هایی را در مورد بازگشت او انجام داد و همه جا حرف از بازگشت "مهدی پلنگ" به تیم ملی بود اما در نهایت خبری از او نشد.

حالا باید دید برای پس از عملکرد او در لیگ، آیا جام جهانی میدان بازگشت مهدی کامرانی به تیم ملی خواهد بود یا خیر؟

 

دیدگاه تان را بنویسید