گزارش جی پلاس؛

همه گزینه های جانشینی طارمی مقابل ژاپن؟

اخطاری که مهدی طارمی در اواسط نیمه دوم بازی مقابل چین گرفت، کارلوس کی‌روش را با دغدغه جدیدی مواجه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ عبور از نام مهدی طارمی که در زمین تلاش بی‌وقفه‌ای انجام می‌دهد و گاها تا محوطه جریمه‌ی ایران نیز عقب می‌آید تا خط دفاع را کمک کند، کمی سخت است. به خصوص برای کی‌روش که اعتقاد ویژه‌ای به توانایی‌های این بازیکن، از جمله در بازی مقابل ژاپن داشت.

 

حالا که طارمی نیست، پرسش اصلی این است که کدام بازیکن جای او را در زمین می‌گیرد؟ گروهی بر این عقیده‌اند که سامان قدوس یا کریم انصاری‌فرد به ترکیب اصلی اضافه می‌شوند. کریم مقابل چین و به محض حضور در زمین، گل سوم تیم ملی را به ثمر رساند و همین باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها به سمت او سرازیر شود. سامان قدوس هم چنین وضعیتی را دارد. بازیکن آماده امی‌ین فرانسه که در تیم ملی کمتر به ترکیب اصلی رسیده و از ابتدا بازی کرده.

 

قدوس بازیکنی فانتزی است که روی زمین مهارت بالایی دارد. کارلوس کی‌روش اما در سال‌های اخیر نشان داده اعتقادی آنچنانی به بازیکنان تکنیکی ندارد. نمونه‌اش را بارها دیده‌ایم. از محسن مسلمان و سروش رفیعی گرفته تا همین سامان قدوس که کمتر توسط کی‌روش مورد توجه کی‌روش قرار می‌گیرد.

از قدوس و انصاری‌فرد که بگذریم به مهدی ترابی می‌رسیم. بال تکنیکی و سابق تیم سایپا که در نیم فصل دوم لیگ برتر پیراهن پرسپولیس را می پوشد. ترابی در بازی‌های مرحله گروهی یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود اما به محض بازگشت علیرضا جهانبخش، به نیمکت برگشت و در این 2 بازی اخیر فرصت حضور در زمین را به‌دست نیاورد. بعید است مقابل ژاپن نیز ترابی را در ترکیب اصلی ببینیم اما کی‌روش نشان داده که هر اتفاقی می‌تواند در ارنج اولیه تیم ملی رخ بدهد.

اما مهم‌ترین بازیکنی که بخت بازی در ترکیب ثابت را دارد، وحید امیری است. چپ‌پای موثر و جنگنده تیم ملی که بازی مقابل چین را به دلیل محرومیت از دست داد اما حالا می‌تواند به ترکیب برگردد و جایگاه قبلی خود را پس بگیرد. با توجه به محرومیت امیری، احسان حاجی‌صفی مقابل چین در نقش هافبک میانی و بازوی چپ بازی کرد. حاجی‌صفی تا حدودی توانست وظایف امیری را انجام بدهد و همین باعث شده تا شاید حالا او به گزینه نخست کی‌روش برای بازی در این پست تبدیل شود.

بر همین اساس وحید امیری که توانایی بازی در پست بال چپ را دارد، می‌تواند جانشین طارمی در ترکیب تیم ملی شود و نقش قبلی‌اش را به احسان حاجی‌صفی واگذار کند. اتفاقی که مقابل ژاپن قابل پیش‌بینی است. مگر اینکه کی‌روش در لحظات آخر تصمیم دیگری بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید