در گفت و گو با جی پلاس؛

سرمربی سابق تیم ملی: باید منتظر حضور ایران در فینال باشیم/هوش بازیکنان ما بسیار بالاست

سرمربی سابق تیم ملی ایران می‌گوید شاگردان کارلوس کی‌روش یک سر و گردن بهتر از رقبای آسیایی ظاهر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ دور نخست مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به پایان رسیده است و تیم ملی ایران توانست با اقتدار در صدر جدول گروه D قرار بگیرد. ایران در این دور با پنج گل یمن را شکست داد و عراق در یک بازی نزدیک و نفس گیر ویتنام را ناکام گذاشت تا با تفاضل گل کمتر پایین تر از ایران قرار بگیرد.

در دور دوم این مسابقات، شاگردان کی‌روش با تیم ملی ویتنام و عراقی‌ها هم با تیم نه چندان قدرتمند یمن رو به رو می‌شوند.

جلال طالبی، سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره دیدار ایران و یمن گفت: تیم ایران کاملا با تمرکز بالا برابر یمن و بدون اشتباه بازی کرد و این امر نشان می دهد که کادر فنی، تیم یمن را به خوبی آنالیز کرده بود. تیم یمن شاید به نظر برسد تیم قوی نباشد، اما این ها مهم نیست؛ مهم استراتژی کادر فنی است که در تیم اجرا شد و بازیکنان وظایف خود را در زمین اجرا کردند.

وی ادامه داد: تیم ایران یک سر و گردن از تیم هایی که تا کنون بازی های آن ها را دیده ام، بالاتر است. از نظم تاکتیکی و عملکرد بازیکنان ایران بدون شک باید منتظر حضورشان در فینال و کسب بهترین نتیجه باشیم. هوش بازیکنان ایران در سطح آسیا بسیار بالا است.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد قدرت‌های بزرگ آسیا در این مسابقات، تاکید کرد: تیم‌های عربستان، ژاپن، کره‌جنوبی و عراق تیم های خوبی هستند و تیم استرالیا با اینکه بازی را برابر اردن واگذار کرد شایسته پیروزی بود. بعضی اوقات فوتبال روی دیگری را نشان می دهد.

او درباره نمایش خوب ویتنام مقابل عراق خاطرنشان کرد: ویتنام پیشرفت کرده و با عراق بازی پایاپایی را انجام داد. این تیم بسیار فداکارانه بازی کرد اما هنوز از نظر توان بدنی در سطح تیم های آسیایی ایران و عربستان و اروپایی نیست و بسیار فاصله دارد اما از نظر آموزش فوتبال بسیار منجسم بوده و رشد کرده اند.

طالبی در ادامه افزود: ایران واقعا یک تیم است و وقتی یک تیم به مهارت تیمی می رسد خیلی سخت می توان به درون آن نفوذ کرد و امیدوارم با عملکرد درخشانی که شاگردان کارلوس کی روش در این جام از خود به جای می گذارند، بار دیگر قدرت و توانمندی فوتبال ایران را در آسیا به نمایش بگذارند.

دیدگاه تان را بنویسید