گزارش جی پلاس

بازگشت روسای بازنشسته ورزش/کامبک؛ از نوع رئیس فدراسیونی!

این طور که به نظر می رسد دو رئیس فدراسیون آخری که با قانون منع بکارگیری بازنشستگان کنار گذاشته شدند، با رای دادگاه، یا از طریق مجمع انتخاباتی به کارشان باز می گردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حالی در ورزش اجرا شد که روسای فدراسیون های کاراته و والیبال آخرین مدیرانی بودند که به دلیل بازنشستگی از سمت شان کناره گیری کردند. دو رئیس فدراسیونی که یکی پر سر و صدا و دیگری در حاشیه، تمام تلاش شان را برای ماندن انجام دادند اما در نهایت با پایان مهلت قانونی مسئولیت شان را واگذار کردند. واگذاری که در ظاهر پایان کار هر دو رئیس بود اما باطن ماجرا گویا جنبه پنهانی دارد که در روزهای آینده علنی خواهد شد‍!

در همان روزهای پایانی کار ضیایی (رئیس پیشین فدراسیون والیبال) و فرجی (رئیس پیشین فدراسیون کاراته) عنوان شد که این دو رئیس فدراسیون برای استفاده از قانون ایثارگری و گرفتن حکم برگشت به کار، شکایت کرده اند و منتظر حکم نهایی اند. حکمی که قرار بود پیش از پایان مهلت قانونی آن ها صادر شود اما این اتفاق نیفتاد و هر دو مدیر دیگر به فدراسیون نرفتند. با این حال شنیده ها و شواهد این طور نشان می دهد که گرفتن حکم بازگشت به کار آن ها به نوعی قطعی شده و طی روزهای آینده اعلام می شود.

یکی از نشانه های اصلی قطعی شدن بازگشت فرجی صحبت های کیکاووس سعیدی است. خزانه دار کمیته ملی المپیک که پس از رایزنی ها برای رفتنش از پست خزانه داری، قرار شده بود در انتخابات کاراته شرکت کند و رئیس این فدراسیون مهم در آستانه اولین حضور المپیکی اش شود. اتفاقی که خیلی زود ملغی شد و سعیدی در اظهار نظری جالب گفت:« با توجه به حضور و ثبت نام برادر عزیزم محمد صادق فرجی در انتخابات فدراسیون کاراته و با توجه به اینکه وی را مدیری موفق، کار آمد، اصلح و توانا می‌دانم و تا کنون خدمات ارزشمندی را به جامعه کاراته ارائه کرده و شرایط بازگشت مجدد وی فراهم شده لذا تکلیف برای حضور خویش در انتخابات فدراسیون کاراته را از خود ساقط می‌دانم و بدینوسیله انصراف خود را رسما اعلام می‌کنم.»

شنیده ها هم همین شرایط را برای صادق فرجی تایید می کند و گویا او تنها منتظر رای دادگاه است تا ببیند به چه شیوه ای می تواند به کارش بازگردد.

برای مطلع شدن از وضعیت نهایی احمد ضیایی هم با او تماس گرفتیم. رئیس فدراسیونی که البته در این روزها دیگر در رسانه ها حضور ندارند اما گویا در پشت صحنه فعال است و برنامه دارد. ضیایی اگرچه حاضر به انجام مصاحبه نبود اما در صحبت کوتاهی با خبرنگار جی پلاس تایید کرد که در روزهای آینده خبرهایی در مورد وضعیت نهایی پرونده اش منتشر خواهد شد.

این دو مدیر، بسته به حکم دادگاه، یا می توانند به طور مستقیم به محل کار سابق شان برگردند و مسئولیت گذشته شان را عهده دار شوند یا باید یک بار دیگر مجمع انتخاباتی تشکیل شود و آن ها بتوانند با رای مجمع رئیس فدراسیون شوند.

دیدگاه تان را بنویسید