گزارش جی پلاس؛

همه چیز در سلطه خودروهای اسپرت 2018 + عکس

بسیاری از کمپانی‌های خودروساز در سال 2018 به تولید خودروهای اسپرت روی آوردند و حتی بعضی از آنها با توجه به این که پیش از این توجهی به این بخش نداشتند، وارد این عرصه شدند و محصولات قابل قبول و خوبی را هم تولید کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، در سال 2018 که نفس‌های آخرش را می‌کشد، خودروهای اسپرت حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. دو کمپانی لامبورگینی و رولز رویس که دو قطب تولید خودروهای لاکچری و لوکس را در دنیا تشکیل می‌دهند، به تولید خودروهای اسپرت روی آوردند.

شاید تولید خودروهای اسپرت از سوی لامبورگینی ایده‌ای پوچ و توخالی به نظر می‌رسید، اما این خودروساز ایتالیایی به این مشهور است که عموارد کاری پیچیده نمی‌شود که نتواند از پس آن بربیاید و نتیجه کار هم نشان داد که این کمپانی در انجام کار تولید خودروی اسپرت با موفقیت عمل کرد. خودروی مدل Urus لامبورگینی ابر خودروی اسپرت این کمپانی است که سرعت و چالاکی آن چیزی از دیگر خودروهای اسپرت کم ندارد.

کمپانی رولز رویس خودروی اسپرت متفاوت‌تری نسبت به لامبورگینی تولید کرده است. این خودروی رولز رویس مجهز به موتور بسیار قدرتمند V12 است و سرنشینان متوجه صدای آن هنگام حرکت نمی‌شوند. قدرت این خودرو به حدی است که تنها در 5 ثانیه به سرعت حدود 96 کیلومتر در  ساعت می‌رسد.

خودروی اسپرت Cullinan رولز رویس دارای موتور 6.8 لیتری V12 با طراحی داخلی بسیار راحتی است. بدنه آن کشیده‌تر از مدل‌های قبلی بوده و یک سر و گردن بالاتر از مدل‌های دیگر قرار می‌گیرد.

امسال، خودروی تمام الکتریکی Jaguar I-Pace هم روانه بازار شد. این خودرو را به سختی می‌توان به عنوان یک خودروی اسپرت پذیرفت و بیشتر شرایط یک خودروی معمولی را داراست. مزیت این خودرو آن است که به دلیل گرانش کمی که از قسمت باتری به خودرو وارد می‌شود، سواری آن بسیار دلنشین است و به عبارتی در فهرست یکی از راحت‌ترین خودروهای برقی قرار می‌گیرد.  

یکی دیگر از خودروهای اسپرت، تولید کمپانی «جیپ» به نام Grand Cherokee Trackhawk است که با موتور 6.2 لیتری V8، حدود 707 اسب‌بخار قدرت دارد. اگر عاشق سرعت هستید، این خودرو یکی از بهترین‌هاست.

خودروهای اسپرت امروزی برخلاف ظاهر شیکی که دارند، جمع و جور ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، خودروی Volvo XC40 و Jaguar E-Pace با همان استانداردهای کمپانی اما کمی کوچک‌تر ساخته شده‌اند.

برخی کمپانی‌های خودروساز در حال تولید خودروهایی هستند که به طور کامل اسپرت نیستند اما احتمال تبدیل آنها به خودروی کاملا اسپرت هم وجود دارد. به عنوان مثال، خودروی Buick Regal TourX که سال گذشته در آمریکا تولید شد، ظاهر بسیار شکیلی دارد و حتی از آن می‌توان به عنوان خودروی آف‌رود استفاده کرد و از همه مهم‌تر این که با آن می‌توان بار و وسایل زیادی را هم جابه‌جا کرد.

دیدگاه تان را بنویسید